اولین ترن هوایی مسابقه ای در پارک کالیفرنیا راه اندازی می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۵
اولین ترن هوایی مسابقه ای در پارک کالیفرنیا راه اندازی می‌شود

بیستمین ترن هوایی پایتخت ترن‌های هوایی جهان به زودی راه‌اندازی می‌شود. ترن جدید، برخلاف ترن‌های سنتی دو ریل در کنار هم دارد؛ طوری که دو ترن به صورت همزمان روی آن حرکت می‌کنند. 

اگر می‌خواهید هیجان را تجربه کنید الان زمان آن است که یک بلیط پرواز برای لس‌آنجلس بخرید؛ چرا که «سیکس فلگز مجیک مانتین» (Six Flags Magic Mountain) به زودی چند ترن هوایی جدید راه‌اندازی می‌کند. این پارک تفریحی ترن‌های جدید ۲۰۱۹ خود را معرفی کرد که شامل ترن‌های مسابقه‌ای «وست کوست» (West Coast Racers)، اولین رولر کوستر مسابقه‌ای جهان با دو ریل و دو ترن می‌شود. برخلاف ترن‌های سنتی که از زنجیر و قرقره برای بالا کشیدن ترن‌ها روی سربالایی‌ها و از نیروی جاذبه‌ی زمین برای سر خوردن آن در سرپایینی‌ها استفاده می‌کنند، ترن جدید از سیستم نیروی محرکه برای به جلو راندن آن استفاده می‌کند.

هر کدام از آن‌ها دو دور کامل می‌زند و از چندین سربالایی بالا می‌رود، چند پیچ تند را پشت سر می‌گذارد و چهار بار سروته می‌شود. زمانی که دو ترن با هم مسابقه می‌دهند، هر دو ۳۰ بار از کنار هم عبور می‌کنند و به قدری به هم نزدیک می‌شوند که سرنشینان‌شان حتی می‌توانند به هم دست بدهند.

رولر کوستر

یک ایستگاه توقف هم برای آن در نظر گرفته شده که طراحی آن کار «وست کوست کاستومز» (West Coast Customs) است و حس یک مسابقه‌ی واقعی را به بازدیدکنندگان می‌بخشد. حداکثر سرعت این ترن، ۵۵ مایل در ساعت است.

رایان فریدلینگاس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «وست کوست کاستومز»، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مفتخریم که با همکاری «سیکس فلگز مجیک ماونتین» این ترن بی‌سابقه و جدید را راه‌اندزی می‌کنیم. من در تمام طول فعالیت‌های حرفه‌ایم، همیشه به دنبال انجام کاری نامتداول بودم و از به چالش کشیده شدن به خاطر ساختن دستگاه‌هایی که دیگران قادر به انجام آن نیستند، لذت می‌بردم.

رولر کوستر

اگر از این ترن آن طور که باید هیجان‌زده نشدید، نگران نباشید. چرا که این پارک رولر کوسترهای زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در حقیقت، این‌جا به گزارش «USA Today» دارای رکورد جهانی از لحاظ بیشترین تعداد ترن در یک پارک است. ترن جدید، بیستمین نمونه در این پارک است.

نیل تورمن، رئیس پارک، گفت:

«سیکس فلگز مجیک ماونتین»، بدون تردید، پایتخت هیجان جهان است و با راه‌اندازی این ترن جدید، جایگاه خود را به عنوان «پایخت ترن‌های هوایی جهان» با مجموع ۲۰ ترن، بیش‌تر از هر پارک موضوعی دیگری در این سیاره، محکم می‌کنیم.

هنوز هیچ خبری درباره تاریخ دقیق شروع به کار آن ذکر نشده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه