تانکر نفتی ایران، همچنان در آتش می‌سوزد

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
تانکر نفتی ایران، همچنان در آتش می‌سوزد

تانکر نفتی ایران پس از سه روز همچنان در حال آتش‌سوزی است.

طبق اعلام خبرنگاری رویترز، دولت چین گفت:

طی برخورد تانکر نفتی ایران با کشتی نفتی چین تانکر نفتی هنوز سه‌شنبه در حال آتش سوزی است، این در حالی است که ده‌ها قایق نجات برای کنترل سومین روز آتش‌سوزی تلاش می‌کنند.

آتش سوزی تانکر نفتی ایران

وزارت حمل‌ونقل چین در بیانیه‌ای گفت:

شرایط نامناسب، با بادهای سنگین، بارش باران و امواج زیاد، مانع تلاش‌های ما برای خنثی کردن آتش می‌شود. جستجو برای ۳۱ عضو مفقودی دیگر تانکر نفتی ادامه دارد.

وزارتخانه گفت:

 جسد یک عضو خدمه در روز دوشنبه در آب‌های نزدیک تانکر یافت شد و به اداره امور مدنی منتقل شده است.

نگرانی‌ها برای منفجر شدن کامل تانکر در حال افزایش است؛ این در حالی است که ۱۳ ناوگان کوچک در حال جستجو هستند و یک منطقه ۹۰۰ متر مربعی دریایی در اطراف کشتی پوشش داده‌اند و در حال جستجوی افراد مفقود شده هستند.

تانکر در روز شنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی حمل و نقل چینی تصادف کرد و پس از ریختن نفت، شعله‌ور شد.

آتش سوزی تانکر نفتی ایران

تانکر سانچی (IMO:9356608) توسط شرکت کشتیرانی حمل و نقل دریایی ایران اداره می‌شود. کشتی باربری چینی  کشتی CF Crystal بود که در حال حمل حبوبات از سمت آمریکا بود. این سانحه حدود ۱۶۰ مایل دریایی از ساحل چین در نزدیکی شانگهای و دهانه دلتا در رودخانه یانگ تسه اتفاق افتاده است.

Sanchi حامل ۱۳۶۰۰۰  تن نفت خام چگال شده که به سمت کره جنوبی در حرکت بوده و در هنگام تماس با هوا و آب، آتش مهیبی را به وجود آورده است.

اندازه نشت نفت از کشتی و میزان آسیب زیست‌محیطی آن هنوز مشخص نشده است، اما این فاجعه از سال ۱۹۹۱  هنگامی که ۲۶۰۰۰۰ تن نفت به سواحل آنگولا نشت کرد، احتمالا بدترین فاجعه است.

دوربین مداربسته رسانه‌ای چین روز دوشنبه قایق‌ها را در حالی که آب برروی شعله‌های آتش می‌ریختند، نشان می‌دهد به همین دلیل دود تیره‌ای از تانکر بلند می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع reuters

دیدگاه