یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از مرز باریکی در کارولینای شمالی تا مهاجرت گاومیش های آمریکایی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از مرز باریکی در کارولینای شمالی تا مهاجرت گاومیش های آمریکایی

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از جزیره‌ای در کارولینای شمالی، به بزرگراهی در مونتانا می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته جزیره هاتراس در کارولینای شمالی، آتش کنترل‌شده‌ی آتشنشان‌ها، یک پلنگچه در حال پرسه زدن، منهتن‌هنج، یک اسب‌سوار در پارک ملی یلواستون، یک الیگاتور در باتلاق درختان سرو، و مهاجرت گاومیش‌های آمریکایی را به نمایش می‌گذارد.

یک مرز باریک

مرز باریک

درست در نزدیکی ساحل کارولینای شمالی، جزیره هاتراس (Hatteras) یک مرز باریک بین خشکی اصلی و اقیانوس ایجاد کرده است؛ درست مثل جزیره آساتیگ (assateague) که مریلند را از ویرجینیا جدا کرده است. امواج بلند دریا و توفان‌های شدید، این جزیره را باریک‌تر کرده و به ساکنان و آثار باستانی آسیب رسانده است و باعث آسیب‌پذیری بیشتر خشکی اصلی در برابر توفان‌ها شده است.

آتش مبارز

اتش مبارز

در میکر، کلرادو، دو آتشنشان از یک وسیله مخصوص برای ایجاد آتش استفاده می‌کنند. ایجاد یک آتش‌سوزی کنترل‌شده، یکی از راه‌های مقابله با آتش‌سوزی جنگل است. این آتش کنترل‌شده، علف‌ها و دیگر مواد قابل اشتعال که می‌تواند باعث آتش‌سوزی جنگل شود را از بین می‌برد.

در حال پرسه زدن

پرسه زدن

یک دوربین مخفی از یک پلنگچه که در حال پرسه شبانه است، عکس گرفته است. وزن پلنگچه‌ها از حدود ۱۵ کیلوگرم بیشتر نمی‌شود. رژیم غذایی آن‌ها شامل جوندگان، مارمولک، تنبل، و جوجه‌های مزرعه الیاس ماشیپانگو، یکی از بومی‌هایی است که در نزدیکی پارک ملی مانو زندگی می‌کند. با این وجود، او همچنان زیبایی پلنگچه‌ها را تحسین می‌کند.

جادوی منهتن

جادوی منهتن

«منهتن‌هنج» یعنی زمانی که خورشید دقیقا بین ساختمان‌ها غروب یا طلوع می‌کند، فقط چند بار در سال رخ می‌دهد. عکاس این عکس جاش نامدار (Josh Namdar) می‌گوید:

این شات واقعا یک شات چالش‌برانگیز است، زیرا شما نمی‌توانید برای مدت طولانی به نور خیره شوید، پس باید هر لحظه آماده‌ی گرفتن عکس در بهترین زمان ممکن باشید. علاوه بر اشعه‌های بی‌نظیر خورشید، من واقعا عاشق سایه‌های بلندی هستم که خورشید طی این مدت ایجاد می‌کند.

خانه‌ای در مرز

خانه ای در مرز

منطقه تام مینر بسین  (Tom Miner Basin) در شمال پارک ملی یلواستون، منزلگاه مزرعه‌ها و شکارچیانی است که مدام به پارک رفت‌وآمد دارند. هیلاری اندرسون (Hilary Anderson) عکاس این عکس، تصویر یک اسب‌سواری کلاسیک را بالای مزارع خانوادگی ثبت کرده است. اما هدف او از این کار (عکس) جلوگیری از شکار با استفاده از گله‌های گروهی، و نمایش یک انسان در این زمین‌ها است.

زیر سطح

زیر سطح

در اعماق باتلاق درختان سرو در شمال اورگلیدز، یک الیگاتور آمریکایی منتظر شکار است. بالا آمدن سطح آب دریا، باعث ورود آب شور به اورگلیدز، و پیروزی کروکودیل‌ها بر الیگاتورها می‌شود. کروکودیل‌ها می‌توانند با زبان خود نمک بیشتری تولید کنند.

من برای گاومیش‌ها ترمز می کنم

من برای گاومیش ها ترمز می کنم

گاومیش‌های آمریکایی یلواستون، بار ترافیک بزرگراه گاردنیر، موناتانا، در مرز شمالی پارک را بیشتر می‌کنند. در زمستان، گاومیش‌ها پارک را به مقصد مناطقی با ارتفاعات کمتر، برای پیدا کردن غذا ترک می‌کنند. این مهاجرت به طور معمول با کشاورزی‌ها و دیگر توسعه‌ها با دشواری روبه‌رو است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه