ساخت یک جنگل شهری در چین

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
ساخت یک جنگل شهری در چین

برای آشنایی انسان با طبیعت و مسائل مهم زیست‌محیطی طرح‌هایی در نقاط مختلف جهان در دست توسعه است تا طبیعت را بیشتر وارد زندگی شهری کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

طراحان «بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی شهری»، پروژه‌ی ادن (Eden) را بزرگ‌ترین جنگل بارانی شهری در سطح جهان می‌دانند که از زمان بازگشایی، ۱۹ میلیون گردشگر را جذب خود کرده است. در حال حاضر، این پروژه‌ی بریتانیایی تصمیم به افتتاح هشت سایت جدید در جهان گرفته است.

پروژه‌ی ادن روی یک حفره‌ی خاکی بدون استفاده با ظرفیت ۳۰ زمین فوتبال ساخته شده و شامل دو گنبد شفاف و بسیار بزرگ است که زیست بوم نامیده می‌شوند و دارای بیش از ۳۰۰۰ گونه‌ی گیاهی است. این پارک اکولوژی، در کورنوال، ۱۶ سال پیش در جنوب غربی انگلستان و برای آموزش مردم در مورد مسائلی در مورد پایداری و محیط زیست افتتاح شد.

پس از مشاهده‌ی موفقیت‌های این پارک، سازندگان آن اعلام کردند که برنامه‌هایی برای ایجاد سایت‌های بیشتر در دست تهیه دارند. یکی از اولین مکان‌هایی که در ادامه‌ی این راه افتتاح خواهد شد، در شهر ساحلی چینگدائو در چین قرار دارد. 

سایت چینی که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود، روی زمین‌های آسیب‌دیده‌ی زیست‌محیطی بنا می‌شود که کاربرد اولیه‌ی آن‌ها، تولید نمک و کشت دانه‌های خوراکی آجیل بوده است. 

جنگل شهری

پروژه‌ی ادن در کورنوال، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری بریتانیا است. این پارک که در مارچ ۲۰۰۱ بازگشایی شد، بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی داخلی در سطح جهان است.

جنگل شهری

این سایت، مساحتی بیش از ۱۳ هکتار را دربر گرفته و با دو گنبد شفاف و عظیم پوشیده شده است که به عنوان زیست‌بوم شناخته می‌شوند.

جنگل شهری

این دو زیست‌بوم دارای ۳۰۰۰ گونه‌ی گیاهی از سرتاسر جهان است.

جنگل شهری

هر زیست‌بوم دارای گیاهانی از منطقه‌ی خاصی از جهان است. یکی از آن‌ها را زیست‌بوم مدیترانه‌ای می‌نامند و دیگری، زیست‌بوم مناطق بارانی است. همچنین، یک باغ بیرونی بزرگ، رستوران، کافه و یک مرکز آموزشی هم در این پارک وجود دارند.

جنگل شهری

ویژگی اصلی این جاذبه گردشگری، تامل در مورد ارتباطات و تحول است. هدف آن، پژوهش در خصوص رابطه‌ی بین گیاهان و مردم است.

جنگل شهری

این سایت در تمام طول سال باز است و دارای زمین هاکی و جاذبه‌های زمستانی برای ماه‌های سرد سال است.

جنگل شهری

به تازگی معلوم شده است که پروژه‌ی ادن باعث شکل‌گیری جاذبه‌های مشابه در نقاط دیگر جهان شده است.

جنگل شهری

یکی از اولین طرح‌های پارکی که قرار است در چینگدائو، چین، بنا شود در این تصویر نشان داده شده است.

دیوید هارلند، مدیر عامل پروژه‌ی بین‌المللی ادن می‌گوید:

نکته‌ای که در پارک چینگدائو بر آن تاکید می‌کنیم، آب و انسان است. آب، یکی از مهم‌ترین موضوعات جهانی در قرن ۲۱ و شاید هم در قرن ۲۲ است. تنها با بیان این واقعیت‌هاست که می‌توانیم اهمیت فراوانی، کمبود و کیفیت آب را گوشزد کنیم و مردم را واداریم که به این مسائل بیندیشند.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه