اتمام بلیت پروازهای اربعین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
اتمام بلیت پروازهای اربعین

 در فاصله دو هفته تا آغاز سفرها بلیت پروازهای اربعین به پایان رسید.

با توجه به اینکه سفرهای اربعین امسال از ۲ تا ۱۲ آبان‌ماه انجام خواهد شد، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت پروازهای اربعین تمام شده است.

برای آنکه مسافران بتوانند با پرداخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در مسیر تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران بلیت پروازهای مدنظر خود را تهیه کنند، در اربعین امسال نیز یک نرخ مصوب برای پروازهای مستقیم میان شهرهای مختلف ایران و فرودگاه‌های دو شهر نجف و بغداد در عراق در نظر گرفته شده است.

تا آغاز رسمی سفرهای اربعین حدود دو هفته فرصت باقی مانده است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از ظرفیت پروازهای رفت از ایران به سمت عراق در روزهای منتهی به مراسم اربعین به پایان رسیده و تنها تعداد معدودی بلیت برخی پروازهای یک طرفه به سمت عراق باقی مانده است.

خبری از گران‌فروشی در بازار بلیت اربعین وجود ندارد چراکه ایرلاین‌های ایرانی در طول این مدت پیرو نرخ‌های مصوب بوده‌اند.

برای مسافرانی که قصد دارند همچنان به شکل هوایی به عراق سفر کنند تنها گزینه‌های محدودی بلیت ایرلاین‌های خارجی باقی‌مانده که اکثر قریب به اتفاق‌ آن‌ها به شکل غیرمستقیم و حداقل با یک توقف انجام می‌شوند که به منظور انجام این کار باید هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شوند.

در مسیر برگشت شرایط یافتن بلیت از مسیر رفت نیز دشوارتر شده تا جایی که در روزهای پس از مراسم اربعین تقریبا هیچ پروازی برای انتقال مسافران از عراق به سمت ایران وجود ندارد.

در این مسیر نیز ایرلاین‌های خارجی گزینه‌هایی را ارائه کرده‌اند که باز هم با توجه به توقف‌های برنامه‌ریزی شده و نرخ‌های بسیار بالای بلیت عملا برای مسافران صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

با توجه به درخواست رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تعیین نرخ مصوب در سفرهای اربعین، مسافران به منظور عدم مواجه شدن با مشکلاتی مانند فروش بلیت با قیمت بالاتر یا فروش بلیت‌های تقلبی به علت شلوغی فرودگاه‌ها در روزهای منتهی به این مراسم، تنها بلیت مدنظر خود را از سامانه‌ها یا مراکز رسمی فروش بلیت که فهرست آن در سایت این سازمان قرار گرفته تهیه کنند.

هشتم آبان‌ماه امسال آغاز اربعین حسینی بوده و سه معاونت راهداری، راه‌آهن و سازمان هواپیمایی در وزارت راه و شهرسازی برای انتقال زائران ایرانی برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه