افزایش کشورهای متقاضی برای تاسیس موزه های دائمی در ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
افزایش کشورهای متقاضی برای تاسیس موزه های دائمی در ایران

کشورهای اسپانیا ،سنگاپور و ژاپن از متقاضیان جدید احداث موزه در ایران هستند.

محمدحسن طالیبان معاون میراث فرهنگی کشور بیان کرد که برخی از کشورها متقاضی تاسیس موزه دائمی در ایران هستند و این نشانگر دیپلماسی موفق میراث فرهنگی ما است.

طالیبان گفت:

در دیپلماسی فرهنگی ما تحریم تاثیری نداشته بلکه رونق بیشتری در این‌باره پس از تحریم داریم به‌طوری از متقاضیان جدید برگزاری این نمایشگاه در ایران کشورهایی مثل اسپانیا، سنگاپور و ژاپن هستند.

نمایشگاه‌های ما در گذشته به گفته ایشان رویکرد یک طرفه داشته و بیشتر اثر ارسال می‌شد، اما تعامل بیشتری به برگزاری نمایشگاه‌های دو طرفه با تغییر سیاست‌ها، نشان داده می‌شود و به این ترتیب نمایش آثار ایتالیا، ارمنستان، کره جنوبی، لوور فرانسه و هلند را در دستور کار قرار داده شده است.

دپیلماسی فرهنگی براساس اظهارات این مقام مسئول موفق‌تر از سایر دیپلماسی‌ها بوده و زمینه صلح و نزدیکی بین ملت‌ها را به وجود می‌آورد.

وی ادامه سخنان خود گفت:

با برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تجربیات موزه ملی ایران به حدی رسیده است  که از نحوه برگزاری نمایشگاه در ایران  اکثر دست‌اندرکاران خارجی رضایت دارند.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود تلاش خواهد شد همه موزه‌های کشور حتی موزه‌های خصوصی و مجموعه‌داران ما بتوانند با جهان همکاری کنند.

به گفته محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور این نمایشگاه‌ها دارای ظرفیت زیادی هستند و سبب می‌شوند تا گردشگری به‌صورت خودکار رونق گرفته و درآمدی برای گردشگری فراهم شود.

محمدرضا کارگر در ادامه افزود:

برپایی نمایشگاه موزه لوور موجب شد که برای اولین بار بسیاری از ایرانی‌ها موزه ملی را از نزدیک ببنند.

ایشان درخصوص بازدید تورهای خارجی از این نمایشگاه گفت که برای بازدید تورهای خارجی  برنامه‌ریزی شده است و از طریق انجمن تورگردانان و آژانس‌ها، اکثر تورهای خارجی در ایران از نمایشگاه هلند در دو فصل پاییز و بهار در موزه ملی بازدید خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه