گردشگری فضا پایه امکانی برای درآمدزایی در حوزه گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
گردشگری فضا پایه امکانی برای درآمدزایی در حوزه گردشگری

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه گردشگری که می‌تواند در کشور ما رونق بگیرد و درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد، گردشگری فضا پایه است.

محمدحسین ایمانی رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فضایی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد و گفت که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه گردشگری گردشگری فضا پایه است که با رونق گرفتن در کشور ما رونق می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد.

محمدحسین ایمانی یکی از محورهای همکاری با سازمان فضایی را برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه گردشگری نجوم عنوان کرد و افزود:

دوره‌های آموزشی را برای آموزش گردشگری نجوم با همکاری سازمان فضایی برگزار خواهیم کرد و همچنین کسانی را که ایده‌هایی در کسب و کارهای گردشگری فضاپایه دارند، مورد حمایت قرار خواهیم داد.

وی درباره فعالیت‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت:

خوشبختانه توانسته‌ایم ایده‌پردازان خوبی را از ابتدای فعالیت پارک تا کنون شناسایی کنیم و در حال حاضر ۱۸ شرکت در حوزه‌های فرهنگ و هنر در پارک مستقر هستند.

علاوه بر این ۱۸ شرکت، بیش از ۳۰ گروه، دوران اولیه و مشاوره‌ها را طی می‌کنند. همچنین این سازمان در حال شروع همکاری‌های خوبی با شهرداری تهران، سازمان فضایی و چند دستگاه دیگر هست.

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی یادآور شد که تا چند ماه آینده غفلتی که برای توجه به حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته در قالب پارک علم و فناوری، جبران خواهد شد.

ایمانی در پایان طراحی جایزه تعالی گردشگری را یکی دیگر از فعالیت‌های این پارک عنوان کرد و گفت:

برای اولین بار این جایزه را در اسفندماه به کسانی که واجد شرایط هستند، اهدا می‌کنیم. کمیته علمی در حال حاضر در حال تدوین نظام‌نامه این جایزه است و برای دریافت این جایزه تمامی شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که در حوزه گردشگری فعالیت‌ می‌کنند، از جمله اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌ها می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه