امکانات گوگل ترنسلیت برای مسافران بهبود پیدا کرد

رسول نوری
رسول نوری شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
امکانات گوگل ترنسلیت برای مسافران بهبود پیدا کرد

فارغ از لذت‌بخش بودن آشنایی با زبان‌‌ها و فرهنگ‌های مختلف، گاهی ترجمه و فهمیدن منظور یک عبارت به زبانی دیگر آزاردهنده یا دشوار است. گوگل ترنسلیت با بروزرسانی اخیر کار گردشگران را راحت‌تر کرده است.

همگی می‌دانیم که مسافرت از مزایای زیادی مانند آشنایی با افراد جدید، کسب دیدگاه‌های تازه و خوردن انواع غذا و خوردنی‌های خوشمزه‌ی زیادی برخوردار است. اما یکی از آزاردهنده‌ترین قسمت‌‌های هر سفر ماجراجویانه در دنیای اطراف‌مان، تلاش برای ترجمه کردن همه چیز از تابلوهای جاده گرفته تا منوی رستوران‌ و نقشه‌های مترو است. نیاز به ترجمه برای تک‌تک حرکاتی که انجام می‌دهید، می‌تواند ناامیدکننده و وقت‌گیر باشد. اما نگران نباشید. «گوگل ترنسلیت» در خدمت شما است.

«گوگل ترنسلیت» روز پنج‌شنبه‌ی گذشته یک بروزرسانی برای ویژگی ترجمه از طریق دوربین خود معرفی کرد که به شما اجازه می‌دهد با هر زبانی کار کنید. مهم نیست به کجای دنیا سفر می‌کنید، «گوگل ترنسلیت» به شما کمک خواهد کرد که همه چیز را متوجه شوید.

 برای افرادی که نمی‌دانند این ابزار چگونه کار می‌کند:‌ امکانات مربوط به دوربین «گوگل ترنسلیت» به شما اجازه می‌دهد یک عکس از هر تابلو یا نوشته‌ای که می‌خواهید بگیرید و سپس باید قسمتی از متنی که قصد دارید ترجمه شود و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. متن ترجمه شده به سرعت بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.

و حالا این اپلیکیشن از تعداد زیادی از زبان‌ها مانند عربی، تایلندی، ویتنامی، هندی، بنگالی، گجراتی، کانادی، مالایالامی، مارتی، نپالی، پنجابی، زبان تامیل و تلوگو پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده لیست کامل زبان‌ها به اینجا مراجعه کنید.

گوگل ترنزلیت

برای امتحان قابلیت‌های این برنامه،‌ اپلیکیشن «گوگل ترنسلیت» را دانلود کنید و سپس زبان مبدأ و زبانی که مایل هستید نوشته‌‌ها به آن ترجمه شود را وارد کنید. قسمت دوربین را لمس کنید، عکس گرفته و قسمت مورد نظر را مشخص کنید و منتظر بمانید تا ترجمه شود. این اپلیکیشن برای «اندروید» و «آی‌ او اس» در دسترس است.

اگر در میان برنامه‌هایتان زمان خالی کافی دارید شاید بد نباشد به جای ترجمه‌ی عبارات یک زبان، به یادگیری آن زبان بپردازید. فواید زیادی برای یادگیری زبان‌های تازه به صورت علمی ثابت شده‌اند و به کمک اپلیکیشن‌های گوناگون یادگیری عبارات ساده‌ای مانند «سلام»، «خدانگهدار» و «سرویس بهداشتی کجاست» در هر زبانی بسیار آسان شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه