۲۵ مکانی که در فیلم ها به شهرت رسیدند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
۲۵ مکانی که در فیلم ها به شهرت رسیدند

گاهی اکران یک فیلم یا پخش یک سریال، باعث می‌شود که یک شهر، جاذبه یا کشور، در سراسر دنیا شناخته شوند و گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن لوکیشن‌های فیلم و سایر جاذبه‌های آن منطقه، بار سفر ببندند.

بعضی از مقصدهای گردشگری دنیا در عین زیبایی و بکر بودن منظره‌ها، برای مردم ناشناخته بودند و درواقع به‌عنوان مقصد گردشگری، بین مردم دنیا شناخته نمی‌شدند. اما همین مقصدها بعد از به نمایش درآمدن در یک فیلم به شهرت رسیده‌اند و به لطف صنعت سینما، گردشگری در آن‌ها رونق گرفت.

در ادامه چند مکان گردشگری را معرفی می‌کنیم که انتخاب آن‌ها به‌عنوان لوکیشن فیلم یا سریال، باعث معروف شدن آن‌ها شده است.

پترا، اردن

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

پترا در اردن یک مجموعه‌ی تاریخی ارزشمند است که در فیلم «ایندیانا جونز، آخرین جنگ صلیبی» صحنه‌هایی از آن به تصویر کشده شده است. این شهر باستانی تراشیده شده در صخره‌ها، بسیار زیبا و باشکوه است. از زمان پخش فیلم، محبوبیت این منطقه‌ی تاریخی روز‌به‌روز افزایش یافت و امروزه مردم از سراسر دنیا برای دیدن این شهر باستانی شگفت‌انگیز به این منطقه سفر می‌کنند.

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی فیلمی سینمایی در سبک ماجراجویانه به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۱۹۸۹ میلادی بر پرده سینماها به نمایش درآمد.

دره‌ی رود Soca، اسلوونی

این دره‌ی وسیع و زیبا با آن مناظر بکر و دیدنی تا قبل از انتشار فیلم «نارنیا، شاهزاده کاسپین» زیاد مشهور نبود. این فیلم، شگفتی‌های طبیعی این دره‌ی زیبا را به سراسر دنیا نشان داد و از آن زمان به بعد، مردم از سراسر دنیا برای سفر به اسلوونی برنامه‌ریزی می‌کنند تا این شگفتی طبیعت را از نزدیک ببینند. سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین عنوان دومین قسمت از سری فیلم‌های نارنیا است که براساس رمان شاهزاده کاسپین ساخته و در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شد.

پارک ملی اسنودونیا، ولز

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

فیلم شاه آرتور، افسانه شمشیر در پارک ملی اسنودونیا در ولز فیلمبرداری شده است. البته این پارک یکی از چند لوکیشن زیبا و جذاب این فیلم در بریتانیا است، ولی صحنه‌هایی که در اسنودونیا فیلمبردارش شده، از همه به‌یادماندنی‌تر است. تعدادی از مهم‌ترین صحنه‌های فیلم را اینجا فیلمبرداری کرده‌اند.

صخره Skellig Michael، ایرلند

اسکلینگ مایکل، این شگفتی طبیعی که در فهرست آثار میراث جهانی یونسو به ثبت رسیده است، یکی از نقش‌های اصلی در آخرین فیلم از سری جنگ ستارگان را ایفا می‌کند. چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی این جزیره‌ی صخره‌ای که در جمهوری ایرلند قرار دارد از دور، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی است که در طول زندگی خود خواهید دید.

ایسلند

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

در فیلم «زندگی پنهان والتر میتی»، مناظر فوق‌العاده‌ای سرزمینی زیبای ایسلند را خواهید دید. والتر میتی وقتی میز کارش را رها می‌کند تا دنیا را بگردد، بیشتر زمان خود را در ایسلند می‌گذراند. این فیلم، تصاویر خیره‌کننده‌ای از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز ایسلند را به نمایش می‌گذارد. از آن زمان، تعداد گردشگران این کشور شمالی، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و پخش این فیلم، باعث شده که علاقه‌مندان به سفر و گردشگری، از سراسر دنیا برای تماشای جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر ایسلند، اشتیاق خود را نشان دهند.

زندگی پنهان والتر میتی فیلمی در سبک فانتزی به کارگردانی بن استیلر است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کریستن ویگ و شان پن اشاره کرد.

کورنوال، انگلستان

کمدی رمانتیک «درباره‌ی زمان» به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کرتیس، به زیبایی تمام، سواحل صخره‌ای کورنوال را به تصویر می‌کشد. این سواحل دیدنی، یکی از اصلی‌ترین پس‌زمینه‌ها در فیلمبرداری خانه‌ی کودکی شخصیت اصلی فیلم است و هر بار که فیلم دوباره به همین نقطه برمی‌گردد، شما را بیش از پیش، مجذوب زیبایی آن می‌کند.

«درباره‌ی زمان»  فیلمی عاشقانه، کمدی-درام بریتانیایی محصول سال ۲۰۱۳، که توسط ریچارد کرتیس نوشته و کارگردانی شده است. در این فیلم بازیگرانی همچون دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر و مارگو رابی ایفای نقش می‌کنند.

بروخه، بلژیک

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

بروخه یا بروژ، یکی از شهرهای کشور بلژیک است که در کمدی سیاه «در بروژ» به تصویر کشیده شده است. این شهر قدیمی زیبا با وجود میدان‌های قدیمی و کانال‌های آب، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران سراسر دنیا دارد و از زمان پخش این فیلم، روز‌به‌روز بیش از گذشته، توجه مسافران را به خود جلب کرده است.

جزیره مونوریکی (Monuriki)، فیجی

از «فیلم دورافتاده» با نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی تام هنکس، سه کاراکتر اصلی را هرگز فراموش نمی‌کنیم یکی چاک با بازی تام هنکس، دیگری ویلسون و سومی جزیره‌ی مونوریکی. مونوریکی در مجمع‌الجزایر Mamanuca در فیجی قرار دارد؛ جزیره‌ای استوایی و غیرمسکونی است که در سفری کوتاه و یک روزه می‌توانید از آن دیدن کنید. گردشگران فراوانی از سراسر دنیا بعد از تماشای فیلم دورافتاده، برای سفر به این گوشه‌ی دنج دنیا، مشتاق شد‌ه‌اند.

دور افتاده نام فیلمی‌ست حماسی درام محصول سال ۲۰۰۰، فاکس قرن بیستم و دریم‌ورکس به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس و هلن هانت. این فیلم در مورد یک مأمور پست شرکت فدکس است که بر اثر سقوط هواپیمایش، ۴ سال در یک جزیره به تنهایی زندگی می‌کند. تام هنکس برای این فیلم علاوه بر ورزش و بدنسازی دست به رژیم غذایی سختی زد و نزدیک به ۲۵ کیلوگرم وزن کم کرد تا چهره واقعی‌تری را از یک فرد دورافتاده در یک جزیره تنها به اجرا گذشته باشد. دور افتاده بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تام هنکس برای عملکرد درخشانش، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار شد.

ورززات (Ouarzazate)، مراکش

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

ورززات یکی از شهرهای کشور مراکش در دامنه‌های رشته‌کوه اطلس قرار دارد. جذابیت‌های این شهر تاریخی و زیبا را می‌توانید در فیلم مشهور «گلادیاتور» ببینید. البته این منطقه به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، تابه‌حال به‌عنوان لوکیشن فیلم‌های مختلفی از جمله لاورنس عربستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. برای اینکه زیبایی‌های مراکش را ببینید حتما برای سفر به این شهر دیدنی، برنامه‌ریزی کنید.

ساوانا، جورجیا

فارست گامپ یکی از فیلم‌های شناخته‌شده و محبوب دنیا است. هنوز هم بعد از سال‌ها که از اکران این فیلم می‌گذرد، دیالوگ‌های فارست گامپ ورد زبان سینمادوستان است و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی تام هنکس در این فیلم، فراموش‌شدنی نیست. جایی که فارست روی نیمکت، نقل قولی در مورد زندگی و شباهت آن به جعبه‌ی شکلات را بیان می‌کند، در ساوانا جرجیا قرار دارد.  

منطقه تفریحی Kananaskis Country، آلبرتا

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

این منطقه‌ی تفریحی در آلبرتا در واقع مجموعه‌ای از فضاهای سبز و پارک‌های جنگلی و طبیعی است که تصاویر زیبا و مناظر نفس‌گیر آن در فیلم «کوهستان بروکبک» به نمایش درآمده است. این منطقه در این فیلم، به‌عنوان وایومینگ معرفی شده است. تصاویر و منظره‌های آن به قدری زیبا است که قله‌های سربه‌فلک کشیده و پوشیده از برف و رودخانه‌های خروشان آن را می‌توان سومین شخصیت اصلی فیلم نامید.

ساحل ناپالی، هاوایی

ساحل ناپالی در هاوایی مناظری خیره‌کننده دارد که آن را می‌توانید در فیلم پارک ژوراسیک ببینید و از تماشای این مناظر جذاب، لذت ببرید. این منطقه بعد از پخش این فیلم، از نظر گردشگری توسعه‌ی قابل توجهی پیدا کرد و تعداد گردشگران آن روز‌به‌روز بیشتر شد.

اورگون

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

در حالی که در فیلم «وحشی»، شخصیت اصلی درواقع طول مسیر پسیفیک کرست را طی می‌کند، ولی صحنه‌های فیلم در ایالت اورگون فیلمبرداری شده است. تصاویری از دریاچه‌ها، قله‌های و شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعت در این فیلم به نمایش درمی‌آید که توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند و موجب توجه هر چه بیشتر گردشگران به این ایالت شده است.

بارسلون

اگر فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» را دیده باشید، حتما می‌توانید جاذبه‌های مختلف بارسلون را در پس‌زمینه‌ی آن تشخیص دهید. تک تک مناظر و صحنه‌هایی که در این فیلم می‌بینید، مورد توجه گردشگران قرار دارند و مسافران از سراسر دنیا، برای دیدن آن‌ها به اسپانیا سفر می‌کنند.

کنیا

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

فیلم «خارج از آفریقا»، الهام‌بخش گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای سفر به قاره‌ی آفریقا بوده است. برای اینکه به تک تک لوکیشن‌های این فیلم سر بزنید، باید به کنیا سفر کنید. صخره‌ها و تپه‌های دیدنی، مناطق حفاظت‌شده‌ی حیات وحش و سایر مناظر دیدنی طبیعت این کشور، سفرتان به کنیا را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی‌تان تبدیل می‌کند.

پلوپونز (Peloponnese)

پیش از نیمه شب، یکی از فیلم‌های سه‌گانه‌ی ریچارد لینکلیتر است. ستازه‌ی این فیلم غیر از دو بازیگر اصلی، منظره‌هایی از شبه‌جزیره‌ی پلوپونز در یونان است. این منطقه با بقایای باستانی، مناظر ساحلی و ویلاهای آفتاب‌گیر، موقعیتی عالی برای فیلمبرداری فیلم‌های درامی مثل پیش از نیمه‌شب است. در اواخر قرون وسطی و در دوره عثمانی‌ها این شبه‌جزیره به نام موریا نیز شناخته می‌شده است.

سنت وینسنت و گرنادین‌ها

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

سنت وینسنت و گرنادین‌ها یک کشور کوچک جزیره‌ای در دریای کارائیب است. این جزیره‌ی دنج و رویایی با مناظر خیره‌کننده و نفس‌گیرش، پس‌زمینه‌ی صحنه‌های هیجان‌انگیز  جذاب فیلم «دزدان دریایی کارائیب» است. جزیره‌ای که بخش عمده‌ی آن را سواحل شنی سفید و درختان نخل پوشانده است. این جزیره بعد از اکران سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، در سراسر دنیا شناخته شد. دزدان دریایی کارائیب فیلمی پنج‌گانه، ساخته‌ی گور وربینسکی و راب مارشال است. جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو و نقش اصلی فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

ناتینگ هیل

ناتینگ هیل یک منطقه در نزدیکی لندن است که فیلمی به همین نام در آن فیلمبرداری شده است. بازارچه، کتابفروشی و سایر لوکیشن‌های فیلم، حتی بعد از گذر سال‌ها، هنوز محل رفت و آمد مردم و دوستداران این فیلم است. جولیا رابرتز در این فیلم به ایفاش نقش پرداخته است.

اسکاتلند

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

اگر از طرفداران سری فیلم‌های جیمزباند باشید، حتما فیلم اسکای‌فال را دیده‌اید. مناظر خیره‌کنند‌ه‌ی اسکاتلند، در پس‌زمینه‌ی صحنه‌های فیلم توجه‌تان را جلب می‌کند و شما را از تماشای بازی دنیل کریگ و جودی دنچ باز می‌دارد و احتمالا تشویق‌تان می‌کند که برای دیدن این منظره‌ها از نزدیک، بار سفر ببندید.

اسکای‌فال بیست‌و‌سومین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی سام مندس است. نیل پرویس، رابرت وید و جان لوگان نویسندگان این قسمت هستند. دنیل کریگ برای سومین بار در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود و خاویر باردم نقش رائول سیلوا (شخصیت منفی فیلم) را اجرا می‌کند. این فیلم تاکنون پرفروشترین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند است.

فلورانس

فلورانس ایتالیا، شهری زیبا پر از آثار معماری ارزشمند است. فیلم «دوزخ» یکی از فیلم‌های الهام گرفته از رمان دن براون، در این شهر تاریخی اروپایی فیلمبرداری شده است. بسیاری از جاذبه‌های مهم این شهر را می‌توانید به‌عنوان پس‌زمینه‌ی صحنه‌های فیلم، تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید. بدون شک بعد از تمام شدن فیلم، برای سفر به ایتالیا بیش از پیش، مشتاق می‌شوید. دوزخ یک فیلم آمریکایی در سبک مهیج معمایی، به نویسندگی دیوید کپ و کارگردانی ران هاوارد است.

بیابان نامیب

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

بیابان ساحلی نامیب یکی از مناظر شگفت‌انگیز طبیعت است که منظره‌های دیدنی آن را می‌توانید در فیلم «مکس دیوانه، جاده‌ی خشم» ببینید. بیشتر صحنه‌های این فیلم در صحرای نامیب فیلمبرداری شده، مناظری که شبیه به سطح ماه به نظر می‌رسند و انگار متعلق به سیاره‌ی دیگری هستند.

مکس دیوانه: جاده خشم، یک فیلم پسارستاخیزی و اکشن، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جرج میلر و نویسندگی جرج میلر، برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس است

وراکروز

وراکروز یکی از ایالت‌های کشور مکزیک، محل فیلمبرداری صحنه‌های فیلم «عشق‌بازی با سنگ» است؛ فیلمی در سبک کمدی رمانتیک به کارگردانی رابرت زمکیس است که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. در این فیلم می‌توانید شهر بندری رنگارنگ، رودهای زیبا و قلعه‌های قدیمی را ببینید. این فیلم باعث شد که ایالت وراکروز بیش از پیش، به مردم دنیا معرفی شود.

پروانس

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

پروانس یک ناحیه‌ی جغرافیایی در فرانسه است که در فیلم «یک سال خوب» به نمایش درآمده است. داستان فیلم در مورد یکی از اهالی لندن است که به جنوب فرانسه نقل مکان می‌کند. شما هم می‌توانید بار سفر ببندید و به پروانس سفر کنید و از دیدن این منطقه‌ی زیبا، حیرت‌زده شوید.

یک سال خوب فیلمی در سبک کمدی رمانتیک و کمدی-درام به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. راسل کرو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

سلویشن مانتین (Salvation Mountain)

سلویشن مانتین یا کوه رستگاری یک منطقه در کالیفرنیا است که فیلم «به سوی طبیعت وحشی» در آن فیلمبرداری شده است. این جاذبه‌ی ساخت دست بشر، توجه بینندگان این فیلم را جلب کرد و بسیاری از آن‌ها برای دیدن آن به کالیفرنیا سفر کردند. این کوه مصنوعی رنگارنگ بعد از پخش فیلم، گردشگران و بازدیدکنندگان بیشتری داشته است. 

به‌سوی طبیعت وحشی  فیلمی در سبک درام زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی شان پن در سال ۲۰۰۷ است. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر در سال ۱۹۹۶ و بر مبنای سفرهای کریستوفر مک‌کندلس در آمریکای شمالی و زندگی او در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه ۹۰ میلادی ساخته شده ‌است. این فیلم در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.

نیوزیلند

۲۵ مکانی که در فیلم ها، به شهرت رسیدند

هیچ فیلمی به اندازه‌ی سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها نتوانسته موجب شهرت یک کشور به‌عنوان مقصد گردشگری شود. هر سه فیلم این مجموعه تماما در نیوزیلند فیلمبرداری شده‌اند و امروزه این کشور میزبان تورها و لوکیشن‌های فراوانی است که برای طرفداران این فیلم، بسیار نوستالژیک و جذاب است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن‌ها به این کشور سفر می‌کنند و تحولی اساسی در گردشگری نیوزیلند ایجاد کرده‌اند. هابیتون، محلی زندگی هابیت‌ها، محبوب‌ترین و مشهورترین لوکیشن این فیلم در نیوزیلند است.

یاران حلقه بخش اول سه‌گانه‌ی سینمایی ارباب حلقه‌ها است که دنباله‌های آن شامل ارباب حلقه‌ها: دو برج و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه