معلم ها در کدام کشورها درامد بالایی دارند؟

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
معلم ها در کدام کشورها درامد بالایی دارند؟

شاید برای شما سوال باشد که در چه کشورهایی معلم‌ها درآمد خوبی دارند. در این مقاله با پنج مورد از بهترین کشورها برای معلم‌ها آشنا می‌شوید.

 در بسیاری از کشورها ارزش شغل معلمی نسبتا نادیده گرفته شده است. برای مثال، یک معلم در آمریکا به‌طور متوسط ۴۷,۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد که این مبلغ بسیار کمتر از آن است که شایسته چنین شغل مهمی باشد. با توجه به ارزش کار و تلاش و زحمتی که معلم‌ها در کلاس‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌کشند، قاعدتا باید دستمزد بیشتری نسبت به بسیاری از ستار‌ه‌ها و افراد مشهور بگیرند. با این حال، اینگونه نیست که همه کشورها نسبت به معلمان خود کم اهمیت باشند. کشورهایی وجود دارند که حقوق عالی برای آموزش‌دهندگان سرزمین خود در نظر می‌گیرند. اگر معلم هستید و در فکر مهاجرت هستید، همراه این مقاله باشید و با پنج مورد از کشورهایی که بالاترین حقوق را برای معلم ها دارند آشنا شوید.

 ۱. لوکزامبورگ

درامد معلم

کیفیت آموزش در لوکزامبورگ شگفت‌انگیز است و این کشور به‌خاطر سطح بالای آموزش شناخته شده است. اکثر مدارس دولتی هستند، و از دانش‌آموزان هیچ هزینه‌ای برای تحصیل دریافت نمی‌شود. همه افراد در سنین ۴ تا ۱۶ سالگی باید به مدرسه بروند. دانش‌آموزان در مدارس سه ​​زبان (لوکزامبورگی، آلمانی و فرانسوی) آموزش می‌بینند.

با چنین تأکیدی بر روی آموزش، جای تعجب نیست که معلمان دستمزد مناسبی داشته باشند. یک معلم مدرسه ابتدایی بدون تجربه حدود ۶۴,۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد، در حالی که یک معلم پس از ۱۵ سال سابقه کار به‌طور میانگین حدود ۹۸,۰۰۰ دلار دستمزد دریافت می‌کند. 

۲. سوئیس

درامد معلم

سیستم آموزشی در سوئیس نه توسط دولت فدرال، بلکه توسط دولت هر کانتون اداره می‌شود. اکثر دانش‌آموزان در سن ۶ سالگی دوره‌ی ابتدایی را شروع می‌کنند و طول دوره‌ی آموزش ۱۲ است. این کشور رتبه‌ی بالایی در کیفیت آموزش و پرورش، به‌ویژه در رشته ریاضیات پیشرفته دارد.

پس از۱۵  سال تجربه، ​​معلم سوئیسی به‌طور متوسط حدود ۶۹,۰۰۰ دلار در سال کسب درآمد می‌کند. حتی در اولین سال تحصیل، یک معلم ابتدایی می‌تواند حدود ۴۷,۵۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

۳. آلمان

درامد معلم

در آلمان، هر ایالت مسئول نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش است. کودکان باید از سن ۶ سالگی وارد مدرسه شوند و دوره‌ی آموزش ۱۲ یا ۱۳ سال طول می‌کشد. در اکثر مدارس هزینه تحصیل یا بسیار کم یا اصلا هزینه‌ی دریافت نمی‌شود، اما دانش‌آموزان برای ورود باید آزمون‌هایی را قبول شوند. سیستم آموزشی آلمان بسیار رقابتی است.

معلمان در آلمان می‌توانند پس از ۱۵ سال تجربه کار بیش از ۶۴,۰۰۰ دلار کسب درآمد داشته باشند، هرچند دستمزد آن‌ها در ابتدای کار حدود ۴۷,۵۰۰ دلار است. درآمد معلمان با تجربه در مقطع دبستان می‌تواند به نزدیک به ۶۵,۰۰۰ دلار در سال برسد.

۴. هلند

درامد معلم

سیستم آموزشی هلند بسیار دانش‌آموز محور است و هر فرد با توجه به نیازها، پیش‌زمینه و انتخاب شغل وارد مدارس مختلف می‌شوند. سیستم آموزشی این کشور  در سال ۲۰۰۸ در رتبه ۹ جهان قرار گرفت.

هلندی‌ها به معلمان خود حقوق خوبی می‌دهند؛ دبیران مدارس ابتدایی در شروع کار خود ۳۶,۰۰۰ دلار دستمزد می‌گیرند. با این حال، پس از ۱۵ سال تجربه، یک معلم به‌طور میانگین ​​می‌تواند نزدیک به ۶۰,۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب کند.

شاید دلتان بخواهد که برای یک بار هم شده به هلند سفر کنید و جاهای دیدنی هلند را از نزدیک دیده و لذت ببرید. برای سفر به هلند بهترین آفر تور هلند را در کجارو از بین فروشنده‌های معتبر همکار انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

۵. کانادا

درامد معلم

سیستم آموزشی عمومی در کانادا بسیار خوب است و تقریبا ۸۰ درصد از دانش‌آموزان دیپلم متوسطه و ۵۳ درصد مدرکی بالاتر از متوسطه را دریافت می‌کنند. حدود ۵٫۴ درصد تولید ناخالص داخلی کشور برای آموزش و پرورش صرف می‌شود، دولت کانادا در حدود ۲۰,۰۰۰ دلار برای تحصیل هر دانش‌آموز سرمایه‌گذاری می‌کند.

معلمان در کانادا درآمد خوبی دریافت می‌کنند و متوسط حقوق ​​معلم با ۱۵ سال تجربه به حدود ۵۶,۵۰۰ دلار می‌رسد.

اگر به فکر سفر به کانادا هستید و یا قصد مهاجرت دارید، برای دریافت اطلاعات مربوط به ویزای کانادا و پروسه کاری آن، می‌توانید به بخش اطلاعات ویزا در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه