راه اندازی ایرلاین «فلای پرشیا» با مرکزیت شیراز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
راه اندازی ایرلاین «فلای پرشیا» با مرکزیت شیراز

با حمایت‌های استانداری فارس، شرکت هواپیمایی «فلای پرشیا» با اخذ مجوزهای لازم به زودی با مرکزیت شیراز فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

با حمایت‌های استانداری فارس، شرکت هواپیمایی فلای پرشیا با اخذ مجوزهای لازم به زودی با مرکزیت شیراز فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

 اسماعیل تبادار ‌استاندار فارس گفت:

شرکت هواپیمایی تازه تاسیس «فلای پرشیا» به‌عنوان یک ایرلاین بخش خصوصی با اخذ مجوزهای قانونی از سازمان هواپیمایی کشور به زودی فعالیت خود را با مرکزیت شهر شیراز آغاز می‌کند.

از ارکان اصلی صنعت توریسم، حمل و نقل است که این صنعت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین صنایع می‌تواند سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان باشد‌.

استقرار و مرکزیت هواپیمایی فلای پرشیا در شیراز علاوه بر افزایش تعداد پروازها و حمل و نقل مسافر در فرودگاه بین‌المللی شیراز، می‌تواند سبب تسهیل در امر تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی باشد‌.

در روند توسعه استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی استقرار شرکت‌های هواپیمایی در این استان‌ها تاثیر مهمی داشته که انتظار بر آن است استقرار شرکت فلای پرشیا در شیراز در روند توسعه فارس نیز تاثیرگذار باشد.

فرودگاه بین‌المللی شیراز این ظرفیت و پتانسیل را دارد که به هاب منطقه‌ای جنوب کشور تبدیل شود که در این زمینه با معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز توافقاتی صورت گرفته است‌.

وسعت و توسعه باند فرودگاه بین‌المللی شیراز در کشور دارای جایگاه و رتبه قابل قبولی است و از سوی دیگر توسعه پارکینگ هواپیما نیز با توجه به افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه در دستور کار قرار دارد‌.

تبادار زیرساخت های تعریف شده در فرودگاه بین‌المللی شیراز از جمله ترمینال پروازهای داخلی و خارجی را مطلوب توصیف و اضافه کرد:

در بحث تجهیزات ناوبری هم شرایط مناسب و قابل قبول است، اما در عین حال ارتقای این تجهیزات در دستور کار قرار دارد‌.

تبادار گفت:

امیدواریم فاز نخست ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز با حداقل ۶ تونل هوایی یا ایر‌بریج پیش‌بینی شده برای آن پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد‌.

در کنار فرودگاه بین‌المللی شیراز، روزانه پروازهایی داخلی و خارجی از فرودگاه‌های لار و لامرد به مقاصد دبی، کویت و مسقط انجام می‌شود که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا نیز می‌تواند از این پروازهای منطقه ای بهره‌مند شود‌.

تعداد زیادی از کارکنان مناطقی همچون خارک و عسلویه در شیراز زندگی می‌‌کنند که می‌تواند منافع اقتصادی خوبی را در کنار فعالیت هواپیماهای بزرگ در مسیرهای مختلف، فعال کردن هواپیماهای سبک و کم ظرفیت در این مسیرها داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیران شرکت هواپیمایی فلای پرشیا اعلام کرده‌اند که از دی ماه فعالیت این شرکت آغاز می‌شود، از مسئولان ذیربط برای برقراری پرواز افتتاحیه درخواست همکاری کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه