راهنمای خرید در هراکلیون، یونان

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در هراکلیون، یونان

هراکلیون، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای یونان، فرصت‌های زیادی برای خرید کردن دارد؛ از بازارهای رنگارنگ گرفته تا فروشگاه‌های لوکس.

هراکلیون (ایراکلیون)، در ساحل شمالی کرت قرار دارد و مرکز، بندر اصلی  و همچنین مرکز صنعتی این جزیره است. هراکلیون، پایتخت کرت و بزرگ‌ترین شهر آن است. در این شهر گردشگران از تفریحاتی مثل بازدید از سایت‌های باستانی، استراحت در سواحل سفید و خرید در فروشگاه‌های لوکس از برندهای برتر دنیا، لذت می‌برند.

این شهر  چهارمین شهر بزرگ یونان است. گردشگران بسیاری از یونان و سراسر جهان با تور یونان به هراکلیون سفر می‌کنند تا از تماشای جاذبه‌های گردشگری، از جمله مناطق باستان‌شناسی و طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

هراکلیون یکی از بزرگ‌ترین شهرهای یونان است. قدمت این شهر به بیش از ۲ هزار سال پیش می‌رسد. سواحل این شهر در تمام طول سال میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است.

غیر از تفریحات ساحلی، خرید کردن تجربه‌ای جذاب در هراکلیون است. گرچه این شهر به اندازه‌ی بسیاری از شهرهای مشهور دنیا، برای خرید کردن مناسب نیست ولی محصولات خوب و فروشگاه‌های عالی و بازارهای جذابی دارد که بد نیست به آن‌ها سر بزنید.

خیابان‌های خرید

راهنمای خرید در هراکلیون

خیابان Daedalou

اگر دنبال بهترین و شیک‌ترین محصولات مد و فروشگاه‌های مدرن هستید، خیابان Daedalou برای خرید مناسب است. در این خیابان، شیک‌ترین بوتیک‌های شهر تمرکز دارند و لباس و زیورآلات و اکسسوری می‌فروشند. همچنین بهترین عطرها و زیورآلات در این خیابان عرضه می‌شود.

در این خیابان، فروشگاه‌هایی از بهترین برندهای یونانی وجود دارد که قیمت‌های مناسب‌تری دارند. برای خرید لباس‌های شیک و اکسسوری تهیه شده از مرغوب‌ترین چرم، باید به این خیابان سر بزنید.

خیابان 1866

خیابان 1866 را بیشتر از هرچیز به خاطر فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی می‌شناسند. هر کدام از فروشگاه‌های این خیابان، محصولات خاصی دارند. از این مغازه‌ها نه تنها سوغاتی‌های معمول مثل ماگ و تی‌شرت و مگنت بلکه سوغاتی‌های خاص و منحصربه‌فرد را می‌توانید خریداری کنید. از جمله مرغوب‌ترین ادویه‌های محلی، محصولات آرایشی تهیه شده از بهترین مواد طبیعی محلی و بهترین عسل منطقه‌ی کرت و وسایل تزیینی که با دست ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شوند.

این خیابان برای علاقه‌مندان به غذاها و خوراکی‌های متنوع نیز، مقصد محبوبی است. فروشگاه‌های مواد غذایی متعددی در این خیابان وجود دارد که محصولاتی مثل پنیرهای محلی و سایر محصولات بومی و خوراکی‌های خوشمزه دارند.

خیابان Platia El Venizelou

این خیابان و مناطق اطراف آن پر از فروشگاه‌های پوشاک، گلفروشی، رستوران و بازارچه است.

بازار مرکزی (Central market)

راهنمای خرید در هراکلیون

بازار مرکزی، بهترین انتخاب برای خرید محصولات بومی با تنوعی قابل توجه است. گشت‌وگذار در این بازار به تنهایی یک تفریح جذاب و سرگرم‌کننده است. غرفه‌های این بازار هر محصولی که فکر کنید می‌فروشند؛ از لباس‌های ارزان و سوغاتی‌های محلی گرفته تا شیرینی‌های سنتی و غذاهای خیابانی. در این بازارچه، چند کافه‌ی عالی هم وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید نوشیدنی‌های داغ و لذیذ و غذاهای ملی را نوش جان کنید.

بازارهای خیابانی

پیدا کردن بازارها در هراکلیون سخت نیست. روز شنبه مهم‌ترین روز برگزاری بازارها در این شهر است. در این روز بازارها شلوغ می‌شوند؛ بنابراین از قبل برنامه‌ریزی کنید. فروشنده‌ها به ندرت قیمت محصولات را در بازارها می‌نویسند بنابراین باید برای گرفتن تخفیف حتما چانه بزنید.

در این بازارها می‌توانید محصولاتی مثل روغن زیتون، سبزیجات معطر و داروهای گیاهی، لباس، اشیا و ظروف سرامیکی، زیورآلات و... بخرید. یکی از محصولات خاصی که می‌توانید تهیه کنید، پنیر کرتی است؛ پنیر مخصوص این منطقه که یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در رژیم غذایی مردم شهر است. البته انواع پنیر محلی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که تنوعشان بسیار قابل توجه است. محصولاتی مثل انواع انگور، زیتون و آب‌میوه‌های تازه و طبیعی با بهترین کیفیت در این بازارها به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از محصولاتی که در بازارچه‌ها طرفداران زیادی دارد، عسل محلی است. بعضی از فروشگاه‌ها شیشه‌های عسلی می‌فروشند که روی آن‌ها انواع مغز مثل گردو و بادام قرار دارد.

اوشن ویلیج (Ocean Village)

اوشن ویلیج یکی از مناطق تجاری محبوب در هراکلیون است. تقریبا شبیه به مراکز خرید غربی است که چند طبقه فروشگاه دارد. در این مجموعه، برترین برندهای دنیای مد و پوشاک از جمله پرادا، DKNY، شنل، هوگو باس و... نمایندگی دارند. با وجود اینکه این محصولات معاف از مالیات هستند، قیمت‌های بالایی دارند. علاوه بر لباس، محصولات دیگری مثل عطر، ادکلن، ساعت، الماس و زیورآلات هم در این مجموعه عرضه می‌شود.

از هراکلیون چی بخریم؟

راهنمای خرید در هراکلیون

هراکلیون مقصدی آشنا برای گردشگران است و از آنجایی که یک شهر توریستی است، سوغاتی‌های زیادی در فروشگاه‌های آن عرضه می‌شود. از مگنت و جاکلیدی گرفته تا کارت پستال و ماگ و صنایع دستی.

سوغات محلی هراکلیون بیشتر شامل سرامیک‌های دست‌ساز، هنرهای بومی، ادویه و آجیل استیکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب این شهر، نقاشی‌هایی است که هنرمندان بومی از مناظر زیبای هراکلیون می‌کشند. کارگاه‌های این هنرمندان را همه‌جای شهر می‌توانید به راحتی پیدا کنید.

در مجموع، در هراکلیون می‌توانید تجربه‌ای جذاب از خرید کردن داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع smartertravel

دیدگاه