برای اربعین مرز خسروی بازگشایی نمی‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
برای اربعین مرز خسروی بازگشایی نمی‌شود

امسال هم مرز خسروی در اربعین علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، از نعمت میزبانی زوار عتبات محروم ماند.

جعفر همتی مشاور عالی استاندار و جانشین استاندار در ستاد اربعین استان کرمانشاه اعلام کرد که علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های گسترده وزیر کشور، معاون امنیتی وزیر کشور، دبیر ستاد اربعین و پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و برادران قرارگاه رمضان در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.

مرز خسروی بزرگترین پایانه مرزی زمینی خاورمیانه محسوب می‌شود که با ۳۰۰ کیلومتر مسافت از حرم حسینی، نزدیکترین نقطه به کربلای معلی از کشورمان محسوب می‌شود، اما امسال هم از میزبانی زوار اربعین، علی‌رغم آماده شدن تمامی زیرساخت‌ها محروم شد.

از دیرباز این مرز دروازه و معبر اصلی تردد زائران به عتبات عالیات بوده که به دلایل مسائل امنیتی، طی ۵ سال اخیر به روی کاروان‌های زیارتی بسته شده است، اما تردد خودرو و مسافر از این مرز به‌صورت عادی صورت می‌گیرد.

هرچند مسئولان اعلام کرده بودند که در این مرز برای اربعین آمادگی میزبانی از روزانه هزاران نفر وجود دارد و می‌تواند برای تسهیل در تردد زوار بخش اعظمی از بار دیگر مرزهای کشور را بپذیرد، اما ظاهرا طرف عراقی قادر به تامین امنیت در آن سوی این مرز نبوده و امسال هم خسروی از نعمت میزبانی زوار عتبات در اربعین محروم ماند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه