نقاشی های دیواری، زیبنده ایستگاه های حمل و نقل عمومی در سیاتل

مریم آقائی
مریم آقائی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
نقاشی های دیواری، زیبنده ایستگاه های حمل و نقل عمومی در سیاتل

در سیاتل آمریکا برای جذاب‌تر کردن مسیر حرکت مترو، حدود ۵ کیلومتر از مسیر آن نقاشی‌های دیواری با مضمون حرکت و پیشوری طراحی شده است و شما در حال حرکت می‌توانید مشاهده‌گر آن‌ها باشید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همیشه تجربه‌ی خوبی نیست، اما اگر شما قصد داشته باشید از وسایل حمل و نقل عمومی در سیاتل در ایالت واشنگتن  آمریکا استفاده کنید و به پایین‌ترین نقطه شهر برویدقضیه قدری فرق دارد. اگر قصد سفر با مترو یا خط اتوبوس شماره ۱۵۰ یا ۵۹۴ سیاتل را داشته باشید، شانس این را دارید که قدم در Sodo track، طولانی‌ترین راهروی حمل و نقل عمومی بگذارید که در آن نقاشی‌های دیواری زینت‌بخش مسیر است.

Sodo Track شامل حدود ۵ کیلومتر نقاشی دیواری است که باعث می‌شود سفر به سیاتل یک سفر جالب باشد و دلیل ایجاد این نقاشی‌های دیواری در سال ۲۰۱۶ هم همین است. امروز با گذشت ۲ سال از آغاز Sodo Track، پروژه رو به اتمام است و آخرین پروژه‌های نقاشی در تابستان امسال در حال انجام بوده است و انتظار می‌رود پروژه با ۲۸ نقاشی جدید پایان یابد.

۱

مجموع نقاشی‌های موجود  در این مسیر ۵۰ اثر هنری است که توسط ۶۰ هنرمند از سراسر جهان ترسیم شده و همگی مضامینی در مورد حرکت و پیشروی دارد. بنابراین Sodo Track  تنها گالری هنری شهری بین‌المللی است که آثار این تعداد از هنرمندان را تنها در یک موضوع گردآوری کرده‌ است. ویژگی دیگری که این گالری هنری دارد و آن را بسیار متمایز می‌کند، این است که برای کسانی طراحی شده که از داخل اتوبوس یا مترو قرار است این نقاشی‌ها را تماشا کنند، یعنی گردشگران خارجی و ۵۰۰۰۰ مسافری که به‌طور روزانه از این مسیر استفاده می‌کنند. این گالری به گونه‌ای است که تغییر نقاشی‌ها به‌صورت افقی و پیوسته صورت می‌گیرد و فردی که در حال حرکت نقاشی‌ها را می‌بیند این پیوستگی را حس می‌کند.

۲

یکی از مسئولین این نقاشی‌ها می‌گوید «روزانه افراد زیادی از این مسیر عبور می‌کنند که ما می‌توانیم با این نقاشی‌ها تصویر بهتری از سیاتل برای آن‌ها ایجاد کنیم.»

اگر دوست نداشته باشید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید حتی می‌توانید با استفاده از دوچرخه در این مسیر حرکت کنید و اگر از هر کدام از نقاشی‌ها خوش‌تان آمد در مقابلش توقف کنید و از آن عکس بگیرید.

۳

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه