رشد گردشگری غذا در تایلند شتاب گرفت

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
رشد گردشگری غذا در تایلند شتاب گرفت

تایلند فقط ساحل‌های زیبا با آب و هوای گرمسیری و مراکز خرید با قیمت‌های مناسب نیست، بلکه فرهنگ غذایی غنی و پرباری هم دارد و مسئولان گردشگری آن به این فکر افتاده‌اند که با توسل به غذاهای رنگارنگ و متنوع تایلندی، گردشگر جذب کنند.

مسافران با تجربه به خوبی از این موضوع آگاه هستند که اگر خواهان کسب یک تجربه‌ی محلی هستند، باید حتما غذاهای محلی را تجربه کنند؛ چرا که غذاهایی خاصی که در هر محل پخته می‌شوند می‌توانند چشمان افراد را تا حد زیادی به روی هویت جامعه باز کنند.

در تایلند، گیاهان متنوع و زیادی را می‌توان به راحتی در هر نقطه‌ای پیدا کرد و غذاهای زیادی نیز در این کشور تهیه می‌شوند که از این گیاهان به عنوان ماده‌ای اصلی غذایی استفاده می‌کنند؛ مانند فلفل چیلی، ریحان، علف لیمو و لیمو که برای طعم بخشیدن به سوپ‌های تند و ترش مثل تام یام استفاده می شوند.

هر جامعه، غذاهای محلی خاص خود را دارد که به نوعی بازتابی از آیین و سنت‌های آن جامعه است و بازدید از آن‌ها و چشیدن‌شان باعث می‌شود که گردشگران از غذاهایی تازه در محلی  ناشناخته لذت ببرند. «وراساک کوشورات» (Weerasak Kowsurat)، وزیر گردشگری و ورزش تایلند، گفت:

به نظر می‌رسد که علاوه بر تفریح و ملاقات با خانواده، غذا خوردن یکی از دلایل مرسوم برای سفر باشد و می‌تواند سفر مسافران را دلپذیرتر و به‌یادماندنی‌تر سازد. با توجه به اهمیت فزاینده‌ی غذا و سفر، این وزارت‌خانه اقدام به تصویب سیاست گردشگری غذا کرده است تا از غذای تایلندی برای جذب گردشگر استفاده کند. 

غذای تایلندی

آقای وراساک کوشورات که ماه می امسال در اجلاس «UNWTO» و در مجمع مشترک مرکز آشپزی باسک (Basque Culinary Centre) که در بانکوک برگزار شد سخنرانی کرد، گفت آن‌ها کارشناسان تاثیرگذار در زمینه‌ی گردشگری غذا را با هدف تقویت روابط بین کشاورزی و گردشگری که دو صنعت مهم تایلند هستند، در این کشور گرد هم آورده‌اند.

کمپین سیاست‌های آشپزی به نام «سرآشپز محلی تایلند» نیز به تازگی در تایلند راه‌اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی این کمپین، ارتقای غذای تایلندی و  تقویت رستوران‌های محلی در سطح کشور است و سرآشپزهای بین‌المللی معروفی مانند «چامپول جانگ پرای» (Chumpol Jangprai)، «دیوید تامسون» (David Thomson)، «اندی یانگک ساکول» (Andy Yangeksakul) و «نورور استیپ» (Nooror Somany Steppe) به روستاییان کمک خواهند کرد تا رنگ و لعاب جدیدی به غذاهای خود ببخشند و با استفاده از مواد خامی که در حیاط‌های پشتی خانه‌ی خود می‌کارند، غذاهای جدید و خوشمزه‌ای بپزند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه