بهره‌برداری از ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان امسال

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
بهره‌برداری از ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان امسال

تا پایان سال جاری ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در بازدید از روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در فرودگاه اردبیل بیان کرد که تلاش می‌کنیم در سفر آتی رئیس جمهور به اردبیل این پروژه برای افتتاح آماده و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی این پروژه یادآور شد:

در صورت بروز مشکلات فنی احتمالی در روند اجرایی و عدم افتتاح در سفر رئیس جمهور، حتما در دهه فجر امسال این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی برای ساخت و تجهیز این ترمینال تصریح کرد که هم اکنون در فرودگاه اردبیل ۱۳ هزار مترمربع فضای مسافری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این فضای فرودگاهی باید در راستای توسعه اقتصادی و بویژه گردشگری استان استفاده شود، ادامه داد:

طی سال های اخیر با سرمایه‌گذاری مطلوب فرودگاه اردبیل و نیز شهرستان پارس‌آباد به عنوان دو فرودگاه فعال کشور روند توسعه را در پیش گرفته اند.

هاشمی در ادامه سخنان خود گفت که طی پنج ماهه اول سال بیش از ۹۲۰ هزار مسافر از فرودگاه اردبیل جابه‌جا شده‌اند که تحقق این جابه‌جایی مسافر از طریق ۹۵۲ سورتی پرواز از فرودگاه مرکز استان انجام شده است.

وی همچنین بیان کرد که از طریق ناوگان هوایی و طی پنج ماهه امسال بالغ بر ۶۵۳ هزار تن بار و کالا جابه‌جا شده است که از این میزان ۳۳۳ هزار تن خروجی و ۳۲۰ هزار تن ورودی بوده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه