استانبول، میزبان نمایشگاه گردشگری EMITT سال آینده

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
استانبول، میزبان نمایشگاه گردشگری EMITT سال آینده

EMITT، نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری ترکیه، امسال در استانبول برگزار خواهد شد. 

نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری شرق مدیترانه یا EMITT، یکی از چهار نمایشگاه برتر گردشگری در جهان است که قرار است برای بار بیست و سوم، متخصصان صنعت گردشگری و گردشگران را از سراسر جهان در تاریخ ۳۱ ژانویه تا سوم فوریه ۲۰۱۹ (۱۱ تا ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) در استانبول گرد هم بیاورد.

نمایشگاه EMITT تحت سازماندهی سازمان بین‌المللی نمایشگاه‌ها (E Uluslararası Fuarcılık) یا EUF، یک شرکت تابعه ITE ترکیه در مرکز مجمع نمایشگاهی و کنگره‌های TUYAP برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه گردشگری با میزبانی از برگزارکنندگان تور دعوت‌شده با همکاری تراول شاپ ترکیه (Travel Shop Turkey)، هر سال حدود ۹۰۰ برگزارکننده تورهای گردشگری از ۱۰۰ کشور از سراسر جهان از جمله آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و خاور دور را به سمت خود جذب می‌کند.

هاچر آیدین (Hacer Aydın)، مدیر گروه سفر و گردشگری و مد ITE ترکیه در بیان اینکه یک همبستگی بین گردشگری ملی و نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری شرق مدیترانه وجود دارد، گفت:

ما این فرصت را داشتیم که رابطه بین رشد در گردشگری ملی و EMITT را در ژانویه ۲۰۱۸ با شفافیت کامل ببینیم. در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری شرق مدیترانه در ژانویه سال ۲۰۱۸ ما با میزبانی از ۱۰۶۵ غرفه‌دار از ۸۵ کشور جهان و ۵۴۳۶۴ بازدیدکننده به یک موفقیت فوق‌العاده دست پیدا کردیم.

تحرکات مشاهده‌شده در بخش گردشگری در سال ۲۰۱۷، خود را در EMITT نشان داد و ما ۵۵ درصد رشد در تعداد غرفه‌داران در آخرین نمایشگاهمان را شاهد بودیم. این آمار رشد، شاخصه‌ای از یک جهش در رشد در بخش گردشگری ۲۰۱۸ است.

آیدین در ادامه گفت:

داده‌های وزارت گردشگری نیز این اطلاعات را تایید می‌کنند. تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی که در هفت ماه گذشته به ترکیه آمده‌اند، چیزی حدود ۲۱٫۶۴ میلیون نفر بوده است که رشد ۲۴٫۹ درصدی را به ما نشان می‌دهد. بعلاوه، افزایش قابل ملاحظه‌ای نیز از نظر درآمد مشاهده شده است. بر طبق داده‌های انیستیوی آماری ترکیه، درآمدهای صنعت گردشگری در نیمه اول سال به ۱۱٫۵ میلیارد دلار با رشدی ۳۱ درصدی رسیده است. این یک افزایش قابل توجه ۳۶٫۹ درصدی (۹٫۲۸ میلیارد دلار) در درآمد حاصل از گردشگران بین‌المللی است.

به عبارت دیگر، بیش از ۸۰ درصد درآمدهای گردشگری ما در نیمه اول سال از گردشگران خارجی حاصل شده است. با توجه به این داده‌ها، ما می‌توانیم بگوییم که کشورمان برای بار دیگر، عنوان یک مقصد معتبر گردشگری برای گردشگران بین‌المللی را به دست آورده است.

البته باید بگوییم که گردشگران امسال بیشتر از هر زمانی، پول خرج کرده‌اند. با در نظر گرفتن این نمودارهای مثبت، ما فکر می‌کنیم که هم‌اکنون زمان تبلیغات برای سرمایه‌گذاری و مقاصد است.

ما در EMITT، نمایشگاه سفر و گردشگری پیشروی ترکیه به پیشنهاد فرصت‌های منحصر به فرد برای دسترسی به بازار رو به رشد گردشگری، ادامه خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه