کلیسای ساگرادا فامیلیا بعد از ۱۳۶ سال، مجوز ساخت می‌گیرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کلیسای ساگرادا فامیلیا بعد از ۱۳۶ سال، مجوز ساخت می‌گیرد

کلیسای ساگرادا فامیلیا بالاخره با شورای شهر توافق کرد تا در ازای پرداخت ۳۶ میلیون یورو، مجوز ساخت این کلیسا را پس از ۱۳۶ سال بگیرد.

بعد از گذشت بیش از یک قرن از ساختمان‌سازی غیرقانونی کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، بالاخره مقامات این کلیسا موافقت کردند که با شورای شهر همکاری کنند.

طبق اصول سازه‌های تاریخی، متولیان کلیسا می‌توانند در ازای پرداخت ۳۶ میلیون یورو طی یک دهه آینده، مجوز ساخت این کلیسا را بگیرند. این مبلغ صرف پروژه‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد که هدف‌شان کاهش تاثیر حدود ۴٫۵ میلیون گردشگری است که در طول سال از این سازه باسیلیکایی نیمه‌کاره بازدید می‌کنند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

شهردار بارسلونا از تاثیر این توافق در توئیت خود گفته است:

ساگرادا فامیلیا یکی از نمادها و پربازدیدترین بناهای شهر است. پس از دو سال گفتگو، توافق کردیم که دسترسی امن به این سازه، تسهیل زندگی مردم محلی با ارتقای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی و بازسازی خیابان‌های اطراف را برعهده بگیریم.

۲۲ میلیون یورو از این مبلغ صرف بهسازی زیرساخت‌ حمل‌و‌نقل (در محدوده کلیسا) و ۷ میلیون یورو برای افزایش دسترسی به سیستم گسترده‌تر مترو در دومین شهر بزرگ اسپانیا خرج خواهد شد. ۴ میلیون یورو به بازسازی ۴ جاده اصلی و ۳ میلیون یورو به پاکیزگی و امنیت این منطقه اختصاص می‌یابد.

کار ساخت این کلیسا به شکل عجیب و غریبی به درازا کشیده و همچنان تمام نشده است. ساخت این کلیسای نئوگوتیک در سال ۱۸۸۲ زیر نظر مستقیم Francisco de Paula del Villar y Lozano شروع شد، اما او خیلی زود از این کار استعفا داد. آنتونیو گائودی جایگزین او شد که می‌توان شاهکارهای هنری او را در گوشه و کنار بارسلونا مشاهد کرد. وی همه زندگی خود را وقف ساخت این کلیسا کرد تا اینکه در سال ۱۹۲۶ بر اثر برخورد با تراموا جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه