عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می‌کنند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می‌کنند

کشور آلمان هم مثل سایر کشورهای دنیا، عاداتی مخصوص به خود دارد که از آن میان می‌توان به دوبله همه فیلم‌هاd خارجی، آویزان کردن اشیای گمشده به درخت و توجه زیاد به اوقات فراغت اشاره کرد.

برخی معتقدند که فرهنگ را باید به عنوان مجموعه‌ای از عادت‌ها تعریف کرد. تمام قوانین آداب و رسوم، سنت‌ها، باورها و عادت‌های خاصی که برای افراد ساکن در یک منطقه یا کشور آشنا و متداول است، می‌تواند برای افراد غریبه، عجیب و غریب و باورنکردنی باشد. شاید باور نکنید ولی کشور آلمان یکی از همین کشورها است که عادات مخصوص به خود را دارد. با ما همراه باشید تا از این عادت‌ها بیشتر بدانید.

۱. همه فیلم های خارجی را دوبله می‌کنند

آلمان

با اینکه وجود زیرنویس در فیلم‌های غیرانگلیسی که به کشورهای انگلیسی زبان ارسال می‌شود، امری رایج به شمار می‌رود؛ اما قضیه در آلمان فرق می‌کند. اکثر فیلم‌های خارجی در کشور آلمان دوبله می‌شود و دوبله، صنعت بزرگی در این کشور محسوب می‌شود به‌طوری‌که فقط در سال ۲۰۱۳، این صنعت ۱۲۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

۲. برای هر چیزی، یک کلمه دارند

آلمان

یکی از مواردی که شما را شگفت‌زده خواهد کرد، اقتصاد زبان آلمانی است. در واقع برای بیان یک ایده پیچیده، می‌توان کلمات را با هم ترکیب کرد و با کمک کلمه‌ای طولانی‌تر آن را بیان کرد. به عنوان مثال، «Arbeiterunfallversicherungsgesetz» را در نظر بگیرید که آلمانی‌ها به عنوان یک کلمه برای «بیمه تصادف کارمند» به‌کار می‌برند یا کلمه «Kraftfahrzeughaftpflichtversicherung» که به معنای «مسئولیت بیمه برای وسایل نقلیه» است. پس می‌بینید که ترکیب کلمات آلمانی کلی هیجان‌انگیز خواهد بود و می‌توانید از این راه، ایده‌های مزخرف را بیان کنید و جالب اینجاست که آلمانی‌ها آن را متوجه می‌شوند.

۳. اشیای گم شده را به درخت آویزان می‌کنند

آلمان

به لحاظ فرهنگی، آلمانی‌ها نسبت به دیگر کشورهای اروپای شمالی، رفتاری دوستانه‌تر و صمیمی‌تر دارند. در این کشور مردم مراقب یکدیگر هستند و اگر به صورت اتفاقی، دستکش خود را به زمین بیندازید، مطمئن باشید که وقتی به دنبال وسیله گمشده خود می‌روید، آن را روی یک شاخه درخت پیدا خواهید کرد.

۴. کریسمس زودتر به آلمان می‌آید

آلمان

آلمان نیز مثل برخی از کشورهای اروپایی، جشن‌های کریسمس را پیش از روز کریسمس آغاز می‌کنند. با اینکه در انگلستان یا آمریکا، کودکان در ۲۵ دسامبر می‌توانند کادوی خود را باز کنند، اما در آلمان، کودکان در روز ۲۴ دسامبر این کار را انجام می‌دهند. علاوه بر این، در ۲۴ دسامبر، کار تزیین خانه‌ها را به پایان می‌رسانند و یک شام دورهمی با حضور اعضای خانواده برپا می‌شود.

۵. اهمیت زیادی به اوقات فراغت می‌دهند

آلمان

آلمانی‌ها برای اوقات فراغت خود ارزش زیادی قائل هستند، به عنوان مثال، همه کارهایشان را در روزهای یکشنبه تعطیل می‌کنند و سایر ایام هفته را به خرید خواروبار اختصاص می‌دهند. با اینکه این عادت ریشه در انگیزه‌های مذهبی دارد، اما امروزه برای استراحت و اوقات فراغت، دوری از همهمه و شلوغی شهر و خوشگذرانی در کنار اعضای خانواده و دوستان نیز به کار می‌رود.

۶. خیلی رسمی با پلیس صحبت می‌کنند

آلمان

در اکثر فرهنگ‌ها مردم معمولا برای ارتباط با پلیس، رفتار مودبانه دارند؛ اما در آلمان قوانین خاصی در ارتباط با برخورد با قانون وجود دارد. به عنوان مثال هنگام صحبت با پلیس به هیچ عنوان نباید از کلمه غیررسمی «du» استفاده کنید و همیشه با کلمه رسمی «Sie» او را مخاطب قرار دهید. عدم توجه به همین رفتار کوچک و ساده می‌تواند جریمه‌ای معادل ۶۰۰ یورو برای فرد تمام شود و جالب است بدانید که این جریمه، قانونی محسوب می‌شود.

۷. آلمانی‌ها و اتریشی‌ها به یک زبان صحبت نمیکنند

آلمان

خیلی از خارجی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که آلمانی‌ها و اتریشی‌ها به یک زبان صحبت می‌کنند. با اینکه این دو کشور همسایه هستند و زبان نوشتاری تقریبا مشابهی دارند، اما زبان گفتاری آنها کاملا با هم فرق دارد. تفاوت خیلی زیادی بین زبان آلمانی آلمان و آلمانی اتریشی وجود دارد و این موضوع در مناطق روستایی اتریش خیلی شدیدتر می‌شود.

۸. افسانه کرامپوس هنوز هم وجود دارد

آلمان

از بین داستان‌های افسانه‌ای که از جنگل‌های مسحورکننده آلمان گرفته شده است، هنوز هم برخی از عناصر فولکلور در این کشور به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، یکی از این موارد، کرامپوس (Krampus)، بز شیطانی شبیه به انسان است که جزو وسایل رایج در طول فصل کریسمس در باواریا به شمار می‌رود. این بز انسان‌نما، بچه‌های بازیگوش را می‌خورد و مردم را با عصای چوبی کتک می‌زند. هر سال مردم به شکل کرامپوس لباس می‌پوشند و به خیابان‌ها می‌آیند تا رفتارهای شیطانی او را در عصر معروف به کرمپوسلاف، به نمایش درآورند.

۹. مردان لباس سنتی می‌پوشند

آلمان

شلوارک چرمی، جوراب‌های تا زانو و بند شلوارک شاید لباس روزمره مردم آلمان نباشد؛ اما به عنوان بخشی از میراث ملی به حساب می‌آید. این ترکیب لباسی خیلی جالب است و بهترین زمان برای دیدن این پوشش، جشن اکتبر سالیانه در مونیخ است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه