مسافرت بدون زباله؛ طرحی نو از نچرال هبیتیت ادونچرز

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مسافرت بدون زباله؛ طرحی نو از نچرال هبیتیت ادونچرز

شرکت نچرال هبیتیت ادونچرز در پروژه جدید خود به نام «سافاری آمریکا: یلواستون کانتری»، قصد دارد یک تور ۸ روزه بدون زباله به راه بیندازد.

نچرال هبیتیت ادونچرز (Natural Habitat Adventures)، یکی از ماجراجویی‌های بدون زباله جهان را معرفی کرده که طی آن چهارده مسافر قرار است در سال ۲۰۱۹ در این فعالیت نوآورانه و جدید در پارک ملی یلواستون شرکت کنند. هدف از این طرح، کاهش زباله‌هایی است که در طول این مسافرت هشت روزه در سطل‌های زباله ریخته می‌شود تا دیگر نیازی به ارسال زباله‌ها به محل دفن زباله یا کوره زباله نباشد.

مسافرت

این ماجراجویی که «سافاری آمریکا: یلواستون کانتری» (Safari America: Yellowstone Country) نام دارد، مشابه همان سافاری‌های متداول یلواستون این شرکت است. شرکت‌کنندگان می‌توانند از نقاط دیدنی حیات‌وحش به‌صورت سافاری دیدن کنند و دنبال گرگ‌ها، خرس‌ها، گوزن‌ها و گاومیش کوهان‌دار بروند، اما این همه ماجرا نیست و نچرال هبیتیت ادونچرز، مسافران را ترغیب می‌کند تا ۹۹ درصد از زباله‌های خود را از طریق بازیافت، کمپوست، فضولات و استفاده مجدد، به موارد قابل استفاده تبدیل کنند. برای اینکه مسافران بتوانند به این هدف برسند، یکسری استراتژی‌ در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان مثال، قرار است وسایلی به مسافران داده شود که شامل وسایل شخصی با قابلیت استفاده مجدد نظیر بطری آب، لیوان، چنگال و چاقو و کیسه‌های بزرگ باشد.

مسافرت

علاوه بر این، وسایل نقلیه این سافاری مجهز به سیستم‌های کمپوست و بازیافت خواهد شد. برای اینکه این سفر ۱۰۰ درصد عاری از کربن باشد، کربن‌های ناشی از هواپیماها، وسایل نقلیه، هتل‌ها و قایق‌هایی که در طول این مسافرت تولید می‌شود از طریق طرح های جنگلداری خنثی خواهد شد.

مسافران قبل از شروع سفر باید روش‌های سفر بدون زباله را تمرین کنند و همه موارد مورد نیاز پیش از سفر نظیر فرم‌ها و برنامه‌های روزانه سفر، به‌صورت دیجیتالی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. هدف این است که در انتهای سفر، کل زباله تولید شده به اندازه یک شیشه باشد.

اگر مسافران مواظب نباشند، چادر زدن در طبیعت نیز می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به مناظر طبیعی وارد کند. به‌عنوان مثال، برگزارکنندگان جشنواره موسیقی الکتریک پیک‌نیک (Electric Picnic) در ایرلند اعلام کردند افراد شرکت‌کننده در این جشنواره (۵۷,۵۰۰ نفر)، بیش از ۱۰ کیلوگرم زباله تولید کرده‌اند.

مسافرت

در حال حاضر بیش از ۳٫۵ میلیون تن زباله هر روز در آمریکا تولید می‌شود که به‌طور میانگین، هر نفر در طول روز حدود ۲ کیلوگرم زباله تولید می‌کند. به همین دلیل پروژه‌هایی مثل طرح نچرال هبیتیت ادونچرز تلاش می‌کند مردم را وادار کنند به تاثیری که بر محیط زیست دارند فکر کنند و از این نوع سفرها، بیاموزند. این شرکت امیدوار است با کمک گروه‌هایی نظیر صندوق جهانی طبیعت (WWF)، ماجراجوهایی از این دست را هر چه بیشتر در دستور کار خود قرار دهد و در عین حال سایر شرکت‌های گردشگری را به انجام چنین ماجراجویی‌هایی ترغیب کند.

مسافرت

جیم سانو، معاون مدیر صندوق جهانی طبیعت اعلام کرد:

ما صنعت گردشگری را تشویق می‌کنیم تا با پیروی از نچرال هبیتیت ادونچرز، تاثیرشان بر طبیعت را کاهش بدهند، از منابع گرانبهای طبیعی زمین محافظت کنند و به مسافران درباره نقشی که در حفظ محیط زیست دارند، آگاهی دهند.

ماجراجویی جدید شرکت نچرال هبیتیت ادونچرز، یک سفر هشت روزه است که تاریخ اولین سفر در ۶ جولای ۲۰۱۹ خواهد بود. قیمت این تور از ۵,۹۹۵ دلار برای هر نفر شروع می‌شود و شامل اقامتگاه، خدمات تور لیدر حرفه‌ای، ایاب و ذهاب، غذا، حمل و نقل هوایی در روز اول و آخر، هزینه تمام فعالیت‌ها و ورودی‌ها، مالیات، هزینه‌های خدمات و مجوزها است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه