نصب یک ماه مصنوعی بر فراز چین تا سال ۲۰۲۰

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
نصب یک ماه مصنوعی بر فراز چین تا سال ۲۰۲۰

مهندسان چینی قصد دارند تا با ایجاد یک ماه مصنوعی بر فراز شهر شنگدو، نور لازم برای این شهر در شب را فراهم کنند.

امروزه از تکنولوژی برای محقق کردن هر ایده‌ای استفاده می‌شود، اما تنها تعداد کمی از این ایده‌ها، درباره ساخت یک بدنه سیاره مانند است؛ در واقع، این همان ایده‌ای است که شهر شنگدو در چین، قصد انجام آن را دارد. مقامات این شهر قصد دارند تا سال ۲۰۲۰، یک ماه مصنوعی را بر فراز شهر نصب کنند؛ این ماه یک گوی بزرگ بسیار نورانی است، که از ماه اصلی ۸ برابر روشنایی بیشتری دارد.

اگر به دنبال علت انجام این کار می‌گردید، باید بگوییم که آنها این کار را به دلیل علاقه‌مندی شدید مردم شنگدو به ماه انجام نمی‌دهند، بلکه این فعالیت در واقع برای بر طرف کردن نیاز شهر به چراغ‌های خیابانی و ذخیره پول شهر انجام می‌شود.

در حالیکه این ماه می‌تواند مساحتی به قطر ۸۰ کیلومتر را روشن کند، نه تنها در تمام نقاط چین، بلکه در خارج از کشور نیز قابل مشاهده خواهد بود. این ماه ساخته بشر، دارای پوششی انعکاس دهنده خواهد بود، که نور خورشید را به وسیله صفحه‌های خورشیدی قابل تنظیم، منعکس خواهد کرد. با توجه به اینکه این ماه، نور قابل توجه بسیار بیشتری نسبت به ماه عادی ایجاد خواهد کرد، در ساعاتی مانند ۱ بامداد، نور آن به هوای گرگ و میش یا حوالی غروب، نزدیک خواهد شد.

هرچند ایده ماه شنگدو، جاه طلبانه به نظر می‌رسد، اما اولین باری نیست که این ایده مطرح می‌شود. در سال ۱۹۹۳، روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که روسی‌ها در پایه ریزی طرحی برای یک سیستم انعکاس خورشیدی، یا «آینه‌فضایی» شکست خورده‌اند. آنها نیز قصد داشتند تا نوری به میزان ۴ تا ۵ برابر ماه تولید کنند. ایده اصلی یک ماه مصنوعی در واقع از یک هنرمند فرانسوی نشات می‌گیرد، که قصد داشت تا با ایجاد گردنبندی از آینه‌ها در بالای زمین، کاری کند تا نور خورشید را در تمام طول سال به پاریس بتابد.

از آنجای که این ماه می‌تواند بر عادات و رفتار بسیاری از حیوانات تاثیر گذارد، برخی افراد عقیده دارند که این ماه مصنوعی می‌تواند اثرات جانبی و سو بر حیات وحش محلی این منطقه داشته باشد. هرچند، از آنجایی که این ماه نوری کم رنگ و غروب مانند ایجاد خواهد کرد، نباید تاثیر منفی بر حیوانات داشته باشد.

عکس کاور: Alamy Stock Photo

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه