مسافران میانسال، بیشترین سفر انفرادی خود را به کدام مقاصد دارند؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مسافران میانسال، بیشترین سفر انفرادی خود را به کدام مقاصد دارند؟

طبق یک تحقیق مشخص شده است که مسافران در دهه سنی ۳۰ و ۴۰ سال، بیشترین رزرو سفر انفرادی خود را به برخی از نقاط دنیا نظیر سریلانکا و پرو انجام می‌دهند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مردم هر روز علاقه بیشتری به سفر انفرادی به اقصی نقاط دنیا پیدا می‌کنند و از این میان به نظر می‌رسد مکان‌های خاصی برای مسافران ۳۰ و ۴۰ ساله وجود دارد که به شدت مشهور هستند و بهترین تجربه مسافرت را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

سفر انفرادی

فلش پک (Flash Pack) که رزرو‌کننده تورهای کوله‌گردی است، تحقیق خود را بر اساس ۴۰۰۰ رزرو از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا به امروز انجام داده است. از آنجا که اکثر مشتریان، مسافران تک نفره بوده‌اند، فلش پک این افراد را برای تجارب مشترک در مقاصد گردشگری، در گروه‌هایی قرار داده است. سریلانکا در صدر لیست کشورهایی بود که بیشترین رزرو را داشته است که گردشگران می‌توانند هنگام غروب به بالای قلعه سیگیریا (Sigiriya Rock Fortress) بروند و از معابد باستانی پولونارووا (Polonnaruwa) دیدن کنند.

پرو دومین مقصد رزرو شده برای مسافران انفرادی در فاصله‌ی سنی ۳۰ و ۴۰ سال است که می‌توانند فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی به بالای کوه رنگین کمان (Rainbow Mountain) و قایقرانی در آمازون را تجربه کنند. از دیگر مقاصدی که بیشترین رزرو را داشته است می‌توان به بالی، ژاپن، اردن، تانزانیا، کرواسی، آفریقای جنوبی، کلمبیا و فنلاند اشاره کرد. طبق اطلاعات فلش پک، از میان مسافران انفرادی، ۷۹ درصد، زنان و ۲۱ درصد، مردان بوده‌اند که برای سفر جا رزرو کرده‌اند و در ضمن این داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مسافران انفرادی آمریکایی مشتاق سفر به نقاط دوردست هستند.

سفر انفرادی

لی تامپسون، یکی از بنیانگذاران فلش پک می‌گوید:

رونق سفر انفرادی نشان‌دهنده افزایش زندگی مجردی است. درواقع زنان و مردان، تجربیات مختلف را به تنهایی انجام می‌دهند. بیش از ۸۰ درصد مسافران آمریکایی‌ که برای سفر به ما ملحق شده‌اند، برای اولین بار به خارج از کشور سفر می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم که ما دریچه جهان را به روی جمعیتی کاملا جدید باز کرده‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه