عربستان برای ورزش دوستان ویزای الکترونیکی صادر می‌کند

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
عربستان برای ورزش دوستان ویزای الکترونیکی صادر می‌کند

عربستان سعودی یک گام بلند دیگر در راستای انجام اصلاحات در این کشور برداشت و با صدور ویزای الکترونیکی به روشی آسان و سریع، مرزهای خود را به روی طرفداران ورزش اتومبیل‌رانی باز کرد. 

عربستان سعودی، با معرفی یک ویزای جدید برای آن دسته از طرفداران ورزش و فرهنگ دوستان که علاقمند به بازدید از این کشور هستند، ثابت کرد که به دنبال تجدیدنظر در سیاست‌های مرزی خود برای سال ۲۰۱۸ است. این کشور، از یک فرآیند جدید و سریع آنلاین برای صدور ویزا به نام «Sharek» برای پوشش اولین مسابقه‌ی E-Prix در الدرعیه استفاده می‌کند.

ما با این کار فقط درهای کشورمان را به روی ورزش‌دوستان بین‌المللی باز نکردیم؛ بلکه مردم کشورمان را با ورزش‌های جدید و هیجان‌انگیز آشنا می‌کنیم

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل آل سعود، قائم مقام سازمان ورزش عربستان سعودی، گفت:

این لحظه، لحظه‌ای تاریخی برای عربستان سعودی و لحظه‌ای است که می‌خواهیم آن را با همه‌ی جهان قسمت کنیم. از این که ورزشی آینده‌نگرانه و دوستدار محیط زیست مانند فرمول E، مسیر آینده‌ی کشور ما را رقم می‌زند، خوشحالیم و به خود می‌بالیم.  

با معرفی سیستم آنلاین شارک برای درخواست و صدور ویزا برای طرفداران در هر نقطه از دنیا، اکنون می‌توانیم این رویداد را با همه به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که E-Prix درعیه سعودی شاهد حضور طرفداران خود از همه‌ی نقاط جهان باشد که برای تماشای این رویداد ورزشی حماسی به عربستان سعودی می‌آیند؛ چرا که در حال حاضر، بلیط شما، ویزای شما است.

این وعده را به شما می‌دهیم که نظم و ترتیب در مسیر مسابقه، روی صحنه و در میان یک محیط تاریخی نفس‌گیر که طرفدارانش در همه‌ی جهان را به هیجان واداشته است، رعایت کنیم. این برنامه، ترکیب کاملی از ورزشی، سرگرمی، فن‌آوری و فرهنگ است که همگی در یک مکان و در یک زمان جمع شده‌اند.

عربستان سعودی

فلیپه ماسا در حال رانندگی با ماشین مسابقه‌ای Gen2 در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول E در سایت باستانی الدرعیه، میزبان مسابقات E-Prix الدرعیه عربستان سعودی

مسابقات E-Prix الدرعیه اولین باری است که بازدیدکنندگان بین‌المللی به این سرعت و به این سادگی اجازه‌ی ورود به عربستان سعودی را دریافت می‌کنند؛ چرا که عربستان که یکی از تولیدکنندگان پرسروصدای نفت در سطح جهان است تلاش می‌کند تا خود را به عنوان میزبان رویدادهای مهم بین‌المللی، مانند WWE، معرفی کند.

شاهزاده خالد بن سلطان الفیصل آل سعود، رئيس فدراسیون موتورسواری عربستان سعودی گفت:

ما فقط درهای کشورمان را به روی ورزش‌دوستان بین‌المللی باز نکردیم؛ بلکه مردم کشورمان را با ورزش‌های جدید و هیجان‌انگیز آشنا می‌کنیم. امیدواریم فرزندان‌مان که این مسابقات را تماشا می‌کنند، با کسب تجارب جدید این تمایل در آن‌ها زنده شود که بخواهند در دهه‌های آتی بخشی از صنعت باشند.

در حالت ایده آل، آن‌ها در میدان‌های مسابقات نیز از حمایت‌های ما برخوردار خواهند بود، رقابت خواهند کرد و برنده خواهند شد. ما به شدت معتقدیم که فرصت‌های جدید، حاصل بذرهایی هستند که توسط ریشه‌های تاریخی مردم‌مان در الدرعیه کاشته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه