کشف رنگ و فرهنگ در کشور پر جنب و جوش مکزیک

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کشف رنگ و فرهنگ در کشور پر جنب و جوش مکزیک

مکزیک، کشوری که در آمریکای شمالی واقع شده و پایتخت آن مکزیکوسیتی است، نه تنها به خاطر غذا‌های تند و پر ادویه‌ای که دارد، معروف شده بلکه فرهنگ غنی و جشن‌های پرشور و هیجان آن هم زبان‌زد است.

بیش از ۱۲ گروه بومی در منطقه جنوبی مکزیک ساکن هستند که در حال حاضر با نام اوآکساکا (Oaxaca) شناخته می‌شود. امروزه، اوآکساکا را به‌عنوان تنها منطقه در کشور مکزیک که بیشترین تنوع قومی هنوز هم در آن باقی مانده است، می‌شناسند. از معماری استعماری اسپانیا که از قرن شانزدهم در مرکز تاریخی اوآکساکا باقی مانده تا جنب و جوش و هیجانی که در روز جشن مردگان هر سال در پاییز دیده می‌شود و کشف تلفیقی از تاریخ و فرهنگ ۱۵۰۰ ساله‌ی مکزیک، نباید غافل شد.

راه اندازی راهنمای تور

مکزیک

«اریک میندلینگ» (Eric Mindling)، در سال ۱۹۹۷، تور سنت‌های مکزیک (Traditions Mexico) را با هدف آشنایی بیشتر مردم با مکزیک راه‌اندازی کرد. اریک با مردمان جنوب مکزیک زندگی کرده بود، به همین دلیل از سنت و فرهنگ غنی آن‌ها به خوبی مطلع بود. اریک، سازماندهی تور و سفر در سراسر اوآکساکا را بر‌عهده دارد. او در این کار به قدری حرفه‌ای و ماهر است که از تاریخ و جوامع دور هم با‌خبر است.

جایی که باید بمانید

مکزیک

هتل لوس آمانتس (Los Amantes Hotel): ساختمانی به جا مانده از دوران استعمار، در مرکز تاریخی شهر اوآکساکا که باز‌سازی شده و به‌عنوان هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. فضای عمومی این هتل به خوبی پوشش داده شده و ۱۰ سوئیت که با هنر معاصر آمیخته شده‌اند، برای اجاره وجود دارد.

پارادور د آلکالا (Parador de Alcalá): این هتل نیز در مرکز تاریخی اوآکساکا واقع شده است. این عمارت که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد، دارای ۲۱ اتاق لوکس با استخر رو‌باز است که با کاشی‌های آبی زیبا‌تر هم شده است. خوردن صبحانه سنتی مکزیکی را در این هتل فراموش نکنید.

هتل کاساوگاس (Hotel Casavegas): در خارج از شهر اوآکساکا، شهر پینوتپا ناسیونال (Pinotepa Nacional)، قرار دارد که دارای امکانات یک شهر بزرگ نسبت به روستا‌های اطراف نظیر پینوتپا د دون لوییز (Pinotepa de Don Luis) است. قبل از رفتن به ساحل، حتما در این هتل استراحتی داشته باشید.

جایی که باید غذا بخورید

مکزیک

کالدو د پیدرا (Caldo de Piedra): در شمال شرقی شهر اوآکساکا، در شهر تلالیکستاک د کابررا (Tlalixtac de Cabrera)، رستورانی با نام کالدو د پیدرا قرار دارد. این رستوران، خانه‌ی مخصوص سوپ‌های سنتی مکزیک است که با روش خاصی، در کنار میز با انداختن سنگ‌های آتشین به درون سوپ، آماده می‌شود.

رستوران کایا اوآکساکا (Restaurante Casa Oaxaca): آشپزخانه تحسین شده‌ی « Alejandro Ruiz» که طعم‌ها سنتی را از راه‌های عجیب و باور‌نکردنی به‌صورت کاملا ماهرانه‌ای خلق می‌کند. خوردن غذا در این رستوارن، بسیار توصیه می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه