هزینه سفر به لیون چقدر است؟

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
هزینه سفر به لیون چقدر است؟

لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه، پایتخت غذا و سرگرمی این کشور و یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. در این مطلب هزینه‌ی سفر به لیون را بررسی می‌کنیم.

اگر اهل سفر و به نقاط زیبای جهان هستید، شک ندارم که حداقل برای یک بار، نام لیون به گوش‌تان خورده است. سومین شهر بزرگ فرانسه، پایتخت غذا و یکی از تاریخی‌ترین شهرهای این کشور که از قبل از تولد مسیح، سرپا بوده، لیون نام دارد. لیون در کنار پاریس و مارسی، یکی از سه نماد فرانسه و فرهنگ و تمدن این کشور است و از در کنار آن دو شهر که ذکر شدند، به صنعت توریسم فرانسه کمک شایانی کرده و می‌کند. شهر لیون در زمینه‌ی تحصیلات آکادمیک و دانشجویی، ساخت بازی‌های ویدیویی، فوتبال، غذا و در کل، سرگرمی، حرف اول را در فرانسه می‌زند و از آن به عنوان پایتخت سرگرمی فرانسه هم یاد می‌شود. چه کسی دلش نمی‌خواهد یک روز به لیون سفر نکند؟ اگر دوست دارید که به لیون سفر کنید و از خرج و مخارج زندگی در آن اطلاعی ندارید، با کجارو همراه شوید چرا که در این مقاله، قصد دارم از هزینه سفر به لیون با شما صحبت کنم.

قیمت بلیط تهران - لیون

با توجه منطقه‌ی جغرافیایی شهر لیون، سفر کردن به این شهر تنها از طریق هواپیما ممکن است؛ البته شاید بتوان با استفاده از ماشین و به‌صورت زمینی به لیون سفر کرد اما منطقیترین و بهترن راه، سفر هوایی است و در این مطلب، هزینه‌ی سفر هوایی به لیون را بررسی می‌کنیم.

با توجه به اینکه امکان خرید بلیط تهران - لیون از ایران وجود دارد و خطوط هوایی داخلی، پرواز تهران - لیون را انجام می‌دهند، قیمت پایه‌ی پرواز به این شهر حدود دو میلیون تومان است. اگر در آپشن‌های بلیط هواپیما خود تغییراتی ایجاد کنید، طبیعتا هزینه‌تان هم بالا می‌رود. خطوط هوایی خارجی مثل امارات، قطر و ایرفرانس هم وجود دارند که این پرواز را انجام دهند؛ پرواز با خطوط هوایی خارجی به لطف نواسانات و بالا بودن نرخ ارز، برایتان گران تمام می‌شود و قیمتش تا سی میلیون هم می‌رسد. در نتیجه، بهترین راه برای کاهش هزینه سفر به لیون، استفاده از خطوط هوایی و تور فرانسه است که در ادامه‌ی این مطلب، قیمت تور فرانسه را نیز بررسی خواهیم کرد.

هزینه اقامت در هتل های لیون

هزینه سفر به لیون

هزینه‌ی اسکان در هتل های لیون با توجه به وجود هتل‌های دو تا پنج ستاره در این شهر، صعودی خواهد بود. شهر لیون با توجه به توریسیتی بودنش، پر از هتل‌ها و مسافرخانه‌های مختلف است و برای هر شخصی با هراندازه توان مالی، گزینه‌های مختلفی ارائه می‌کند. هزینه‌ی اسکان در هتل‌های شهر لیون از شبی ۹۰ دلار شروع می‌شود و با توجه به افزایش کیفیت و چند ستاره شدن هتل‌ها، به شبی ۲۰۰ و ۳۰۰ دلار هم می‌رسد" اما خب بعضی‌ها هم دوست ندارند در هتل‌ها سکونت داشته باشند و اجاره‌ی یک خانه را به سکونت در هتل ترجیح می‌دهند.

اجاره‌ی خانه در لیون مثل سایر نقاط جهان، به‌صورت ماهیانه انجام می‌شود و در این مطلب هم اجاره بهای ماهیانه را بررسی می‌کنیم. اجاره بهای یک خانه‌ی ۸۵ متری در یک محله‌ی گران در لیون، حدودا هزار و ۸۳۹ دلار می‌شود. اگر چنین خانه‌ای را در یک محله‌ی معمولی پیدا کردید، برای اجاره‌ی ماهیانه‌اش باید چیزی نزدیک به هزار و ۱۷۱ دلار خرج کنید.

اگر این هزینه‌ها برای‌تان زیاد است، پس بیایید به خانه‌هایی با متراژ کوچک‌تر نگاهی بیندازیم. هزینه‌ی اجاره‌ی یک خانه‌ی ۴۵ متری در محله‌های گران لیون برایتان ۸۰۰ دلار تمام می‌شود. اجاره‌بهای چنین خانه‌ای در یک محله‌ی معمولی، چیزی اطراف ۷۰۲ دلار خواهد شد و اگر تنهایی به لیون سفر می‌کنید و می‌خواهید برای مدتی طولانی در آن ساکن شوید، شاید اجاره‌ی خانه‌های ۴۵ متری برای‌تان به‌صرفه‌تر باشد.

هزینه غذا و خورد و خوراک

هزینه سفر به لیون

همانطور که در ابتدای متن گفتم، لیون پایتخت غذا و خورد و خوراک در فرانسه است؛ در نتیجه، هر مدل غذایی که بخواهید را می‌توانید در این شهر پیدا کنید و با هر هزینه‌ای، می‌توانید در لیون غذا بخورید و کیف کنید!

یک وعده‌ی غذایی در یک رستوران معمولی در شهر لیون، حدود ۲۰ دلار برایتان هزینه خواهد دارد. هزینه‌ی صبحانه، ناهار و شام در یک رستوران معمولی (نه گران/نه ارزان) شهر لیون حدودا ۵۲ دلار می‌شود (برای ۲ نفر). هزینه‌ی نوشیدنی را هم اگر بدانید بد نیست؛ نوشیدنی برای دو نفر در شهر لیون حدودا هشت دلار آب می‌خورد و یک بطری آب هم سه دلار قیمت دارد. در کل اگر به لیون سفر می‌کنید، چیزی حدود ۳۴ دلار از حساب‌تان را به خورد و خوراک روزانه اختصاص بدهید کافی است.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی در لیون

هزینه سفر به لیون

اما می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، یعنی حمل و نقل. به هر حال برای رسیدن به رستوران‌ها، اماکن عمومی و تورسیتی و در کل، هر قسمتی از شهر، باید از یکی از راه‌های حمل و نقل استفاده کرد که معمولا حمل و نقل عمومی انتخاب اول توریست‌ها است.

لیون از بهترین شهرهایی است که در آن می‌توانید یک سفر درون‌شهری خوب داشته باشید. اگر همراه با ماشین به لیون سفر می‌کنید، می‌توانید از مناظر و اماکن توریستی که در داخل و اطراف لیون وجود دارد لذت ببرید. حالا که دارید به قیمت بنزین در لیون فکر می‌کنید، باید بگویم که هزینه‌ی هر لیتر بنزین چیزی حدود ۲ دلار می‌شود.

حال سراغ حمل و نقل عمومی می‌روم. اگر با مترو مایل به سفر هستید، باید خرید یک بلیط یک طرفه (تک سفر) باید ۲ دلار هزینه کنید. یک راننده‌ی تاکسی عادی برای جابه‌جایی شما به مسافت یک مایل، چیزی نزدیک به چهار دلار کرایه از شما خواهد گرفت. اگر بخواهید جایی بروید و راننده‌ی تاکسی را به مدت یک ساعت منتظر نگه دارید، ۴۰ دلار دیگر هم باید به او پرداخت کنید! در کنار این موارد، یک‌سری تاکسی ویژه با برندهای فولکس واگن و تویوتا در شهر وجود دارد که هرکدام به‌ترتیب چیزی حدود ۲۳ و ۲۲ دلار از شما به عنوان کرایه، طلب خواهند کرد. در کل، برای اینکه حمل و نقل در شهر برایتان به‌صرفه‌تر باشد، بهتر است یک اشتراک ماهیانه (Monthly Pass) خریداری کنید که قیمتش ۷۵ دلار است.

قیمت تور فرانسه

هزینه سفر به لیون

همانطور که در ابتدای مقاله عرض کردم، در کنار سفر تک‌نفره و شخصی به لیون، می‌توان از تورهایی که مسافران را به این شهر می‌برند نیز کمک گرفت. خوشبختانه آژانس‌های زیادی وجود دارند که تور لیون را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و این یک نکته‌ی مثبت برای سفر به سومین شهر بزرگ فرانسه است.

با توجه به اینکه پرواز تهران - لیون نسبت به دیگر شهرهای دنیا مثل سئول یا مثلا نیویورک، برای خطوط هوایی داخلی مقدورتر است، در نتیجه هزینه‌ی تورهای این کشور در مقایسه با شهرهایی که ذکر شدند، کمتر است. تورهایی که توریست‌ها را به شهر لیون می‌برند، این کار را در قالب تور فرانسه انجام می‌دهند و در نتیجه، در این مطلب، هزینه‌های تور فرانسه را بررسی می‌کنیم. قیمت تور فرانسه شامل مواردی مثل هزینه هتل، غذا و تورهای گردشگری می‌شود و از حدود چهارصد هزار تومان شروع می‌شود، تا دو و چهار میلیون تومان ادامه دارد. و در تمامی فصول سال هم می‌توان تور به مقصد لیون را پیدا کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه