مراکز خرید عشق آباد، ترکمنستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید عشق آباد، ترکمنستان

عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مقصد گردشگری به شهرت رسیده است. این شهر مثل سایر پایتخت‌های دنیا، مراکز خرید متعددی دارد که محل فروش محصولاتی باکیفیت و لوکس هستند.

عشق‌‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان است و در نزدیکی مرز این کشور با ایران قرار دارد و پایتخت سیاسی ترکمنستان محسوب می‌شود.

مرکز خرید معمولا جزو مکان‌های محبوب کردشگران است. چون در مراکز خرید می‌توانید هر آنچه که برای سفر راحت نیاز دارید بخرید و همچنین هدایای خوبی برای عزیزان‌تان پیدا کنید. از ابزار و لوازم الکترونیک گرفته تا مواد غذایی باکیفیت، در مراکز خرید پیدا می‌شود.

 حتی بسیاری از شهروندان نیز ترجیح می‌دهند که خرید خود را در مراکز خرید انجام دهند. چون این مراکز تجاری، انواع محصولات مورد نیاز را از برندهای خوب در کنار هم جمع می‌کنند و علاوه بر فروشگاه، امکانات تفریحی متعددی دارند. مثلا رستوران و کافه یا سالن سینما و بولینگ و حتی محوطه مخصوص بازی کودکان.

گاهی در مراکز خرید، جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که بهانه‌ای برای ارائه‌ی تخفیف‌های خوب به مشتریان است. در عشق‌آباد هم تعدادی مرکز خرید مدرن وجود دارد که مورد توجه گردشگران و اهالی شهر قرار دارند.

مرکز خرید Berkarar

مرکز خرید عشق آباد

مرکز خرید برکارار یک مجموعه‌ی تجاری و تفریحی بزرگ در جنوب شهر عشق‌آباد است. این مجموعه شامل یک برج تجاری ۱۲ طبقه که یک مرکز خرید ۴ طبقه در مجاروت آن قرار دارد. پارکینگ این مرکز برای ۱۳۰۰ خودرو ظرفیت دارد. این مرکز تجاری، تعداد زیادی فروشگاه برای عرضه‌ی محصولات متنوع دارد و از امکانات دیگر آن می‌توان به سالن بولینگ، سینما، کافه به سبک غربی و... اشاره کرد.

این مرکز تجاری، هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ باز است.

مرکز خرید عشق‌آباد (Ashgabat Shopping Mall)

مرکز خرید عشق آباد

مرکز خرید عشق‌آباد یک مجموعه‌ی تجاری فشرده و در دسترس است. به لطف معماری هوشمندانه، در این مرکز خرید، در فضایی کم، فروشگاه‌های متعددی وجود دارند و نحوه ی طراحی آن، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است. این مرکز خرید در مرکز شهر عشق‌آباد قرار دارد و خرید کردن از آن، تجربه‌ای لذت بخش و راحت است. ورودی این مجموعه پله‌های مرمرین دارد و با ستون‌های مرمر تزیین شده است. نمای بیرونی آن هم تلفیقی از معماری کلاسیک و مدرن ترکمنستان است. این مجموعه، پنجره‌های بسیار بزرگی از کف تا سقف دارد تا از نور آفتاب به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شود.

این مرکز تجاری به غیر از فروشگاه‌های متنوع امکانات دیگری مثل کافه‌تریا دارد. وسعت این مرکز ۱۲ هزار ۲۰۰ مترمربع است و در ۴ طبقه قرار دارد.

این مرکز هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب باز است و از ساعت ۱۳ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه، موقتا تعطیل می‌شود.

مرکز خرید Paytagt

مرکز خرید عشق آباد

مرکز خرید پایتخت یک مجموعه‌ی تجاری و برج اداری است که در جنوب شرقی عشق‌آباد قرار دارد. برج اداری دارای ۲۱ طبقه و مرکز خرید دارای سه طبقه است که محصولات متنوعی با کیفیت‌های خوب در آن عرضه می‌شود.

مرکز خرید Altyn Asyr

مرکز خرید عشق آباد

مرکز خرید آلتین آسیر به خاطر در اختیار داشتن یکی از بزرگترین فواره‌های دنیا مشهور است. دو طبقه از این مجموعه‌ی تجاری به مرکز خرید اختصاص یافته است. یک رستوران در طبقه‌ی ششم دارد که به راحتی از طریق آسانسور قابل دسترسی است و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه