بهترین رستوران های میبد؛ از شاه عباسی تا باغ بستنی

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های میبد؛ از شاه عباسی تا باغ بستنی

میبد که به داشتن کاشی و سفال معروف است، یکی از مقصدهای جذاب کویری است. پیش از سفر به میبد خوب است بدانید غذا را در چه رستوران‌هایی می‌توانید میل کنید.

سفر به شهرهای کویری پر از شگفتی و خاطره‌های خوب از طبیعت خواهد بود. میبد در نزدیکی یزد واقع شده است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تماشایی دارد.

اگر قصد سفر به میبد،‌ شهر کاشی، را دارید،‌ یا ویژگی‌های این شهر برای شما جذاب است،‌ خوب است که با رستوران‌ها و فست‌فودهای میبد آشنا شوید.

رستوران شاه عباسی

نشانی: میبد، بلوار قاضی میرحسین، کاروانسرای شاه‌عباسی

شاه عباسی

رستوران شاه عباسی در میبد بسیار معروف است. این رستوران در کاروانسرای معروف شاه عباسی قرار دارد و معماری آن تماشایی است.

شاه عباسی

این بنا از دوره‌ی صفویه به جا مانده است. غذاهای خوش‌مزه‌ی این رستوران در محیطی سنتی و باصفا سرو می‌شود. 

شاه عباسی

رفتن به شاه عباسی هم فال است و هم تماشا. از کاروان‌سرا دیدن می‌کنید و در حال و هوای قدیمی آن خوراکی لذیذ میل می‌کنید.

شاه عباسی

علاوه بر انواع کباب، کشک بادمجان و میرزاقاسمی هم به‌سر میز می‌آید. یک وعده غذا در رستوران شاه عباسی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

رستوران هتل سنتی حاج ملک

رستوران حاج ملک

نشانی: میبد، خیابان سلمان فارسی

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۲۲۲۲۱

از نامش پیدا است در ساختمانی با حال و هوای قدیمی ایرانی که از دوره‌ی قاجاریه به یادگار مانده است، هتلی برپا شده که رستوران سنتی دارد.

رستوران حاج ملک

در رستوران سنتی هم غذاهای ایرانی پیدا می‌شود. وعده‌ی غذایی در این رستوران ارزان نیست. اما اگر محیط و فضای رستوران برای شما مهم باشد، ارزشش را دارد. 

رستوران سنتی گلشن

رستوران گلشن

نشانی: میبد، خیابان آیت الله حائری

قدمت خانه‌ی گلشن میبد به دوره‌ی قاجاریه – صفویه می‌رسد. این خانه که در فهرست آثار ملی  ثبت ملی هم شده است،‌ اکنون به هتل رستوران تبدیل شده است. غذای خوشمزه خیلی جاها پیدا می‌شود، ولی چنین حال و هوایی در بنایی کهن به‌سادگی به‌دست نمی‌آید.


رستوران و فست‌فود شایان

رستوران شایان

نشانی: میبد، خیابان امام خمینی، خیابان هفت تیر

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۲۱۷۲۷

گاهی هم افراد خانواده درمورد غذا هم‌سلیقه نیستند. ایرادی هم ندارد. می‌توانید به رستوران شایان بروید که غذای ایرانی و فست‌فود را کنار هم قرار داده است.

رستوران شایان

در شایان انواع کباب، جوجه، ماهی و خورش سرو می‌شود. از حدود ۱۱ هزار تومان برای خورش تا ۳۲ هزار تومان برای ماهیچه و گردن بره جای انتخاب دارید.

رستوران گندم

نشانی: میبد، جاده سنتو، میدان شهید صدوقی

رستوران گندم هم مانند رستوران شایان غذای ایرانی را کنار فست‌فود ارائه می‌کند. بنابراین، همه‌ی افراد خانواده می‌توانند غذایی مطابق میل و سلیقه‌ی خودشان سفارش بدهند، از کباب و پلو تا پیتزا و همبرگر.

رستوران مهمانپذیر ناصر

مهمان پذیر ناصر

نشانی: میبد، بلوار بسیج، رو‌به‌روی فرمانداری

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۵۱۷۴۵

همیشه یکی از گزینه‌های غذاخوری در سفر، سر زدن به هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها است. مهمان‌پذیر ناصر هم رستورانی با قیمت مناسب دارد.

رستوران زیتون

رستوران زیتون

نشانی: میبد

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۵۶۰۶۷

رستوران زیتون

رستوران زیتون غذای ایرانی سرو می‌کند و از صبح تا ۱۰ شب باز است.

 رستوران باران

رستوران باران فقط برای وعده‌ی ناهار باز است و غذای ایرانی سرو می‌کند.

پیتزا تنوری یاس

ٰست فود میبد

نشانی: میبد، بلوار ده آباد، بلوار مطهری

شاید تاکنون فست‌فود را با میز و صندلی‌های زرد و قرمز تصور می‌کردید. اما مسافر میبد که باشید،‌ می‌بینید فست‌فود هم می‌تواند طراحی کاملا سنتی داشته باشد. تخت‌های سنتی و حوض آبی در میان سالن! این رستوران از ۵ بعد از ظهر تا آخر شب پذیرای مشتریان است.

فست فود چلچراغ

نشانی: میبد، بلوار قاضی میرحسین

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۵۰۱۰۶

یک گزینه‌ی دیگر برای خوردن غذاهای ساندویچی و پیتزا فست‌فود چلچراغ است. چلچراغ از ۴ بعد از ظهر تا آخر شب پذیرای مهمانانش است.

شیدبرگر

فست فود میبد

نشانی: میبد، خیابان بنیاد شهید

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۲۱۲۳۴

شید برگر یکی از فست‌فودهای شهر میبد است که انواع ساندویچ، برگر و پیتزا ارائه می‌کند. شیدبرگر از ۱۱ صبح تا ۲ و نیم بعد از ظهر و از  ۵ و نیم عصر تا آخر شب پذیرای مشتریان است.

رستوران بیرون‌بر تاج محل

رستوران تاج محل میبد

نشانی: میبد

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۵۸۹۸۰

رستوران بیرون بر تاج محل غذاهای ایرانی تهیه می‌کند و کیفیت و قیمت مناسبی دارد. ساعت کاری تاج محل از ۱۱ و نیم صبح تا ۴ و نیم و برای وعده‌ی شام از ۶ و نیم عصر تا ۱۱ و نیم شب است.

باغ بستنی

باغ بستنی

نشانی: میبد، بلوار قاضی میرحسین

تلفن: ۰۳۵۳۲۳۵۰۳۷۹

اگر هوس دسر و بستنی کردید، به باغ بستنی سر بزنید. اینجا هم بستنی سنتی پیدا می‌کنید و هم بستنی اسکوپی و طعم‌دار. نوشیدنی و آب‌میوه هم بسته به فصل، سرد یا گرم سرو می‌شود. جالب این‌که باغ بستنی چند مدل ساندویچ هم دارد که می‌توانید میل کنید و بلافاصله سراغ دسر بروید.

باغ بستنی میبد

مطالب مرتبط:

دیدگاه