رازهایی درمورد ایتالیا و فرانسه که باعث انتخاب توریستی شما می‌شود!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
رازهایی درمورد ایتالیا و فرانسه که باعث انتخاب توریستی شما می‌شود!

وقتی شما به ایتالیا فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهن شما می‌رسد؟ برج کج پیزا؟ پیتزاهای خوشمزه؟ شاید پاستا؟ خوب این کشور باورنکردنی خیلی بیشتر از این تصورات است. با ما همراه باشید تا به ایتالیا سری بزنیم!

ایتالیا و فرانسه به‌دلیل جاذبه‌های توریستی طبیعی، تاریخی، تفریحی و... از مقصدهای اصلی و محبوب گردشگری اروپا محسوب می‌شوند.

ایتالیا کشور چکمه‌پوش‌ها، پیتزا، پاستا

رپورتاژ

ایتالیا کشوری جذاب است؛ تعطیلات در ایتالیا می‌تواند با کارهای جالبی، که برای انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز و دیدن مناظر شگفت انگیز وجود دارد، بدون تمام شدن باشد.

ایتالیا، کشوری در جنوب اروپا و به‌شکل یک چکمه است که از جنوب اروپا به دریای آدریاتیک، دریای Tyrrhenian، دریای مدیترانه و دیگر آب‌ها می‌رود. محل این کشور در طول تاریخ خود، نقش مهمی ایفا کرده است. این کشور همراه با یونان، به‌عنوان زادگاه فرهنگ غرب شناخته شده است و دارای بیشترین تعداد سایت‌های میراث جهانی یونسکو در جهان است. آثار هنری و بناهای تاریخی در جایجای کشور یافت می‌شود.

در تور ایتالیا مشاهده خواهید کرد که دریا اطراف ایتالیا را در برگرفته است. کوه آلپ که از داخل ایتالیا می‌گذرند، باعث شده است که کشور به مناطقی تقسیم شود. در بین این کوه‌ها دریاچه‌هایی وجود دارد که بزرگ هستند و یک لایه یخ نازک روی آن‌ها قرار گرفته است. در انتهای غربی این کوه به کوه‌های Apennines می‌رسیم که تا سمت جنوب این کشور امتداد پیدا کرده‌اند. در غرب کوه‌های Apennines، جنگل‌ها قرار دارند و بسیاری از شهرهای تاریخی ایتالیا از جمله رم در این قسمت قرار دارد. در جنوب هم سواحل گرم و خشک و دشت‌های حاصلخیزی وجود دارند که در آن‌ها زیتون، بادام، انجیر و دیگر محصولات کشاورزی کشت می‌شود.

در طول تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ ایتالیا در سراسر جهان نفوذ داشته است. از نقاشان مشهور ایتالیایی می‌توان لئوناردو داوینچی و میکل آنژ را نام برد. ایتالیا قلب کلیسای کاتولیک است؛ این کلیسا توسط پاپ و مشاورانش از شهر واتیکان – در اطراف شهر رم – که یک شهر ایالتی محسوب می‌شود، اداره می‌شود.

ایتالیایی‌ها نیز برای عشق خود به غذا شناخته شده‌اند! بسیاری از غذاهای ایتالیایی در سراسر جهان محبوب شده‌اند، مانند پیتزا معروف Margherita، اسپاگتی Bolognese و Tiramisu فوق‌العاده خوشمزه!

ایتالیا در سراسر جهان به خاطر غذاهای خوشمزه آن، صنعت مد، اتومبیل‌های ورزشی لوکس و موتور سیکلت‌ها، فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف و همچنین، سواحل زیبای آن، دریاچه‌های آلپ و کوه Apennines شناخته شده است.

فرانسه مرکز جهانی علم، هنر و فلسفه

رپورتاژ

فرانسه، مقصد توریستی شماره یک در کل دنیا، به شما فرهنگی آشنا از خود ارائه می‌کند. کافه‌های خیابانی پاریس، بازار محلی روستاها و حومه شهرها، غذاخوری‌های کوچک که با پرده‌های توری زیبا تزیین شده‌اند.

فرانسه چهارمین کشور در دنیا است که بیشترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. سالانه به‌طور متوسط ۸۳ میلیون مسافر از فرانسه بازدید می‌کنند.

با وجود همه چیز، فرانسه یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردش محسوب می‌شود؛ پس درک اینکه چرا فرانسه اینقدر جذاب است، سخت نیست.

فرانسه، جاذبه‌های توریستی برای همه سلیقه‌ها دارد. این کشور دارای برخی از بزرگ‌ترین سواحل اروپا و همچنین، مرتفع‌ترین کوه‌ها و بهترین آثار تاریخی، زیباترین شهرها، ایدئال‌ترین و زیباترین روستاها و حومه شهرها، قلعه‌های بسیار باشکوه، بهترین رودخانه‌ها و... است. البته ما، به برخی از بهترین رستوران‌ها، بهترین نوشیدنی‌ها و هتل‌های متنوع و زیاد این کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر در اروپا، اشاره‌ای نمی‌کنیم.

تور فرانسه نکته‌ای برای همه دارد و این مورد یکی از دلایلی است که باعث می‌شود مقصد گردشگری شماره یک جهان باقی بماند. انواع فرصت‌های تعطیلات بسیار خوب، از یک تعطیلات کوتاه مدت آخر هفته در شهرهایی مانند پاریس، نیس یا بوردو تا تعطیلات خانوادگی آرام در حومه شهر یک یا دو هفته‌ای تعطیلات کنار ساحل یا تعطیلات پر انرژی کوهنوردی، قایقرانی یا دوچرخه سواری برای سلایق مختلف محیا است.

بیش از ۲۵ درصد فرانسه با جنگل پوشانده شده است و ۵۰ درصد آن حومه شهر یا زمین‌های کشاورزی است. جنگل‌های فرانسه زیستگاه گوزن‌ها و گرازهای وحشی هستند. همچنین، جنگل‌های آلپ و پیرنه پناهگاهی برای گونه‌هایی نادر از بز کوهی، خرس قهوه‌ای، خرگوش آلپی و گونه‌های متنوع جانوری محسوب می‌شوند. خط ساحلی مدیترانه برای میلیون‌ها پرنده مهاجر آفریقایی از جمله فلامینگوها، کرکس‌ها، مرغ ماهیخوار سفید و زنبور‌خوار است.

فرانسه یکی از قدیمی‌ترین ملل در زمین و از لحاظ قومی در اروپا بسیار متنوع است. این تاثیرات عمیق و گسترده، فرانسه را در طول تاریخ در جنبه‌های مختلف فرهنگ، از جمله آشپزی، فلسفه، موسیقی، هنر، فیلم، مد، ادبیات و ورزش به‌عنوان رهبر جهان تبدیل کرده است.

غذاهای اصلی فرانسه شامل سبزیجات تازه، گوشت و پنیر است. غذاهای فرانسوی به خاطر طراوت و کیفیت بالای آن شناخته شده است. غذای اصلی مردم فرانسه در شب شامل سه بخش است که با یک hors d’oeuvre یا پیش‌غذا آغاز می‌شود؛ یک غذای استارتر که اغلب سوپ یا سالاد و نان است، سپس غذای اصلی و پس از آن پنیر یا میوه صرف می‌شود.

برج ایفل، تصور پاریس بدون این برج غیرممکن است. اما گوستاو ایفل، این برج را به‌صورت موقت برای نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ ساخت، ولی این سازه مدرن ناگهان به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسید.

سفر در عید نوروز

رپورتاژ

شما می‌توانید از ایتالیا و فرانسه در عید نوروز بهره ببرید...

عید نوروز زمانی بسیار مناسب برای رفتن به یک تعطیلات آرامش‌بخش بعد از یک سال کاری و کلی خانه تکانی و دید و بازدیدهای عید است. نکته مهمی که برای این تعطیلات وجو دارد این است که بیشتر مردم در هنگام تعطیلات عید تصمیم می‌گیرند برای چند روز یا کل تعطیلات به مسافرت داخلی یا خارجی بروند و چون جمعیت بسیار زیادی تصمیم به این کار می‌گیرند باید به خاطر داشته باشید که حدود یک یا دو ماه قبل اقدام به برنامه‌ریزی برای تعطیلاتتان کنید؛ حتی خرید بلیط هواپیما داخلی و خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفرتان را به‌صورت قطعی انجام دهید؛ چون علاوه بر ترافیک بالا، حتی این امکان نیز وجود دارد تا نتوانید بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید یا اصلا به‌دلیل حجم بالای سفرها همه صندلی‌ها پر شده باشند!

شما می‌توانید به‌صورت گروهی یا انفرادی اقدام به برنامه‌ریزی برای تعطیلاتتان کرده و بریا این کار از آژانس سام سیر برای تنظیم و برنامه‌ریزی سفرتان مشاوره بگیرید؛ حتی می‌توانید از تورهای انفرادی و گروهی سام سیر برای نوروز ۱۳۹۸ استفاده کنید.

لطفا برای مشاهده آفرها تا نوروز ۹۸، روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: تور نوروز

مطالب مرتبط:

دیدگاه