کدام شهرها بهترین قهوه جهان را دارند؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
کدام شهرها بهترین قهوه جهان را دارند؟

اگرچه زادگاه قهوه آفریقا و آمریکای جنوبی است، ولی تعدادی از شهرها بهترین مکان‌ها در تهیه این نوشیدنی جذاب محسوب می‌شوند.

قهوه یکی از محبو‌ب‌ترین و متفاوت‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و درواقع، نوعی سوخت برای زندگی روزمره مردم محسوب می‌شود؛ زیرا برای رفع خستگی و حفظ انرژی در طول روز یا بیداری در طول شب کاملا موثر است.

از اینرو، قهوه به عضوی جدایی‌ناپذیر در زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و از این‌رو، تعدادی از شهرها در دنیا در زمره برترین‌ها شهرهای قهوه جهان از نظر تهیه و مصرف قهوه به شمار می‌روند.

۱. نایروبی، کنیا

قهوه

کنیا را به جرات می‌توان از پیشگامان تولید قهوه نامید، زیرا در حدود ۱۵۰,۰۰۰ مزرعه قهوه در سراسر این کشور وجود دارند. البته با وجود سابقه طولانی این کشور در تولید دانه قهوه، اهالی کنیا چندان رغبتی به نوشیدن آن ندارند و فرهنگ نوشیدن چای بر قهوه برتری دارد. البته قهوه در کنیا گران است، ولی روند جایگزینی قهوه با چای در این کشور آغاز شده است.

۲. بوگوتا، کلمبیا

قهوه

اگرچه قهوه در اصل متعلق به کلمبیا نیست، ولی تقریبا از قرن هجدهم میلادی در این کشور تولید می‌شود و امروزه یکی از برترین تولیدکنندگان قهوه در جهان محسوب می‌شود. بیشتر مراکز تولید قهوه در کلمبیا در مناطق روستایی قرار دارند، ولی بهترین قهوه کلمبیا متعلق به شهر بوگوتا است. نکته جالب‌تر اینکه تولیدکنندگان مدام در حال تلاش برای دستیبابی به سطح حرفه‌ای و هنرمندانه‌ای در تولید نوشیدنی‌های جذاب با قهوه هستند. کیفیت قهوه بوگوتا به حدی است که تعدادی از کافه‌‌ها در استرالیا به نام بوگوتا نام‌گذاری شده‌اند.

۳. ملبورن، استرالیا

قهوه

اگرچه سراسر استرالیا مملو از قهوه است، ولی ملبورن در میان شهرهای آن در جایگاه نخست قرار دارد. برای مردم استرالیا قهوه فراتز از یک نوشیدنی است و در واقع، نوعی غرور ملی محسوب می‌شود. طبق گفته یکی از تولیدکنندگان قهوه، استرالیا توانسته است تا از میراث قهوه ایتالیایی به یکی از رهبران قهوه در جهان تبدیل شود.

۴. منچستر، انگلستان

قهوه

فرهنگ قهوه در منچستر بسیار قوی است و تعداد کافه‌ها در چند سال گذشته بسیار گسترش یافته است. همچنین، سالانه جشنواره‌ای به نام فستیوال قهوه منچستر برگزار می‌شود.

۵. سیدنی، استرالیا

قهوه

سیدنی نیز جایگاه خاصی در تهیه قهوه دارد و دانه‌‌های قهوه سیدنی در سراسر انگلستان و استرالیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، تعداد زیاد کافه‌‌ها در سیدنی و پیوند مردم این شهر با فرهنگ قهوه بیانگر جایگاه سیدنی در این لیست است.

۶. ریکیاویک، ایسلند

قهوه

ایسلند یکی از کشورهای سردسیر جهان است و نوشیدن یک فنجان قهوه برای رهایی از سرما چندان هم غیرمنطقی نیست. البته جایگاه قهوه به این مورد محدود نشده و به حیطه ادبیات نیز نفوذ کرده است؛ در این رابطه، هالدور لاکسنس (Halldor Laxness)، برنده جایزه نوبل ادبیات، بارها در آثار خود به نوشیدن قهوه ایسلندی بین جهار تا پنج فنجان در شرایط عادی اشاره کرده است.

ریکیاویک، پایتخت ایسلند، یکی از بهترین مکان‌ها برای اثبات این موضوع است، زیرا در این شهر کافه‌‌های متعددی با قیمت‌های مناسب وجود دارند که فرهنگ نوشیدن قهوه کاملا در آن‌‌ها مشهود است.

۷. انکوریج، آلاسکا

قهوه

در انکوریج بیشتر از هر منطقه دیگری در آمریکا مصرف قهوه به ازای هر فرد مشاهده می‌شود، زیرا طول روز در این منطقه به بیست ساعت در شبانه‌روز می‌رسد و از این‌رو، دلایل بسیاری برای بیداری وجود دارد. البته این شرایط در مورد زمستان نیز صادق است، زیرا بیدار شدن در صبح بدون خورشید بسیار دشوار است. پس جای تعجبی وجود ندارد که سالانه هزاران کیلوگرم دانه قهوه در این کشور مصرف می‌شود.

۸. سن‌دیگو، کالیفرنیا

قهوه

سن‌دیگو یکی دیگر از بهشت‌های دوستداران قهوه است، زیرا در این شهر ۴۳۰ کافه و گروهی تجاری به نام «شبکه قهوه سن‌دیگو» برای ارتقای کیفیت و میزبانی رقابت‌های قهوه وجود دارد. تنوع قهوه در این شهر باعث می‌شود تا به هیچ عنوان سرما و رطوبت را در این شهر احساس نکنید.

۹. ولینگتون، نیوزلند

قهوه

ولینگتون بالاترین سرانه بو دادن قهوه در جهان را در اختیار دارد و حتی نمایشگاه قهوه را نیز برگزار می‌کند. پس به خاطر داشته باشید که نیوزلند‌ی‌ها علاقه شدیدی به قهوه خود دارند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه