مقاصد گردشگری برای طرفداران جنگ ستارگان کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
مقاصد گردشگری برای طرفداران جنگ ستارگان کدامند؟

اگر از طرفداران جنگ ستارگان هستید، در این مقاله می‌توانید درباره‌ی شش لوکیشن‌ فیلم در تونس، ایتالیا و چند کشور دیگر بخوانید.

جنگ ستارگان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌ها در طول تاریخ سینما است. اما فکر می‌کنید طرفداران جنگ ستارگان چگونه خود را به دنیای خیالی این فیلم‌ها نزدیک‌تر می‌کنند؟ بخش بزرگی از فیلمبرداری برای تمام فیلم‌های جنگ ستارگان در داخل استودیو (بیشتر در انگلیس) انجام شده است. اما آیا می‌دانستید که برخی از این صحنه‌های خاطره انگیز در جنگ ستارگان در واقع در مکان‌های واقعی تصویربرداری شده‌اند و کامپیوتری نیستند؟ در این مقاله با کجارو همراه باشید و با شش لوکیشن فیلم جنگ ستارگان آشنا شوید:

تاتونی

جنگ ستارگان

محل واقعی: تونس

آیا می‌دانستید که شهری واقعی در تونس به نام تطاوین (Tataouine) وجود دارد؟ در این شهر می‌توانید لوکیشن‌هایی که در آن‌ها موس اسپا (قصر اولاد سلطان) و همچنین مکان‌هایی که صحرا، دره و خانه‌ی خانواده‌ی لارس فیلمبرداری شده است را در این شهر مشاهده کنید.

محل واقعی: مرگ دره، کالیفرنیا

هرچند، فیلمسازان تمام صحنه‌های تاتونی را در آفریقا فیلمبرداری نکردند. بعضی از این صحنه‌ها در پارک ملی دث ولی (Death Valley)،  تپه شن و ماسه (جایی که R2D2 و C3PO از محفظه فرار بیرون می‌‌آیند)، آرتیستیک پلت و دره‌ی گلدن (جایی که R2D2 توسط جاواز دستگیر می‌شود) و  Dante's View تصویربرداری شده‌اند.

نابو

جنگ ستارگان

محل واقعی: کسرتا، ایتالیا

قصر کسرتا در جنوب ایتالیا کاخی متعلق به قرن ۱۸ است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. در فیلم‌های جنگ ستارگان، از این مکان به عنوان کاخ سلطنتی نابو استفاده شد.

محل واقعی: سویل، اسپانیا

کاخ معروف «پلازا اسپانیا» در سویل به عنوان شهر نابو مورد استفاده قرار گرفت. امکان ندارد کسی به این شهر سفر ‌کند، از بازدید از این پلازا چشم‌پوشی کند، به خصوص برای شمایی که از طرفداران جنگ ستارگان هستید، باید بسیار جالب باشد.

پایگاه یاوین چهار

جنگ ستارگان

محل واقعی: تیکال، گواتمالا

در قسمت چهارم جنگ ستارگان: امید تازه، یاوین چهارم (ماه یوین) پایگاه اصلی نظامی برای شورشیان متحد بود. در حقیقت، تمام صحنه‌های یاروین (که شامل نبرد زیبا و خشن) بودند، در واقع در ویرانه‌های مایان تیکال در گواتمالا فیلمبرداری شده است.

سیاره هوت

جنگ ستارگان

محل واقعی: Glacier Hardangerjøkulen یک رودخانه یخ در نروژ

صحنه‌های بیرونی هوت یخی (از جمله صحنه‌های نبرد برفی) در ششمین یخچال طبیعی بزرگ در نروژ فیلمبرداری شد. یخچال تنها در زمستان قابل دسترسی است.

اندور 

جنگ ستارگان

محل واقعی: پارک ملی ردوود کالیفرنیا

در قسمت ششم جنگ ستارگان: بازگشت جدی، اندور، خانه ایوکس، را می‌بینیم. اندور ماه‌ی پوشیده از جنگل است و صحنه‌های مربوط به این بخش در دهکده‌های قرمز در شمال کالیفرنیا فیلمبرداری شده است.

مخفیگاه لوک

جنگ ستارگان

محل واقعی: اسکلینگ مایکل، ایرلند

جای تعجب نیست که لوک اسکایووکر این جزایر زیبای ایرلند را برای مخفی شدن انتخاب کرد.اسکلینگ مایکل در فاصله‌ی هشت مایلی از ساحل شهرستان کری ایرلند واقع شده است. این میراث جهانی یونسکو دارای دومین کلنی بالکان‌ها در جهان و همچنین بسیاری از گونه‌های دریایی دیگر مانند طوطی دریایی است. به علاوه محل سکونت خانواده سلطنتی در قرن ششم بوده است. تنها راه دسترسی به اسکلینگ مایکل توسط قایق است. هیچ اقامتگاه یا هتلی در جزیره وجود ندارد، اما اگر هوس کردید برای دیدن یکی از لوکیشن‌های جنگ ستارگان به ایرلند سفر کنید، می‌توانید در شهرستان کری در فاصله‌ی اندکی از جزیره اقامت داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه