یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از کشتی گرفتن در گل و لای تا سکویاهای سر به فلک کشیده

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از کشتی گرفتن در گل و لای تا سکویاهای سر به فلک کشیده

نشنال جئوگرافی با عکس‌های این هفته خود ما را از کشتی گرفتن هندی‌ها در گل‌ولای به بلندای درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ی سکویا می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته کشتی گرفتن هندی‌ها در گل‌ولای، شنای یک لاک‌پشت تازه متولدشده، بخارهای یک آتشفشان فعال، کوسه‌های ابریشمی، میمون‌های کوچکی که مادران خود را ازدست داده‌اند، گرگ‌های شمالگان و درختان بزرگ سکویا را به نمایش می‌گذارد.

در گل و لای

کشتی در گل

در هند، کشتی گرفتن در گل یک ورزش خشم‌آلود است که kushti یا همان کشتی نامیده می‌شود. عکاس این عکس، آنیربان ماندال می‌گوید این ورزش یک سبک زندگی است، که در akharas (کلمه ای هندی به معنای مکانی که در آن با استفاده از یک سری امکانات به گذارن زندگی و آموختن هنرهای رزمی هندی می‌پردازند) از یک معلم به یک شاگرد تعلیم داده می‌شود. او می‌گوید:

اجتماع برادری در akharas، رژیم‌های سخت، نظم و فداکاری برای آماده کردن تن و ذهن خود، یادگیری تکنیک‌ها، و بالا بردن قدرت و سرعت در ورزش را تمرین می‌کنند.

اولین شنا

اولین شنا

یک لاک‌پشت پوزه عقابی تازه متولد شده، با طول ۷٫۵ سانتی‌متر، در زیر آسمان گرگ‌ومیش، از سواحل کوبا دور می‌شود. دولت شکار این لاک‌پشت‌ها را از سال ۲۰۰۸ ممنوع اعلام کرده است.

برج بخار

برج بخار

آتشفشان گواتمالا با نام آتشفشان آتش، یکی‌ از فعال‌ترین آتشفشان‌های دنیا است. دو ماه پس از گرفتن این عکس، در ماه جون ۲۰۱۸، آتشفشان فوران کرد و باعث مرگ و زخمی شدن صدها تن شد.

بر فراز زنجیره غذایی

بر فراز زنجیره غذایی

سه کوسه ابریشمی در دریای آبی کارائیب می‌درخشند. مرجان‌های سالم ساحل جنوبی کوبا با داشتن پلانکتون‌ها، زنجیره غذایی این کوسه‌ها را تامین می‌کنند.

میمون‌های یتیم

میمون های یتیم

یکی از نگهبان‌های مرکز نجات حیوات در بورنئو، اندونزی، گروهی از میمون‌های جوان را با فرغون به جنگل می‌برد تا مهارت‌های لازم برای بودن در حیات‌وحش را بیاموزند. این میمون‌ها را با قیمت بسیار بالا در بازار سیاه می‌فروشند و باید بدانید که تنها راه گرفتن آن‌ها، کشتن مادرشان است که از آن‌ها مراقبت می‌کند.

گرگ‌های سفید

گرگ های سفید

گروهی از گرگ‌های شمالگان (نام دیگرشان گرگ جزیره ملویل است) در کنار آرکتیک بی در نوناووت، کانادا پرسه می‌زنند. برای دانشمندان، مطالعه روی این حیوانات بسیار دشوار است، زیرا دمای هوا در محیطی که زندگی می کنند به زیر ۱۷ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

برج‌های سکویا

برج سکویا

در بلندی‌های سیرا در نوادا، سکویاهای غول‌پیکر مانند برج‌هایی تا آسمان شب قد کشیده‌اند. آن‌ها می‌توانند تا ۳ هزار سال عمر کنند اما خشکسالی شدید اخیر کالیفرنیا آن‌ها را اذیت کرده است. نیت استفنسون، بوم‌شناس، می‌گوید:

ما به این خشکسالی به‌عنوان پیش‌نمایشی از آینده می‌نگریم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه