تور وحشت: بهترین های آمریکا در ایام هالووین

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
تور وحشت: بهترین های آمریکا در ایام هالووین

هالووین در راه است و تورهای گردشگری با موضوعات ترسناک، به‌دنبال جلب توجه علاقه‌مندان دنیای ارواح و مسائل ماورایی هستند. با معرفی منتخبی از بهترین تورهای وحشت همراه شما هستیم.

هر ساله با فرا رسیدن ایام هالووین، باز هم بحث مکان‌های ترسناک و تسخیرشده داغ می‌شود. مردم خاطرات قدیمی خود را به یاد آورده و عده‌ای نیز به‌دنبال ثبت خاطرات جدیدی در این زمینه هستند.

اگرچه هالووین در اصل یادبودی ترسناک نیست، اما در گذر ایام رخت و لباس دلهره آور به تن کرده و ناخودآگاه نامش با وحشت و مرگ گره خورده است. به همین خاطر در این ایام در بسیاری از نقاط جهان شاهد برگزاری تورهایی با موضوعاتی متفاوت‌تر از همیشه هستیم که سعی کرده‌اند خود را با حال و هوای حاکم بر این مراسم هماهنگ کرده و گردشگران و بازدیدکنندگان بیشتری را به‌سمت خود جذب کنند.

تورهای ایام هالووین در آمریکا

در زمانی که مرزهای دنیای مرگ و زندگی آرام آرام محو می‌شود، بسیاری مشتاق هستند تا بیشتر در مورد داستان‌ها و افسانه‌های مرتبط با دنیای ارواح و مخلوقات ترسناک آشنا شوند و به همین خاطر شاهد برگزاری تورهای گردشگری متفاوتی در اقصی نقاط آمریکا هستیم که از قضا می‌توانند عطش مشتاقان گردشگری وحشت را نیز سیراب کنند. تورهایی که اگرچه قرار است بیشتر باعث ترس و وحشت بازدیدکنندگان شوند، اما گاهی سرگرم‌کننده و جالب توجه از آب درآمده و تفریح را نیز چاشنی گشت و گذار خود کرده‌اند.

در حالی که جزئیات برگزاری هر تور گردشگری ارواح با دیگر تورها متفاوت است، اما در نهایت همه آن‌ها تجربیاتی به‌یادماندنی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند تا به بازدید هتل‌های ترسناک، گورستان‌های مخوف و جن‌زده، شهرهای ارواح و دیگر مکان‌های تسخیر شده رفته و هالووین را آنگونه که باید و شاید جشن بگیرند.

در ادامه این سفر همراه ما باشید تا با شماری از بهترین تورهای این ایام آشنا شویم و ببینیم در راستای جلب توجه گردشگران، چه نکاتی را مد نظر قرار داده و چه تمهیداتی اندیشیده‌اند.

تور شهر ارواح، ساوانا، جورجیا

تورهای گردشگری وحشت هالووینی در آمریکا

در فرصت بعدی که در ایام هالووین به بازدید شهر ساوانا در ایالت جورجیا رفتید، شاید بد نباشد تورهای معمولی را که در طول روز برگزار می‌شوند و گاهی بسیار هم سرگرم کننده و جالب توجه هستند را فراموش کرده و به‌دنبال یک گشت و گذار عصرگاهی، اما سرشار از لحظات دلهره‌آوری باشید که از آن با عنوان «تور شهر ارواح» نام برده می‌شود.

در این تور گردشگری دو انتخاب پیش روی علاقه‌مندان قرار دارد: یا به‌همراه اعضای خانواده و دوستان، سفری ترسناک اما خانوادگی را تجربه کرده یا لحظات ترس و وحشت را با دیگر بزرگسالان غریبه اما مشتاق سپری کنند. در خلال این تجربه ترسناک شاید حتی آستانه تحمل ترس و وحشت خود را نیز درک کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند در این تور ثبت نام کرده و بلیط تهیه کنند. بلیط‌های این رویداد معروف و مهیج که بازدیدکنندگان را به تماشای شماری از جلوه‌های ترسناک و تاریخی این شهر می‌برد، معمولا خیلی زود به فروش می‌رود.

تور ارواح، وودو و خون آشام در نیو اورلئان، لوئیزیانا

تورهای گردشگری وحشت هالووینی در آمریکا

شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانا را باید قبله‌گاه همه‌ی چیزهای ترسناک و رویدادهای عجیب دانست. خوشبختانه در ایام هالووین این فرصت فراهم شده تا علاقه‌مندان دنیای ترس و وحشت در توری متفاوت اما مهیج شرکت کنند که توسط «Witches Brew Tours» مدیریت می‌شود.

در خلال گشت و گذار در محله تاریخی فرانسوی‌ها، گردشگران چیزهای بیشتری را در مورد بخش جنوبی شهر و تاریخ غنی آن فرا گرفته و با فعالیت‌های ماورایی و پیشینه‌ی جادوی وودو در این منطقه آشنا می‌شوند. این تور هم از نظر زمانی به بازدیدکنندگان امکان انتخاب داده است. اینکه گردش خود را هنگام عصر و وقتی که هوا هنوز روشن است شروع کنند یا نه، بعد از تاریکی هوا به استقبال ماجراهای ترسناک بروند.

رازهای تور ارواح سن آگوستین، سن آگوستین، فلوریدا

تورهای گردشگری وحشت هالووینی در آمریکا

وقتی پای بازدید کردن از شهری قدیمی در ایالت فلوریدا آمریکا -که تاریخ تأسیش به سال ۱۶۵۶ باز می‌گردد- در میان است، انتخاب تور ارواح امری کاملا پذیرفته شده و منطقی به نظر می‌رسد.

 در قالب این تور پر رمز و راز ۷۵ دقیقه‌ای، ماجراجویان هم‌سفر راهنمای باتجربه‌ای به نام «داین» (Dion) خواهند بود که دست‌کم بیست سال تجربه اداره کردن تورهای این‌چنینی را داشته و با همه چیزهای ترسناک در این زمینه آشنایی کافی دارد. در نهایت بهتر است بدانید اگر واقعا به دنیای ارواح و مواجهه با آن‌ها علاقه‌مندید، با فردی خبره هم‌سفر خواهید بود.

حتی برای آن دسته که از دنیای ترس و وحش گریزان هستند هم این سفر ارزشمند و فراموش‌نشدنی خواهد بود، چراکه در خلال آن نکاتی جالب و سرگرم کننده از تاریخ این شهر و جلوه‌های محلی آن به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

تور ارواح بوستون تسخیر شده، بوستون، ماساچوست

تورهای گردشگری وحشت هالووینی در آمریکا

یکی از قدیمی و در عین حال تاریخی‌ترین شهرهای آمریکا، شهر بوستون در ایالت ماساچوست است که نامش پیوندی عجیب با فعالیت‌های ماورایی و غیر طبیعی دارد.

بنابراین بهتر است آماده باشید، چراکه در ایام هالووین این شهر با برگزاری تور ارواح جشنی مهیج برای علاقه‌مندان ترس و وحشت به راه انداخته است. این تور در گورستان مرکزی شهر آغاز شده و در ادامه علاقه‌مندان را به بازدید این شهر تاریخی برده و در نهایت گشت و گذار خود را در یک هتل تسخیر شده به پایان می‌برد.

گنگسترها و تور ارواح، شیکاگو، ایلینوی

تور ارواح و گانگسترهای شیکاگو

شیکاگو در ایالت ایلینوی را باید خانه پیشین بسیاری از دار و دسته‌های معروف گانگستری و خلافکار دانست. به همین خاطر این شهر محل جنایات، قتل‌های متعدد و البته صحنه‌های زد و خورد بسیاری بوده است.

در حالی که مدت‌هاست دیگر شاهد چنین رویدادهایی در این شهر نیستیم، اما به هر حال شیکاگو و به‌ویژه «Vice District»، روزگاری گورستان بسیاری از جانیانی بودند که آزادانه در خیابان‌ها قدمی می‌زدند. به همین خاطر چندان دور از ذهن نیست که امروزه افرادی علاقه‌مند به مرور آن خاطرات و حضور خلافکارن معروف در این شهر باشند.

بنابراین اگر دوست دارید کمی بیشتر با تاریخچه دار و دسته‌های خلافکار و معروف این شهر آشنا شوید، حتما در تور معروف و منحصربه‌فرد «گانگسترها و ارواح شیکاگو» شرکت کنید.

تور تاریخی و تسخیر شده چارلستون، کارولینای جنوبی

شهر چارلستون

اگر از محلات خوش و آب رنگ شهر چارلستون در کارولینای جنوبی فاصله بگیرید، فرصت خواهید داشت تا کمی بیشتر با بخش متفاوت این شهر قدیمی آشنا شوید.

این فرصت ارزشمند توسط برگزار کننگان تور ارواح تسخیر شده برای علاقه‌مندان مهیا شده است. این تور توسط «Ghosts of the South» برگزار شده و در مدت نود دقیقه، علاقه‌مندان را به تماشای شماری از نقاط معروف و تاریخی این شهر می‌برد. زمان شروع تور بعد از تاریکی هوا بوده و در خلال آن افراد با تاریخچه هر مکان و البته رویدادهای ماورایی و غیرقابل توضیح رخ داده در هر یک، آشنا می‌شوند.

تور ارواح هتل کرسنت (Crescent Hotel)، یوریکا اسپرینگز (Eureka Springs)، آرکانزاس

هتل کرسنت

تنها شجاع‌ترین‌ها می‌توانند در این تور ارواح مهیج و فراموش‌نشدنی ثبت نام کنند. هتل معروف کرسنت یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری وحشت در ایالت آرکانزاس بوده و به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین هتل‌های آمریکا شناخته می‌شود. داستان ترسناک این هتل به تاریخچه‌ی آن بازمی‌گردد، یعنی به زمانی که به‌عنوان بیمارستان مورد استفاده بوده و توسط یک پزشک قلابی اداره می‌شد. ظاهرا فعالیت‌های او در نهایت باعث مرگ افراد متعددی شد که شایعه‌ی تسخیر شده بودن این هتل را تقویت کرده است.

در خلال این گشت و گذار کارمندان شما را از میان این املاک قدیمی که ۱۳۲ سال قدمت داده عبور می‌دهند و در نهایت سفر شما با رسیدن به مرده شوی خانه به پایان می‌رسد. اما مهمانان هتل اغلب حین اقامت خود با تجربیات متعددی از عالم ارواح و فعالیت‌های ماورایی مواجه می‌شوند. بنابراین شاید افراد خوش شانس حتی در مدت حضور در این هتل شانس روبه‌رو شدن با ارواح را نیز به دست آورند.

تور ارواح گتیسبورگ، پنسیلوانیا

میدان نبرد گتیسبورگ

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مورد میدان نبرد گتیسبورگ در پنسیلوانیا و اتفاقات ماورایی رخ داده در آن با شما صحبت کردیم. به همین خاطر به نظر می‌رسد چه شکارچیان شجاع دل ارواح و چه دوست‌داران رخدادهای تاریخی از حضور در این تور شبانه که با نور شمع همراهی می‌شود، لذت خواهند برد.

حتی آن دسته که از بازدید کردن میادین نبرد قدیمی آمریکا هیجان زده می‌شوند هم در خلال این ماجراجویی شبانه، چیزهایی برای لذت بردن در اختیار دارند. این تور مهیج همچنین به مهمانان خود دسترسی ویژه به ساختمان‌های قدیمی و خالی از سکنه‌ای داده است که به خاطر پیشینه‌ی ترسناک‌شان، معمولا به روی عموم بسته هستند.

تور ارواح و ماجراجویی در گورستان، کی وست (Key West)

شهر کی وست

حتی زیباترین مقاصد گردشگری آمریکا هم گاهی درگیر گذشته‌ای تسخیر شده و مهیج هستند و این تور ویژه ارواح در فلوریدا، این مسئله را به‌خوبی اثبات کرده است.

در خلال گشت و گذاری متفاوت در گوشه و کنار این شهر، راهنمایان شما را به نقاط ترسناکی هدایت می‌کنند که بازدید از آن‌ها خاطره انگیز و فراموش‌نشدنی است. از خانه‌‌ی تسخیر شده‌ای که الهام‌بخش ساخت مجموعه فیلم‌های ترسناک «عروسک چاکی» گرفته تا شنیدن تجربیات مهیجی که از زبان کارشناسان پدیده‌های ماورایی نقل می‌شوند.

تور ارواح شهر آلامو (Alamo)، سن آنتونیو، تگزاس

آلامو، تگزاس

راه‌های مختلفی برای تجربه تورهای گردشگری در عمارت آلامو در ایالت تگزاس وجود دارد، اما تور برگزار شده توسط «خواهران گریم» (Sisters Grimm Ghost Tours) یکی از مهیج و در عین حال ترسناک‌ترین‌ها است.

این جاذبه معروف و محبوب به لطف فعالیت‌های ماورایی و نیز مکان‌های تسخیر شده شهرتی روزافزون به دست آورده است. در این میان انتخاب‌های متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است: از اتوبوس سواری گرفته تا پیاده روی تاریخی یا صرف شام در هتلی تسخیر شده «Menger Hotel» به‌همراه رویدادهای ویژه و متنوعی که در ایام هالووین شانس تجربه کردن آن‌ها را دارید.

تور ارواح سن دیه‌گو، کالیفرنیا

تور ارواح شهر سن دیه گو

در طول این تور مهیج و تسخیر شده که به‌مدت دو ساعت در شهر سن دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان از ۵ جاذبه ترسناک و معروف این شهر از جمله دو خانه تسخیر شده همچون «خانه والی» (Whaley House) و یک گورستان قدیمی دیدن می‌کنند. 

معمولا گردشگران را با اتوبوس جابه‌جا می‌کنند، اما شانس ورود به هر مکان و بازدید نزدیک از آن همچنان برای علاقه‌مندان مهیا است.

تور ارواح پارک استس (Estes Park)، کلرادو

هتل استنلی

طرفداران پروپا قرص «استیفن کینگ» (Stephen King) نویسنده محبوب ژانر وحشت، حتما از حضور در این تور ماجراجویانه لذت خواهند برد که در پارک استس در ایالت کلرادو برگزار می‌شود.

مقصد اصلی این گشت و گذار هم هتلی ۱۰۹ ساله است که الهام‌بخش یکی از آثار ماندگار و محبوب این نویسنده، یعنی «درخشش» (The Shining) است که حتما فیلم الهام گرفته از آن با بازی درخشان «جک نیکلسون» را به خاطر دارید.

بازدیدکنندگان احتمالا امیدوارند که گوشه‌ای از تجربیات ماورایی به تصویر کشیده شده در این اثر را در این گشت و گذار حس کنند. در حقیقت تاکنون تعدادی از مهمانان داستان‌ها و حتی تصاویر ثبت شده خود از حضور ارواح در این مکان را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند و همین مسئله باعث تقویت شایعات تسخیر شده بودن این هتل شده است.

تور ارواح ویلیامزبورگ، ویرجینیا

تور ارواح ویلیامزبورگ

شهر «سیلم» (Salem) یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه حال و هوای هالووین است، جایی که برای سالیان متوالی همچون پایگاهی اصیل، میزبان انواع داستان‌های ارواح و جادوگران بوده است. اما اکنون علاقه‌مندان می‌توانند همین حال و هو را در تور ارواح و جادوگران ویلیامزبورگ در ایالت ویرجینیا نیز تجربه کنند.

بی‌شباهت به دیگر تورهایی که در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود، این یکی بازدیدکنندگان را به تماشای نقاطی می‌برد که چندان مورد بازدید و توجه قرار ندارند، اما در عوض معدن رخدادهای غیرمعمول و ماورایی هستند. به‌علاوه علاقه‌مندان این شانس را پیدا می‌کنند تا با تاریخچه محاکمه جادوگران در ویرجینیا نیز آشنا شوند که تاریخ برگزاریش به سال ۱۶۲۶ بازمی‌گردد.

وحشت در تور ارواح سیاتل، واشینگتن

تور وحشت در سیاتل

در حالی که اغلب تورهای گردشگری وحشت توسط راهنمایانی زبده و حرفه‌ای هدایت می‌شوند، این تور متفاوت در سیاتل، توسط یک گروه از شکارچیان واقعی ارواح اداره می‌شود!

بازدیدکنندگان می‌توانند حین شرکت در این تور یا از همان تورهای ارواح با سبک قدیمی و اصیل لذت ببرند یا نه، یک شب مهیج و خاطره انگیز را در کنار شکارچیان ارواح تجربه کنند.

تور ۷۶ روح، فیلادلفیا، پنسیلوانیا

سیتی تاورن

فیلادلفیا از جمله شهرهایی است که جاذبه‌های تاریخی متعدد را در خود جای داده است. به همین خاطر شاید به نظر برسد که تور مهیج ۷۶ روح، راهی مبتکرانه برای بازدید کردن از این همه مکان تاریخی و معروف باشد.

در طول این گشت و گذار به‌یادماندنی، بازدیدکنندگان سری به بیست مکان معروف این شهر می‌زنند، از جمله نقاطی که به نظر می‌رسد مورد توجه ارواح معروفی همچون روح نویسنده معروف «ادگار آلن پو» و سیاستمدار نامی «بنجامین فرانکلین» قرار دارند. از سوی دیگر بازدیدکنندگان می‌توانند از جاذبه‌های دیگر این شهر همچون «تالار استقلال فیلادلفیا» (Independence Hall)، «منطقه سیتی تاورن» (City Tavern) و «ناقوس آزادی» (Liberty Bell) دیدن کنند که ظاهرا همگی صحنه فعالیت‌های عجیب و رویدادهای ماورایی بوده و هستند.

تور ارواح، نشویل (Nashville)، تنسی

گشت و گذار با نعش کش در نشویل

در حالی که شهر نشویل در ایالت تنسی به خاطر حس و حال موسیقی کانتری، از جمله مقاصد شناخته شده و محبوب است، اما این مقصد گردشگری روی تاریکی هم دارد که ظاهرا قرار است در قالب این تور ارواح متفاوت به بینندگان معرفی شود.

افراد علاقه‌مند سه حق انتخاب دارند: تور تسخیر شده که در بخش‌های مرکزی شهر برگزار می‌شود، تور تسخیر شده تاورن (Haunted Tavern Tour) یا تور نعش کش نشویل (Nashville Hearse Tour)! هر سه تور معرفی شده علاقه‌مندان را به گوشه و کنار و نقاط ترسناک این شهر برده و با داستان‌های ارواح و اشباح سرگرم می‌کنند.

تور شاتانوگا (Chattanooga)، تنسی

شکار ارواح در قبرستان

در این تور مهیج چهار حق انتخاب پیش روی علاقه‌مندان قرار دارد که هرکدام تجربیاتی جالب توجه را به گردشگران پیشنهاد می‌دهند:

در قالب یک تور ماجراجویانه اما متداول افراد با تاریخچه تاریک و ترسناک شهر آشنا خواهند شد. حین حضور در دو تور «Sights and Scandals of Chattanooga Tour» و  «Murder and Mayhem Haunted History Tour» با شایعات موجود و جنایت‌های رخ داده در این مکان درگیر بوده و در نهایت با شرکت در تور شکار ارواح قبرستان که تنها برای افراد بالای هیجده سال در دسترس است، گشتی در قبرستان قدیمی و تاریخی شهر خواهند زد.

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد این تورهای ترسناک و مهیج چیست؟ آیا دوست داشتنید شبی را با چنین ترس و دلهره‌ای تجربه کنید؟ ما را از شنیدن نظرات و تجربیات خود محروم نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Countryliving

دیدگاه