بازی تاج و تخت؛ ۸ لوکیشن جذاب در دنیای واقعی

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بازی تاج و تخت؛ ۸ لوکیشن جذاب در دنیای واقعی

در سریال بازی تاج و تخت لوکشین‌های جذابی وجود دارد که تنها محدود به دنیای خیالی این سریال نیستند و در دنیای واقعی نیز می‌توان از آن دیدن کرد.

سریال بازی تاج و تخت یا Game of Thrones به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تاریخ تبدیل شده و بسیاری از علاقه‌مندان به داستان‌های حماسی، شیفته آن شده‌اند و با شخصیت‌های اصلی سریال مانند جان اسنو و دنریس تارگین زندگی کرده‌اند.

در این سریال لوکشین‌های بسیار جذابی وجود دارند که  دیدن آن‌ها شما را به وجد می‌آوردند. باید این مژده را به شما بدهیم که چند لوکیشن‌ تنها متعلق به دنیای خیالی سریال نیستند و در دنیای واقعی هم می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. جالب است بدانید که برخی از این لوکشین‌ها جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند یا پارک‌های ملی مطرح هستند.

چند لوکیشن این سریال جزو میراث فرهنگی یونسکو یا پارک‌های ملی معروف هستند

در ادامه شما را با بهترین لوکیشن‌های این سریال در دنیای واقعی آشنا می‌کنیمِ؛ از مواد مذاب منجمد در ایسلند گرفته تا مکان‌های تاریخی اسپانیا با چندین قرن قدمت. البته ظاهر این لوکیشن‌ها در سریال با استفاده از جلوه‌های ویژه کمی تغییر کرده است.

شهر کینگز لندینگ (King’s Landing)

شهر دوبروونیک در کرواسی 

دوبروونیک

شهر تاریخی دوبروونیک یکی از شهرهای تاریخی و در عین حال پر گردشگر کرواسی است که پس از پخش سریال بازی تاج و تخت به شهرت زیادی رسید و به‌عنوان کینگز لندیگ «King Landing»، بزرگ‌ترین شهر ناحیه هفت و مرکز آن به تصویر کشیده است.

دوبروونیک

گردشگران شیفته سریال می‌توانند در تور پیاده‌روی این شهر با موضوع سریال بازی تاج و تخت مسیرهای پر پیچ و خم این شهر که دیوارهای آن معماری قرون وسطی را در ذهن تداعی می‌کند، گردش کنند و از کلیسای سنت ایگناتیوس لویالا (St. Ignatius of Loyola Church) که در سریال به‌عنوان قلعه سرسی لنیستر، ملکه ناحیه هفت اقلیم، معرفی شده است، بازدید کنند و از قلعه فورت لوریه ناتس (Fort Lovrijenac) که کل داستان حماسی نهمین قسمت از فصل دوم سریال یعنی نبرد بلک‌واتر یا (Battle of Blackwater) در آن اتفاق افتاده کنند، نیز دیدن کنند.

فراتر از دیوار (Beyond the Wall)

پارک ملی واتناجوکال در ایسلند

پارک ملی واتنا جوکال در ایسلند

در قسمت ششم از فصل هفتم سریال یعنی با عنوان فراتر از دیوار یا «Beyond the Wall» شاهد دریاچه‌های منجد، مناطق پوشیده از مواد مذاب یخ‌زده و قله‌های آتشفشانی پر از برف هستید. این نواحی  فراتر از قلعه سیاه (Castle Black) یا دیوار شمالی ناحیه هفت اقلیم (North of Wall) قرار دارد و در داستان جز نواحی ناشناخته خشن و بی‌روح محسوب می‌شوند که وایت‌واکرها (موجوداتی از یخ شبیه به انسان) در این نواحی سرگردان هستند.

پارک ملی واتناجوکال

این نواحی در دنیای واقعی، بخشی از پارک ملی واتناجوکال (Vatnajökull National Park) در شرق شرق ریکیاویک، پایتخت شهر ایسلند است. بدون تردید برای خلق سرزمین همیشه زمستان یا «Land of Always Winter» که طرفداران سریال می‌بینند، به میزان زیادی از جلوه‌‌های ویژه استفاده شده است، اما یخچال‌های عظیم، غارهای یخی و مناطق زمین‌گرمایی فعال که در سریال به تصویر کشیده‌اند، واقعا در پارک واتناجوکال وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید؛ همچنین تلاش شده چشم‌اندازهایی که با استفاده از جلوه‌های ویژه طراحی شده‌‌اند، تا حد امکان واقعی به نظر برسند.

واتر گاردنز در سرزمین دورن (Water Gardens of Dorne)

کاخ آلکسار سویل در اسپانیا

کاخ سلطنتی آلکسار سویل

در فصل ششم سریال یک کاخ آندلسی ۷۰۰ ساله با عنوان واتر گاردنز یا Water Gardens of Dorne (کاخی با شکوه با گیاهان و آبنماهای زیبا) که یک تفرجگاه خصوصی در اطراف عمارت مارتل اف سانپیر (House Martell of Sunspear) که بزرگ‌ترین عمارت شهر سانسپیر (پایتخت سرزمین درون‌) و مقر فرماندهی این شهر است، به تصویر کشیده شده است.

کاخ سلطنتی آلکسار سویل

کاخ واتر گاردنز در دنیای واقعی همان کاخ سلطنتی آلکسار سویل (Alcázar of Seville) در اسپانیا است که به‌عنوان قدیمی‌ترین کاخ سلطنتی اروپا که هنوز از آن استفاده می‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اتاق‌های طبقه فوقانی این کاخ در حال حاضر محل اقامت خاندان سلطنتی اسپانیا است.

کاخ سلطنتی آلکسار سویل

در ضمن این کاخ با طرح‌های پیچیده با الهام از سبک معماری مدجن (سبک معماری مغولی) ساخته شده و یکی از بهترین نمونه‌های حفظ شده با این نوع سبک معماری است؛ بنابراین هم طرفداران سریال و هم علاقه‌مندان به سبک‌های معماری قدیمی، مجذوب این اثر تاریخی می‌شوند. کاخ آلکسار هر روز سویل پذیرای عموم مردم در تورهای گردشگری است

دریای دتراکی (Dothraki Sea)

پارک طبیعی باردناس رئالست در اسپانیا 

پارک طبیعی باردناس رئالست

اگر سریال را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در فصل ششم دنریس نارگرین (مادراژدهاها) در علفزارهای قاره اِسُس که به دریای دُتراکی (Dothraki Sea) شهرت دارد، توسط قبایل اسب‌سوار نمادیک به اسارت گرفته می‌شود. گروه فیلمبرداری و بازیگران سریال برای ضبط این فصل از سریال راهی پارک طبیعی باردناس رئالس (Bardenas Reales Natural Park) شدند که اراضی آن شبیه سیاره مریخ است.

پارک طبیعی باردناس رئالس

این پارک طبیعی یک سرزمین بی آب و علف بوده که در اصطلاح به آن بد لند می‌گویند و در فضایی با مساحتی در حدود ۲۰ کیلومتر مربع در امتداد منطقه نابارا که با سرزمین باسک هم‌مرز است، گسترده شده است و می‌توانید با استفاده از خودرو، دوچرخه یا حتی پیاده از آن بازدید کنید.

جزایر آهن (Iron Islands)

قلعه دونلوسه در ایرلند شمالی

قلعه دونلوسه

برای بازدید از بندری که تیون گریجوی (Theon Greyjoy) پس از بازگشت از قلعه وینترفل (Winterfell stronghold) و آمدن به جزایر آهن در آن مستقر بود، باید راهی شهرستان انتریم در ایرلند شمالی شوید و از قلعه دانلوس (Dunluce Castle) که قلعه‌ای مخروبه و متعلق به قرون وسطی است، بازدید کنید. شهر دانتریم در شمال دوبلین، پایتخت ایرلند قرار دارد  و فاصله زمانی آن با دوبلین دو ساعت است. دو صحنه از دو فصل بسیار موفق سریال در سواحل ناهموار و مرطوب اطراف قلعه ضبط شده است.

 قلعه دونلوسه

البته نباید انتظار داشته باشید، وقتی به قلعه رسیدید، قلعه مرتفع و با شکوه تیون گریجوی را در منطقه پایک ببینید و برای تصور آن کمی باید از قوه تخیل خود استفاده کنید! زیرا برای ضبط تصاویر تغییرات زیادی در ساختار قلعه انجام شده است.

قلعه ایری در منطقه ویل (The Eyrie in the Vale of Arryn)

صومعه‌ متئورا در یونان

صومعه‌های متئورا

صومعه‌ متئورا (Meteora) که شهرت زیادی دارند و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند، در بالای کوه واقع شده‌اند و به شکل صخره‌های نوک تیز رو به بالا (مانند کاج) هستند. البته گروه فیلمبرداری سریال اصلا از خود این صومعه‌ها برای فیلم‌برداری استفاده نکرده‌اند؛ بلکه با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی بازسازی شده‌اند و در فصل اول در پیش زمینه زندان سلول‌های آسمان (Sky Cells)، محل اسارت تیریون لنیستر، از آن‌ استفاده شده است.

صومعه‌ متئورا

شما می‌توانید با دوچرخه یا حتی پای پیاده از این کاج‌های طبیعی بازدید کنید. همچنین می‌توانید از رفتینگ در دره‌‌ای در یونان شمالی لذت ببرید که می‌توانید خود را با قطار از آتن به آن برسانید.

آستاپر یا شهر باستانی قرمز رنگ (Astapor)

صویره در مراکش

صویره

صویره، شهری زیبا در مراکش، یکی از آشناترین مکان‌ها برای طرفداران سریال است و درست مانند آستاپر، یک شهر باستانی قرمز رنگ در سریال و سکونتگاه سرباز برده‌های با مهارت است که Unsullied نام دارند. در صویره که یک شهر بندری در سواحل آتلانتیک مراکش است، غذاهای دریایی تازه، محصولات تهیه شده از روغن ارگان و موج‌سواری روی تخته (یکی از بهترین شهرهای دنیا برای انجام این ورزش) بیشتر از هر چیزی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

صومعه‌های متئورا

همچنین یک منطقه عرب نشین در صویره وجود دارد که تاریخ ایجاد آن به قرن هجدهم باز می‌گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه پر از مغازه‌های عرضه‌‌کننده صنایع‌دستی هنرمندان محلی است.  

برج جوی یا تاور اف جوی (Tower of Joy)

قلعه زفرا، اسپانیا

قلعه زفرا

یکی از لحظات شگفت‌‌انگیز و فراتصور سریال، صحنه‌ای است که به وقایع برج جوی فلش‌بک می‌زند (هشدار در مورد لو رفتن داستان: توانایی ماوراطبیعی، بران استارک، یکی از شخصیت‌های سریال، به او کمک می‌کند تا شبحی از پدرش و ند استارک را ببیند و به حقایق مهمی در مورد گذشته خانوادگی یکی از شخصیت‌های سریال پی ببرد). این صحنه بسیار مهم در قلعه زفرا (Castle of Zafra) در شهر گوادالاخار در اسپانیا واقع شده است.

 قلعه زفرا

این قلعه درست در سیره د کالدِروس (Sierra de Caldereros) در شرق مادرید، پایتخت اسپانیا واقع شده و فاصله زمانی آن تا مادرید دو ساعت است. شما می توانید با خودرو یا چند پیاده‌روی از دهکده امرادوس (village of Hombrados) خود را به این قلعه برسانید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه