بهترین جاذبه های پاریس برای عکاسی کدامند؟

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین جاذبه های پاریس برای عکاسی کدامند؟

پاریس یکی از زیباترین شهرهای اروپا برای عکاسی است و مکان‌های زیادی در آن وجود دارند که می‌توانند بهترین سوژه برای عکاسی باشد.

پاریس، پایتخت فرانسه، شهر نور و عشق، با معماری زیبا، خیابان‌های پرزرق‌وبرق، شب‌های نورانی، برج باشکوه ایفل  و موزه لوور خود، در صدر زیباترین شهرهای اروپا برای عکاسی شهری است. در ادامه قصد داریم بهترین مکان‌ها در پاریس را به شما معرفی کنیم که معمولا سوژه بهترین عکس های پاریس هستند.

موزه لوور

موزه لوور

بدون تردید در هر نقطه از فضای داخلی و خارجی موزه لوور، یک سوژه جذاب برای عکاسی وجود دارد؛ از هرم شیشه نمادین بیرون موزه گرفته تا اشیا و آثار تاریخی داخل موزه که هرکدام جزو بهترین‌های جهان هستند؛ البته لازم به ذکر است که موزه در روزهای سه‌شنبه تعطیل است؛ البته حتی وقتی هم که موزه تعطیل و اطراف موزه خلوت‌تر است، می‌توانید از سوژه‌های ناب فضای خارجی آن عکاسی کنید.

برج ایفل

برج ایفل

کاملا مشخص است که برج ایفل یکی از بهترین سوژه‌های پاریس برای عکاسی است و از مکان‌هایی مثل محله «تروکادور» (The Trocadéro)، کاروسل قدیمی کنار برج (The Carousel)، میدان شان دو مارس (Champs de Mars)، طاق پیروزی پاریس (Atop Arc de Triomphe)، برج‌های کلیسای جامع نتردام، خیابان دو سوفخن (de Suffren) (مخصوصا برای عکاسی در شب) می‌توانید بهترین تصاویر را از برج ایفل بگیرید.

برج ایفل در سال ۱۸۸۹ تکمیل شد و نام آقای گوستاو ایفیل که شرکت او کار ساخت برج را بر عهده داشت، روی آن گذاشته شد. ایفل تا قبل از ساخت ساختمان کرایسلر (Chrysler Building) در نیویورک در سال ۱۹۳۰ بلندترین ساختمان جهان بود و تا قبل از نصب یک فرستنده امواج رادیویی نظامی در شهر (Saissac) در سال ۱۹۷۳، بلندترین ساختمان فرانسه بود.

کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نتردام

وقتی از ۳۸۷ پله کلیسای نتردام (Notre Dame) بالا می‌‌روید، می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار جالبی از شهر را از ارتفاع ببینید، اگر از ارتفاع می‌ترسید، می‌توانید زود به پایین کلیسا برگردید و از چشم‌اندازهای زیبای شهر و آب پران‌هایی که در ارتفاع با فواصل منظم از یکدیگر قرار گرفته‌اند، لذت ببرید (آب‌پران‌ها در معماری قدیمی اروپایی یا ژاپنی استفاده می‌شوند). آن‌ها مجسمه‌ای از جانوران کوچک زشت یا صورتک‌های زشت با دهان باز هستند که در ارتفاع نصب می‌شوند و آب به‌صورت فواره از دهان آن‌ها خارج می‌شود.

پل قفل عشق

پل قفل عشق

اگرچه قفل‌های عشق در سال ۲۰۱۵ از روی پل پونت دس آرتس (Pont des Arts Bridge) برداشته شدند، اما پس از آن دوباره تعداد زیادی از این قفل‌ها در نقاط مختلف اطراف رود سن فراگیر شدند؛ البته اگر شما هم یک قفل عشق به جایی بستید، زیاد به آن دل نبندید؛ زیرا این قفل‌ها مشکلاتی را به وجود آورده‌اند و مقامات دولتی در حال جمع‌آوری آن‌ها هستند. معلوم نیست این قفل‌ها تا چه مدتی در شهر دیده شوند؛ اما تا این زمان این قفل‌ها هنوز سر جای خود هستند و می‌توانید از عکاسی از آن‌ها لذت ببرید.

طاق پیروزی

طاق پیروزی پاریس

این بنا که روی پایه قطور و بزرگ ساخته شده، در منتهی الیه خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées) واقع شده است. طاق پیروزی به یاد و به افتخار افرادی که در طول انقلاب صنعتی فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی برای مردم فرانسه جنگیدند و کشته شدند، ساخته شده است. گردشگران می‌‌توانند با پرداخت مبلغ اندک بر فراز این بنا قدم بزنند و از تماشای پاریس از ارتفاع بالا لذت ببرند و تصاویر ماندگاری را ثبت کنند. در ضمن نقطه پایانی تور بزرگ دوچرخه‌سواری فرانسه (Tour de France) نیز همین مکان است.

شعله کتابخانه یا فیلیم اف لایبرری، یابود شاهزاده دیانا

شعله کتابخانه

شعله کتابخانه یا فیلیم اف لایبرری، شاهزاده شاهزاده دیانا (Princess Diana Memorial - The Flame of Liberty) که در سمت شمالی پل آلما (Pont de l'Alma) نصب شده است (این پل در حال حاضر به‌عنوان تونل تصادف شاهزاده دیانا شناخته می‌شود). پس از مرگ شاهزاده دیانا در تصادف، این شعله به یک یادبود غیر رسمی برای این شاهزاده محبوب تبدیل شد.

این شعله برای افرادی که به نیویورک سفر کرده‌اند، بسیار آشنا به نظر می‌رسد؛ زیرا شکل و اندازه آن درست مانند شعله مجسمه آزادی است. این شعله در سال ۱۹۳۹ از سوی روزنامه هرالد تریبون (روزنامه بین‌المللی نیویورک تایمز فعلی) به دولت فرانسه اهدا شد.

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه با طول ۱۹۲۰ متر از میدان کنکورد (Place de la Concorde) آغاز می‌‌شود و تا طاق پیروزی ادامه دارد. این خیابان‌های یکی از پر زرق‌و‌برترین خیابان‌های پاریس بوده و لوکس‌ترین مغازه‌های این شهر را در خود جای داده است.

نظامیان حاضر در رژه جشن‌های روز ملی فرانسه یا جشن‌های روز باستیل و همچنین دوچرخه‌سوارن تور بزرگ فرانسه نیز در مسیر خود از این خیابان عبور می‌کنند.

میدان شان دو مارس

میدان شان دو مارس

میدان شان دو مارس در واقع یک فضای سبز عمومی در کنار برج ایفل است که مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن، تفریح و به آرامش رسیدن است. در ضمن در این میدان می‌توانید تصاویری زیبا از برج ایفل بگیرید. نام این میدان از خدای رومی جنگ، یعنی مارس گرفته شده است.

رود سن

رود سن

رود سن در قلب پاریس قرار دارد و پل‌های متعددی که روی آن ساخته شده، امکان تردد به این سو و آن سوی پل را آسان کرده است. در ضمن به‌تازگی تورهای کشتی تفریحی زیادی در این رود برگزار می‌شود.

باغ‌های تویلری

باغ تویلری

باغ‌های تویلری (Jardin des Tuileries) از چند باغ عمومی تشکیل شده‌اند که مابین موزه لوور و میدان کنکورد واقع شده‌اند. باغ تویلری مکانی بسیار عالی برای گذراندن اوقات است و می‌توانید پس از عکس گرفتن از فضای زیبای خود در آلاچیق‌های باغ بنشینید و با آرامش یک فنجان قهوه بنوشید یا گردشگران اطراف خود را تماشا کنید.

موزه برانلی

موزه برانلی

وقتی به‌سمت برج ایفل در حرکت هستید، ساختمانی منحصر‌به‌فرد که با شاخ و برگ پوشیده شده است، توجه شما را به خود جلب می‌کند. این ساختمان در واقع موزه کوای برانلی (Quai Branly Museum) بوده که نمای بیرونی آن به یک فضای سبز عمودی پوشیده با درختان انبوه تبدیل شده است. این ساختمان با ۱۵۰۰۰ گیاه از سراسر جهان پوشیده شده است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

کاخ ورسای (Palace of Versailles) درست در کنار شهر واقع شده است؛ اما با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به‌راحتی می‌توانید خود را به این باغ برسانید.  باغ‌های باشکوه درون کاخ خود به‌تنهایی دلیل کاملا قانع‌کننده‌ای برای بازدید از این کاخ هستند و عظمت و صلابت این کاخ نیز جذابیت آن را تکمیل کرده است.

کلیسای سکره‌کور دو مون‌مارتر

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر

کلیسای سکره‌ کور (Sacré-Cœur) روی تپه مون‌ماتر ساخته شده و برای رسیدن به آن باید ۳۰۰ پله را طی کنید؛ بنابراین اگر خواستید از این کلیسا دیدن کنید، حتما یک کفش راحت بپوشید.

باغ لوزامبورگ

باغ لوزامبورگ

باغ‌‌ لوکزامبورگ (Luxembourg Gardens) برای اولین بار در ذهن ماری مدیجی، همسر بیوه شاه هنری چهارم فرانسه، تجسم و خلق شد و در سال ۱۶۱۲ در کاخ جدید او یعنی کاخ لوکزامبورگ (Luxembourg Palace) که متعلق به او بود، ساخته شد.  این باغ که دارای چند بخش است، در طراحی مجموعه باغ‌های بابولی (Boboli Gardens) در فلورانس ایتالیا، الهام‌بخش طراحان نیز بوده است. باغ لوزامبورگ در حال حاضر تنها مختص خاندان سلطنتی فرانسه نیست و عموم مردم نیز می‌توانند هر روز از آن بازدید کنند.

میدان کنکورد

میدان کنکورد

میدان کنکورد یکی از میادین اصلی پاریس  بوده و در مکانی بین باغ تویلری و انتهای خیابان شانزلیزه قرار دارد. در وسط میدان یک ابلیسک مصری ۳۵۰۰ ساله به نام بنای یادبود لوکسور ابلیسک (Luxor Obelisk) قرار دارد که میدان بیشترین شهرت خود را مدیون آن است. ابلیسک یک ستون سنگی چهار گوش بسیار بلند است که نوک آن هرمی شکل است. در طول انقلاب صنعتی فرانسه افراد زیادی در این میدان اعدام شدند، گفته می‌شود سر لوئی شانزدهم و ماری‌آنتوانت نیز در این میدان با گیوتین زده شده است.

پارک دیزنی‌لند پاریس

پارک دیزلی لند پاریس

پارک دیز‌لی‌لند پاریس (Disneyland Paris) نیز همانند سایر پارک‌های دیزنی‌لند در سراسر جهان اطراف قلعه‌ای ساخته شده که متعلق به یکی از شاهزاده‌های دیزنی است؛ قصر پارک دیزلی‌لند پاریس متعلق به زیبای خفته است. بازدیدکنندگان در هنگام بازدید از این پارک به‌سمت  قسمت‌های اصلی آن مانند خیابان اصلی (Main Street) و ترن‌هوایی اسپیس مانتین (Mountain Space) هدایت می‌شوند. جالب است بدانید که تمام خیابان‌های اصلی پارک‌های دیزنی‌لند در سراسر جهان، یک مغازه آرایشگری دارند؛ زیرا پدر والت دیزنی، خالق دنیای دیزلی لند، آرایشگر بود.

پارک دیزلی‌لند پاریس، یک پروژه عظیم است که قرار است طی چند سال تکمیل شود و در سال‌های آیتی سه بخش جدید یعنی Marvels، Frozen و Star Wars به آن اضافه خواهد شد.

کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شپل (Sainte-Chapelle) تا قرن شانزدهم اقامتگاه شاهزادگان فرانسه بود. این کلیسا در سال ۱۲۴۸ تنها پس از هفت سال از آغاز ساخت آن، تکمیل شد. سازندگان قصد داشتند این کلیسا به محل نگه‌داری تاج خار حضرت عیسی تبدیل شود. مسیحیان معتقدند قبل از به صلیب کشیدن حضرت عیسی، تاجی از خار بر سر او نهاده‌اند.

دخمه‌ مردگان

دخمه مردگان

در پاریس تونل‌های زیرزمینی بسیار خوفناکی وجود دارد که در آن‌ها بقایای اسکلت بیش از ۶ میلیون نفر نگه‌داری می‌شود و به آن‌ها دخمه‌ مردگان (Catacombs) گفته می‌شود. این دخمه‌ها که در زیر خیابان شانزلیزه قرار گرفته‌اند، تا قرن هجدهم به‌عنوان معادن زیرزمینی از آن‌ها بهره‌برداری می‌شد؛ اما پس از آن با کمبود فضای قبرستان در سطح کشور، به مخازنی وحشتناک پر از اسکلت انسان تبدیل شدند.

پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم (Pont Alexandre III Bridge) با مجسمه‌های برنزی در دو طرف خود و حکاکی‌های زیبا و با طرح‌های پیچیده، با زیبایی و شکوه خیره‌کننده خود روی رود سن گسترده شده است.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه