مسیرهای جدید پیاده روی و دوچرخه سواری در جنوب غربی ترکیه ایجاد خواهد شد

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
مسیرهای جدید پیاده روی و دوچرخه سواری در جنوب غربی ترکیه ایجاد خواهد شد

اگر از علاقمندان به طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید مقصد بعدی گردشگری شما، محیطی با مناظر دست‌نخورده و مسیرهای مختص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باشد، ترکیه را هم به فهرست خود اضافه کنید.

مجموعه‌ی جدیدی از مسیرهای زیبا برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در بخش جنوب غربی ترکیه در حال آماده شدن است که بعد از آماده شدن، انگیزه‌ی بیشتری به این افراد برای مسافرت به ترکیه خواهد بخشید.

مجموعه راه‌های «اکو ترایل» (ECO Trails) در اطراف شهرهای دالامان، اورتاجه و کویجی‌قیز در استان موغله ساخته می‌شود. این راه‌ها، جاده‌های دوردست جنوب غربی ترکیه به نام «کاریان ترایل» (Carian Trail) را به غرب و جاده‌ی «لایسیان وی» (Lycian Way) را به شرق متصل می‌کنند.

ایده‌ی ساختن این راه‌ها، زاییده‌ی افکار «مورات دمیرچی» است که یکی از افراد بومی منطقه است و می‌خواهد پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در این منطقه افزایش بدهد و در عین حال، کاری کند که گردشگری تاثیر منفی روی زیبایی‌های طبیعی منطقه نگذارد.

ترکیه

تالاب دالیان و ساحل تورتل

این راه‌ها، سه مسیر اصلی را شامل می‌شوند: یک گذرگاه کوهستانی، یک جاده‌ی ساحلی و یک راه میانی. آن‌ها از میان خیلی از مناظر مهم و زیبای منطقه، مانند ساحل ایزتوزو و دلتای دالیان (Dalyan delta)، عبور می‌کند.

مورات می‌گوید:

تمرکز اصلی این راه‌ها روی اکوسیستم غنی منطقه است که شامل ساختار پیچیده‌ی تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، ساحل‌ها، جنگل‌های شیرین‌ژد و گونه‌های بومی و گونه‌های در معرض خطری است که تحت محافظت قرار گرفته‌اند. چون این منطقه، اولین منطقه رسمی ويژه و محافظت شده‌ی ترکیه است، با خودم فکر کردم که این راه‌ها باید اکوتوریسم منطقه را ارتقا بدهند واین فرصت را به علاقه‌مندان بدهد که در دل طبیعت نسبتا دست نخورده‌ی منطقه به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازند و لذت ببرند.

ترکیه

پوستر مسیر پیاده‌روی «اکو ترایل»

برخی از قسمت‌های این راه شامل همان راه‌هایی هستند که از قبل در این منطقه وجود داشت؛ ولی بخش زیادی از آن به صورت جدید طراحی و راه‌اندازی می‌شوند. مورات و تیم او همه‌ی مسیرها را با رنگ‌های مختلف مشخص کرده‌اند؛ مسیرهای پیاده‌روی به رنگ زرد و مسیرهای دوچرخه‌سواری با رنگ قرمز نشان داده شده‌اند. بعضی از نقاط در امتداد مسیرها مشخص شده‌اند که گزینه‌هایی برای یک راه آسان‌تر یا مشکل‌تر را به گردشگران نشان می‌دهند. مسیرهای دوچرخه‌سواری کامل شده‌اند؛ ولی بخش‌های مربوط به پیاده‌روی هنوز به طور کامل مشخص نشده‌اند؛ این کار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

ایزتوزو

علامت به سمت مسیر پیاده‌روی در «هامان کاو»

این جاده‌ها طی یک رویداد رسمی در در ساحل ایزتوزو در ۱۴ اکتبر افتتاح خواهند شد. نقشه‌ی همه‌ی مسیرها را می‌توان به صورت رایگان از وب سایت اکو ترایل دانلود کرد. ترجمه‌ی انگلیسی آن نیز تا پایان نوامبر آماده خواهد شد. کتاب راهنما و اپلیکیشن پیاده‌روی تا پایان اکتبر منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه