۹۷٫۹ میلیون گردشگر داخلی در جشن نیمه پاییز چینی شرکت کردند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
۹۷٫۹ میلیون گردشگر داخلی در جشن نیمه پاییز چینی شرکت کردند

 جشن نیمه پاییز چینی، تعطیل رسمی است و گردشگران داخلی از این فرصت استفاده کرده و در این جشن شرکت می‌کنند؛ امسال نیز ۹۷٫۹ میلیون نفر در این مراسم حضور داشتند.

چین در طول جشن نیمه پاییز میزبان ۹۷٫۹ میلیون گردشگر داخلی بود و توانست ۴۳٫۵ میلیون یوان (۶٫۳۴ میلیارد دلار) به دست آورد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Ctrip (یکی از پیشگامان ارائه‌دهنده خدمات آنلاین)، تعداد رزروهای هتل از سال گذشته به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و علت آن هم به تصمیم گردشگران برای انجام سفرهای کوتاه منطقه‌ای برمی‌گردد. هر چند که قطارهای سریع‌السیر نیز به یکی از راه‌های مورد علاقه چینی‌ها برای سفر تبدیل شده است.

جشن نیمه پاییز چینی

مردم چین از تعطیلی روز جشن که معمولا به تعطیلات آخر هفته وصل می‌شود، نهایت استفاده و لذت را می‌برند. این جشن در پانزدهمین روز از هشتمین ماه تقویم چینی که مصادف با ماه سپتامبر (در واقع اوایل پاییز) و هنگام بدر کامل ماه است، برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین مراسم‌های این جشن، تهیه و صرف کیک ماه است.

۱۰ شهر مهمی که گردشگران بیش از بقیه در آن‌ها هتل رزرو می‌کنند عبارتند از پکن، شانگهای، هانگزو، شی‌آن، نانجینگ، شیامن، چنگدو، گوانگژو، سوجو و چونگ‌کینگ. در این میان هتل‌های شهر نانجینگ با افزایش بیش از ۴۵۰ درصد نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است.

جشن نیمه پاییز چینی

لیانگ جیانژانگ، یکی از بنیانگذاران و رئیس Ctrip می‌گوید:

قطارهای سریع‌السیر در آینده یک پنجم از بخش گردشگری داخلی را به خود اختصاص خواهند داد و ۱ تا ۲ تریلیون یوان را برای اقتصاد گردشگری به ارمغان می‌آورند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه