۵ چیزی که قبل از مهاجرت به فرانسه باید بدانید

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
۵ چیزی که قبل از مهاجرت به فرانسه باید بدانید

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای دنیا است و به همین دلیل افراد زیادی برای زندگی در این کشور اقدام می‌کنند. اما زندگی در یک کشور خارجی دشواری‌های خاص خود را دارد.

مهاجرت به فرانسه گامی بزرگ و فرصتی شگفت‌انگیز است. با وجود فرهنگ غنی، آب و هوای دلپذیر، غذاهای خوشمزه و مناظر خیره‌کننده، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم از سراسر جهان کشور خود را برای زندگی  در فرانسه ترک می‌کنند. هرچند آمادگی برای زندگی در کشوری دیگر بسیار پیچیده‌تر از بستن ساک و چمدان و سوار شدن در هواپیما است. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، بیش از هر چیز لازم است درباره‌ی فرهنگ و ویژگی‌های خاص فرانسوی‌ها مطالعه و تحقیق کنید. در این مقاله ۵ مورد از مسائلی را آورده‌ایم که در هنگام زندگی در فرانسه با آن‌ها مواجه می‌شوید.

ملاحظات مالی

فرانسه

بسته به ملیت، هر فرد برای مهاجرت به فرانسه نیاز به کسب اجازه اقامت، اجازه کار یا هر یک از انواع ویزا دارد. به‌علاوه کاغذبازی‌ها و تشریفات اداری اضافی زیادی وجود دارد که نیازمند صبر زیاد و همت بالا است. فراموش نکنید حتما چندین نسخه از اسناد و مدارک را نزد خود نگه دارید. برای باز کردن یک حساب بانکی در فرانسه، به گذرنامه، مجوز اقامت و آدرس محل سکونت نیاز دارید. می‌توانید ارز کشور خود را در صرافی‌ها یا بانک تبدیل کنید، اما اگر دنبال بهترین گزینه هستید، بهتر است از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید. فریب تابلو «بدون عوارض» در صرافی‌ها را نخورید. معمولا نرخ‌ها را برای جبران این مسئله بالا می‌برند. برای اطمینان از اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، سعی کنید نرخ ارز را با آنچه در اینترنت و به‌صورت آنلاین می‌بینید، چک کنید. 

انتخاب محل زندگی در فرانسه

فرانسه

کدام منطقه از فرانسه برای شما مناسب است؟ زندگی در شهری بزرگ یا شهرکی کوچک را ترجیح می‌دهید؟ برخی از مردم دوست دارند در ساحل سنگی بریتانی زندگی کنند، جایی که فراوانی سنت‌ها و آداب و رسوم قدیمی است. تعدادی دیگر ترجیح می‌دهند از آفتاب پروانس (یک استان در جنوب شرقی فرانسه)، شهر‌های تپه‌ای و زمین‌های کشت اسطوخودوس لذت ببرند. خیلی‌ها هم که عاشق زندگی در محیطی با حس و حال قرون‌وسطایی هستند، دوردوین (شهری در جنوب غربی فرانسه در ناحیه آکیتن که در حوزه سرزمین باستانی گل قرار دارد)، با روستاهای جذاب و قلعه‌های باشکوه را انتخاب ‌می‌کنند.

از آنجا که هنگام مهاجرت به یک کشور ناآشنا، انتخاب مکان مناسب برای زندگی دشوار است، سعی کنید با یک نماینده املاک (مانند Home Hunts) در تماس باشید تا بتوانید بهترین آپارتمان یا خانه مناسب خود و خانوادتان را پیدا کنید. در مورد خرید ملک در فرانسه چیزهای زیادی باید بدانید و بهتر است یک متخصص در کنار شما باشد. اینکه زندگی در کنار کوه‌، لب ساحل یا در حومه شهر را ترجیح می‌دهید، فرقی نمی‌کند، مطمئنا در فرانسه محیطی عالی برای زندگی پیدا کنید. در این کشور دیدنی برای همه‌ی علائق و سلیقه‌ها انتخاب‌های زیادی وجود دارد.

رانندگی در فرانسه

فرانسه

وقتی شرایط مناسب برای سفر در داخل فرانسه پیش بیاید حتما به فکر رانندگی با اتومبیل شخصی می‌افتید. چند مسئله است که در این مورد باید در نظر بگیرید. در مرحله اول، خوشبختانه مانند بسیاری از کشورها و کشور خودمان ایران فرمان اتومبیل‌ها در فرانسه‌ در سمت راست است. اگر در پاریس زندگی می‌کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از ساکنان پاریس برای جابه‌جایی در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند به این شکل راحت‌تر است. اما اگر قصد دارید در شهر دیگری ساکن شوید، شهری کوچک و آرام، احتمالا می‌خواهید وسیله نقلیه شخصی خود را داشته باشید و از رانندگی در این کشور زیبا لذت ببرید. گواهینامه رانندگی اروپایی‌ها در فرانسه معتبر است، اما برای کشورهای دیگر به این راحتی نیست و در نهایت شما باید یک گواهینامه رانندگی فرانسوی بگیرید. 

درک آداب و رسوم و دوست‌یابی

فرانسه

در فرانسه به نسبت کشورهای دیگر برای آشنایی و دوستی با افراد مختلف باید زمان بیشتری صرف کنید و بیشتر برای این مسئله تلاش کنید. این امر تا حدودی به این دلیل است که رعایت رسم و رسومات برای فرانسوی‌ها بسیار مهم و ارزشمند است. اگر سعی کنید این آداب و رسوم را یاد بگیرید، راحت‌تر به‌عنوان یک خارجی پذیرفته می‌شوید. هنگام ورود به محل کار و حتی در بسیاری از جمع‌های غیررسمی، معمولا مردان برای خوشامدگویی به یکدیگر دست می‌دهند و زنان دو بار روی گونه‌های هم بوسه می‌زنند.

اگر به یک شام شب یکشنبه دعوت می‌شوید یا یک رویداد ویژه مانند عروسی، برای چند ساعتی برنامه‌ریزی کنید. این‌گونه مراسم‌ها معمولا چند ساعتی طول می‌کشند و تا پایان شب ادامه دارند. وقتی برای حضور در یک مهمانی شام دعوت می‌شوید، سعی کنید هدیه‌ای هر چند کوچک مانند، شکلات یا گل برای میزبان همراه خود داشته باشید. اگر از قبل کسی را می‌شناسید که ساکن فرانسه است، شانس بیشتری برای آشنایی با افراد بیشتر و ایجاد روابط و دوستی خواهید داشت. به‌علاوه، با شرکت در رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و قرار گرفتن در جمع مهاجران می‌توانید بیشتر خود را در دل این فرهنگ جدید جا کنید.

یادگیری زبان

فرانسه

بسیاری از مردم در فرانسه ممکن است انگلیسی صحبت کنند، اما اگر در حال برنامه‌ریزی برای زندگی در این کشور هستید، شاید بهتر باشد زبان فرانسه یاد بگیرید. در ابتدا، حتی اگر مهارت زبانی شما در سطوح اولیه است نگران نباشید، فرانسوی‌ها احترام بیشتری برای کسی که حتی دست و پا شکسته فرانسوی صحبت می‌کنند، قائل می‌شوند نسبت به کسی که فقط انگلیسی صحبت می‌کند. با گذشت زمان و حضور در جامعه مهارت‌های ارتباطی شما پیشرفت خواهد کرد.

دیگر چیزهایی که در مورد زندگی در فرانسه باید بدانید.

فرانسه

  • ملاقات با افراد جدید و ایجاد دوستی‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود اگر از قبل آشنایی در فرانسه داشته باشید. با این حال شرکت در مراسم‌های مختلف را فراموش نکنید.
  • توجه داشته باشید که اکثر مغازه‌ها، رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها در فرانسه در روز یکشنبه بسته هستند.
  • مردم فرانسه چیزی حدود دو ساعت برای ناهار وقت صرف می‌کنند و اوقات فراغت برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • فرانسوی‌ها به خاطر رژیم غذایی سالم و عشق به غذاهای تازه شناخته شده‌اند و بسیاری از سرآشپزهای معروف دنیا فرانسوی هستند. با این حال، به وقت صبحانه، شما فقط دو گزینه دارید، نان یا شیرینی. 

مطالب مرتبط:

منبع home-hunts

دیدگاه