برگزاری جشنواره شتر در عربستان سعودی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
برگزاری جشنواره شتر در عربستان سعودی

شاهزاده عربستان سعودی اعلام کرد که جشنواره سلطنتی مشهور شتر عبدالعزیز در سال ۲۰۱۸ نیز برگزار می‌شود.

ریاض - عربستان سعودی اعلام کرد:

در راستای برنامه بلند مدت عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰، عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن و همچنین توسعه بخش خدمات عمومی مانند آموزشی، تفریحی و گردشگری برنامه‌ریزی می‌کند. بزرگ‌ترین و بهترین جشنواره‌های میراث فرهنگی غنی، برنامه‌های نوآورانه و خانوادگی برای سال ۲۰۱۸ تحت حمایت سلطان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار می‌شود.

جشنواره شتر

جوایز مسابقات شتر به بیش از ۳۰  میلیون دلار می‌رسد.

جشنواره شتران پادشاه عبدالعزیز در سال ۲۰۱۸ از تاریخ ۱ ژانویه تا ۱ فوریه در حوالی بیابان جنوبی الدنه در ۱۲۰ کیلومتری ریاض برگزار خواهد شد.

این جشن یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های ملی در نوع خود در جهان است و نمایش امسال، یکی از موفق‌ترین آن‌ها است. هدف این جشنواره؛ افزایش آگاهی، ترویج غرور ملی و جشن گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و میراثی منطقه‌ای در قلمرو پادشاهی است. این یک جشنواره سنتی است که علاقه‌مندان خود را در سراسر جهان دور هم جمع می‌کند.

در قلب جشنواره، شتر نقش بسیار دوست‌داشتنی و مشهوری دارد که منعکس‌کننده نقش مهم شتر برای عربستان سعودی در طول تاریخ است.

بیش از قرن‌ها است که شتر را به عنوان کشتی بیابان می‌شناسند و امروزه هم شتر به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است که نماد شخصیت و غرور منطقه‌ای است. شترها در تمام ستون جامعه، از لحاظ اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار هستند؛ نه تنها در متون مذهبی و شعر دینی به آن‌ها اشاره شده است، بلکه منبع گوشت، شیر، چرم و حمل و نقل هستند. شترها یک ستون تجاری در جهان عرب محسوب می‌شوند و آن‌ها باعث رشد منطقه‌ای می‌شوند.

فستیوال یک ماه شتر عبدالعظیم، ترکیبی از وقایع سنتی، مسابقات و میراث فرهنگی است. تمرکز جشنواره روی رام کردن شترها، مسابقه زیبایی شترها، هنر موهای شتر، سرگرمی‌های خانوادگی و افزایش رونق بازار فرهنگی است. در این جشنواره تئاترهای مختلف و نمایشگاه «سفر شتر از زمان مومیایی و فراتر از آن» نیز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه