صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود

مریم آقائی
مریم آقائی جمعه، ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود

هنگ‌کنگ به‌عنوان یک مقصد توریسیتی جاذبه‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها کوهنوردی در کوه‌های آن است. صخره شیر به‌عنوان بهترین انتخاب برای کوهنوردی در هنگ‌کنگ به شما امکان می‌دهد از بالای آن منظره‌ی زیبای شهر را تماشا کنید.

اگر کسی بخواهد از بین بیش از ۱۰۰ قله‌ی هنگ‌کنگ گزینه‌ای را انتخاب کند که از بالای آن بتواند بهترین دید را نسبت به شهر داشته باشد، بی‌شک صخره شیر (Lion Rock) را انتخاب می‌کند. این کوه که ۴۹۵ متر ارتفاع دارد، به دلیل شباهتش به یک شیر قوز کرده به این نام خوانده می‌شود و در بین کولون (Kowloon) و مناطق جدید هنگ‌کنگ قرار دارد. این قله مکان خوبی است برای اینکه بخواهید یک دید کامل از شهر داشته باشید. همچنین از طریق بندر معروف ویکتوریا یک مسافرت ۱۸۰ درجه‌ای در طول کولون و هنگ‌کنگ داشته باشید.

این کوه در سال‌های دهه‌ی ۱۹۷۰ به دلیل برنامه‌های تلویزیونی متعددی که در مورد آن پخش شد به‌عنوان نمادی از هنگ‌کنگ معرفی و شناخته شد و بعد از آن از طریق آهنگ «در پایین صخره شیر» که زندگی روزمره و متنوع مردم هنگ‌کنگ را به تصویر می‌کشید به شهرت رسید. همچنین عبارت «روح صخره شیر» نمادی از پشتکار و همبستگی در مردم هنگ‌کنگ برای حفظ شهر بود.

هنگ کنگ

اما امروزه بیشتر شهرت این کوه به دلیل مسیر دست‌یابی به قله‌ی آن است. چون در عین زیبایی بسیار صعب‌العبور است. کوهنوردان محلی هنگ‌کنگ این کوه را در رده‌ی کوه‌هایی قرار می‌دهند که بر اساس درجه‌بندی، جزو سخت‌ترین قله‌ها برای صعود است. به گفته یکی از کوهنوردان صخره شیر تنها حدود نیم ساعت از شهر فاصله دارد و در مرکز هنگ‌کنگ واقع شده است.

بنابراین اگر بخواهید از این کوه بالا بروید، باید در یک روز آخر هفته حدود سه ساعت زمان بگذارید و وقتی به قله می رسید، شگفت‌زده می‌شوید. چون می‌توانید هم از طبیعت زیبا لذت ببرید و هم منظره‌ی زیبای شهر را از آن بالا تماشا کنید. مطمئنا به آن علاقه‌مند خواهید شد.

صعب العبورترین کوه هنگ‌کنگ

lion rock

صخره شیر بلندترین قله هنگ‌کنگ نیست، اما به دلیل سطح گرانیتی آن مطمئنا یکی از زیباترین آن‌ها است. بلندترین قله هنگ‌کنگ قله‌ی تای مو شان (Tai Mo Shan) با ۹۵۷ متر ارتفاع است.

مسیری که گردشگران خارجی برای صعود به این قله پیشنهاد دادند و اولین بار آن را امتحان کردند، شامل پنج مرحله (یا پنج سراشیبی) بود. در مرحله اول و دوم باید یه کوهنوردی آسان و در یک مسیر باریک را انجام دهید تا بدن‌تان گرم شود. سپس ناگهان به مرحله سوم، چهارم و پنجم می‌رسید که هم از نظر ذهنی و هم از نظر فعالیت بدنی یک کوهنوردی سخت و طاقت فرسا است.

مرحله سوم در واقع تجربه‌های قبلی شما در کوهنوردی را به آزمایش می‌گذارد، چون برای اتمام این مرحله باید تکنیک‌های کوهنوردی را بدانید. بنابراین باید از تکنیک‌ها استفاده کنید تا بتوانید این سراشیبی را بگذرانید و طبیعتا بسیار هم خسته می‌شوید. مرحله چهارم توانایی شما را برای غلبه بر مشکلات روحی می‌آزماید، یعنی باید از یک مانع دیگر عبور کنید. چیزی که در این مرحله اهمیت دارد، این است که در پس‌زمینه شما آسمان‌خراش‌هایی قرار دارند که به شما نشان می‌دهند در چه ارتفاعی از زمین قرار دارید و این خودش باعث ایجاد استرس به شما می‌شود و شما باید توانایی روحی قوی داشته باشید. با این حال تا زمانی که مرحله پنجم را پشت سر نگذارید، سخت‌ترین مرحله را طی نکرده‌اید. در این مرحله مهارت کوهنوردی شما آزموده نمی‌شود، بلکه باز هم یک تلاش روحی است؛ چون شما در این مرحله واقعا احساس می‌کنید در ارتفاع بسیار بسیار بالایی قرار دارید و خطر به شدت شما را تهدید می‌کند.

اگر شما تجربه کوهنوردی کافی و تجهیزات لازم را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را برای صعود به صخره شیر انتخاب کنید.

1

 

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه