اعلام آمادگی میراث فرهنگی کرمانشاه برای میزبانی زائران اربعین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
اعلام آمادگی میراث فرهنگی کرمانشاه برای میزبانی زائران اربعین

میراث فرهنگی کرمانشاه آمادگی کامل دارد تا از زائران اربعین به بهترین نحو پذیرایی کند.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، گفت:

ستاد اربعین در استان کرمانشاه تشکیل شده است و اداره کل میراث فرهنگی این استان نیز حسب وظیفه‌ای که بر عهده دارد و به منظور ارائه خدمات شایسته با زائران حسینی در این خصوص مشارکت دارد.

مسافران در حال حاضر از دو مرز مهم خسروی و سومار در استان کرمانشاه نمی‌توانند تردد کنند، اما رایزنی‌ها برای بازگشایی این دو مرز در ایام اربعین در حال انجام است و اگر این دو مرز بازگشایی شوند حجم ارائه خدمات نیز افزایش خواهد یافت و متناسب با حضور زائران در استان این خدمات نیز تغییر خواهد کرد.

زائران از سه شهرستان کنگاور، صحنه و کرمانشاه می‌توانند به عنوان محل اصلی رفت و آمد کنند این مسافران از مسیر همدان به ایلام در حال حرکت‌اند و با توجه به این ۷۰ درصد ظرفیت اقامتی استان در این مسیر متمرکز است تمام واحدهای اقامتی و نیز مجتمع‌های بین راهی آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از زائران اربعین را دارند.

از مجتمع‌های بین راهی، اماکن اقامتی و... بازدیدهای کارشناسی انجام شده و همه این مراکز آماده هستند تا از زائران میزبانی کنند.

به منظور صدور هر چه زودتر ویزای زائران، دفاتر خدمات گردشگری استان نیز در رایزنی با دفاتر دارای مجوز بند «پ» با آن ها برای انجام بخشی از فعالیت‌های کارگزاری همکاری می‌کنند.

با توجه به زیاد بودن تعداد زائران در استان کرمانشاه، برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص بازدید زائران جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و گردشگری استان شده است. همچنین غرفه‌های صنایع دستی در این مسیرها برپا شده تا مسافران ضمن آشنایی با هنر مردم این استان، در مسیر رفت و یا برگشت در صورت تمایل و به عنوان سوغات بتوانند صنایع دستی ایرانی خریداری کنند.

عکس کاور از محمد رفیعی موحد

مطالب مرتبط:

دیدگاه