بازگشایی محل اقامت اسکار وایلد در لندن به شکل هتلی جدید

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
بازگشایی محل اقامت اسکار وایلد در لندن به شکل هتلی جدید

هتل بلموند کادوگان که اسکار وایلد، نویسنده‌ی معروف ایرلندی، روزهایی که در لندن به سر می‌برد در آن به سر می‌برد، اوایل زمستان پیش رو تحت یک برند جدید بازگشایی خواهد شد. 

در سال‌های انتهایی دهه‌ی ۱۸۰۰، هتل کادوگان (Cadogan Hotel) تبدیل به پاتوقی برای زندگی اجتماعی لندن‌نشینان شده بود و افراد تاثیرگذار زیادی را می‌شد در این هتل ملاقات کرد. همچنین، اندیشمندان، هنرمندان و فعالان اجتماعی صاحب نام آن زمان اتاق‌های این هتل را برای اقامت خود در پایتخت انتخاب می‌کردند. ولی حالا فرصتی برای شما فراهم شده است که بعد از بازگشایی مجدد این هتل به نام جدید «هتل بلموند کادوگان» (Belmond Cadogan Hotel)، روی همان پله‌هایی گام بردارید که زمانی انسان‌های مشهوری روی آن بالا تردد می‌کردند.

هتل کادوگان

هتل کادوگان، محل اقامت بسیاری از فعالان اجتماعی در عصر ویکتوریایی و ادواردی بوده است

بدون تردید، مهم‌ترین مهمان بانفوذی که از زمان افتتاح هتل کادوگان در سال ۱۸۸۷، مدتی در این هتل در چلسی سکونت داشت، اسکار وایلد است که در دوران کوتاه زندگی‌اش آثار به یاد ماندنی و جاودانه‌ای خلق کرد. این نویسنده، نمایشنامه‌نویس، شاعر و هنر دوست ایرلندی، زمانی که به این نقطه در غرب لندن آمد در اتاق شماره ۱۰۸ این هتل ساکن شد؛ اما آن‌چه که نام هتل مذکور را با نام وایلد مترادف کرده است، دستگیری او در سال ۱۸۹۵ است که در همین هتل روی داد. او، پرونده‌ی شکایت معروفش در برابر جان داگلاس، دوک نهم کویینزبری را باخت و به جرم انجام عمل منافی عفت (همجنس‌گرایی در آن زمان در انگلستان یک جرم محسوب می‌شد) به دو سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد؛ در نتیجه، وایلد این هتل را ترک کرد تا دوران محکومیت خود را در زندان ردینگ در برکشایر بگذراند.

هتل کادوگان

مجسمه‌ای از اسکار وایلد که در میدان مریون در دوبلین، زادگاه اسکار وایلد، نصب شده است

هتل کادوگان، تاریخ غنی و قابل‌توجهی دارد و مسئولان آن مطمئن هستند که همین تاریخ پرتلاطم می‌تواند روی بازگشایی این هتل در دسامبر آینده که بعد از سه سال اتفاق می‌افتد و ۴۸٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۴۸ میلیون) هزینه‌ی بازسازی آن شده است، تاثیر مثبتی بگذارد. هتل ۵۴ اتاقه‌ی بلموند کادوگان از سبکی مشابه ساختمان‌های دوران ملکه آن استفاده کرده است که این سبک معماری در منطقه‌ی چلسی خیلی مرسوم است. طراحی داخلی آن هم ترکیبی از سبک معاصر با بهره‌گیری از عناصر سنتی‌تر است. به احتمال قوی، اسکار وایلد که خود نیز انسانی دوستدار جمال و زیبایی بود، تصمیم مسئولین هتل را مبنی بر حفظ شومینه‌ها، پانل‌های چوبی و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی می‌ستاید.

هتل کادوگان

برخی از عناصر طراحی کلاسیک مانند پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و پانل‌های چوبی در طراحی جدید حفظ شده‌اند

همچنین، این هتل (که اولین ملک تجاری برند بلموند در لندن است) چندین فضا و باغ خصوصی برای مهمانان خود تدارک دیده است تا ایام تعطیلات خود را در آن‌ها بگذرانند و هر روز در «اتاق چای کادوگان»، از چای عصرانه‌ای که توسط سرآشپز آدام هندلینگ برای مهمانان سرو می‌شود، لذت ببرند.

هتل بلموند کادوگان ماه دسامبر آینده افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه