تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند

بوریتو یکی از غذاهای خیابانی محبوب تایلند است که ابتدا مواد تشکیل‌دهنده آن روی یک قرص نان کوچک و نازک از آرد گندم ریخته می‌شود و سپس مثل ساندویچ پیچیده می‌شود.

ساندویچ‌های مختلف و غذاهایی که مثل ساندویج تهیه می‌شود، کم و بیش طرفداران خود را دارند و در هر کشور یا شهری جزو غذاهای خیابانی محبوب هستند. در تایلند غذایی به نام بوریتو تهیه می‌شود که مواد تشکیل‌دهنده آن که معمولا گوشت، لوبیای آب‌پزشده و سرخ شده، کاهو، سس تند سالسا، نوعی سس مکزیکی تهیه شده از آواکادو، پنیر و خامه ترش است (البته نوعی بورتو در برخی از شهرهای آمریکا تهیه می‌شود که در آن از برنج معمولی و برنج اسپانیانی هم استفاده می‌شود)، در میان قرص نانی کوچک از آرد گندم که به آن تورتیلا می‌گویند.

بوریتو

معمولا برای اینکه تورتیلا نرم شود و محتویات بوریتو آن کاملا به آن بچسبند، نان را کمی روی آتش یا بخار آب می‌گیرند؛ معمولا برای اینکه نان کمی تر شود و راحت‌تر خورده شود، مقداری سس روی آن ریخته و پس از پیچیده شدن، در میان ورق‌های آلومینیومی قرار داده می‌شود. بوریتو در اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شود و برخی از آن‌ها بسیار بزرگ هستند. در ضمن این غذا به شکل معمولی روی نان هم سرو می شود و مقداری سس تند و پنیر خرد شده آب ‌شده نیز روی آن ریخته می‌شود. نوعی از بوریتو به‌عنوان صبحانه نیز سرو می‌شود که در آن از تخم‌مرغ هم زده شده استفاده می‌شود.

بوریتو

بوریتو در اصل یک غذای خیابانی مکزیکی است، اما در کشور تایلند و برخی از شهرهای آمریکا مانند لس‌آنجلس، سن‌دیگو و سان‌فرانسیسکو نیز به شیوه مشابهی تهیه می‌شود.

در ادامه شما را به تماشای کلیپی از این غذای خیابانی خوشمزه دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

 

 

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه