گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی

گردشگری تایلند درآمدی برابر با ۵۷ میلیارد دلار برای این کشور به همراه داشته که بسیار بیشتر از درآمد کشورهایی مانند ماکائو، ژاپن، چین و هنگ‌کنگ است. 

بیش از یک سال پیش، هتل پنج ستاره‌ی «آنانتارا سیام» (Anantara Siam) با نقاشی‌های دیواری طلایی و محوطه‌ای خوش منظره، به قیمت شبی ۱۵۰ دلار به همراه منوی صبحانه‌ی سلطنتی در بانکوک، پایتخت تایلند، آغاز به کار کرد. حتی خریدن گران‌ترین سوغاتی شهر که یک مجسمه‌ی فیل مرواریدکاری‌شده است به قیمتی گران‌تر از یک شام معمولی در یکی از مک دونالدهای نیویورک تمام می‌شود.

بر اساس آمارهایی که UNWTO منتشر می‌کند، وقتی که پای هزینه‌های گردشگری در تایلند پیش کشیده می‌شود این کشور از این لحاظ در صدر کشورهای آسیایی قرار می‌گیرد. درآمد تایلند از گردشگری در سال گذشته، ۵۷٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۵۷ میلیارد) بوده است که در حدود دو برابر درآمد ماکائو (۳۶ میلیارد دلار)، ژاپن (۳۴ میلیارد دلار دلار)، هنگ‌کنگ (۳۳ میلیارد دلار) و چین (۳۳ میلیارد دلار) است. در سطح جهان، تنها کشورهایی که دلارهای بیشتری نسبت به تایلند از طریق گردشگری به دست می‌آورند، فرانسه (۶۱ میلیارد دلار)، اسپانیا (۶۸ میلیارد دلار) و آمریکا هستند که مورد آخر، با ۲۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار مدال طلای این رقابت را به خود اختصاص داده است. خارجی‌هایی که وارد تایلند می‌شوند سال آینده به رقم ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۴۰ میلیون) می‌رسند که بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور است.

جان بلانکو، مدیر عامل هتل پنج ستاره‌ی «کاپلا بانکوک» (Capella Bangkok) که با ۱۰۱ سوئیت روبه‌روی رودخانه‌ی چائو فرایا (Chao Phraya River) در حال تکمیل شدن است و بهار سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت:

جای هیچ تردیدی وجود ندارد که بانکوک، و به‌طور کلی تایلند، همیشه به دید یک مقصد ارزشمند نگریسته می‌شد.

شاخص سالانه‌ی مقصدهای جهانی مستر کارت (MasterCard’s Global Destination Cities Index) بانکوک را برای سومین سال پیاپی به‌عنوان پربازدیدترین شهر  ۲۰۱۷ در میان همه‌ی شهرهای جهان برگزید. این مطالعه نشان می‌دهد که مسافران ۱۷۳ دلار برای یک روز گردش در پایتخت تایلند هزینه کرده‌اند؛ در حالی که این رقم ۵۳۷ دلار برای دبی یا ۲۸۶ دلار برای سنگاپور بوده است. امسال، پیش‌بینی می‌شود که مسافران ۱۴٪ بیشتر در این شهر هزینه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه