۲۵ مکان فراواقعی در دنیا (قسمت دوم)

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی سه شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
۲۵ مکان فراواقعی در دنیا (قسمت دوم)

با نگاه به این مکان‌های فراواقعی با خود خیال می‌کنید که امکان ندارد چنین نقاطی در این کره خاکی وجود داشته باشد.

بیشتر ما با عجایب هفت‌گانه در جهان آشنایی داریم و شاید به برخی از آن‌ها سفر کرده باشیم. جالب است بدانید که در دنیا عجایبی وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند و با نگاه به آن‌ها با خود خیال می‌کنید که امکان ندارد چنین مکان‌هایی در این کره خاکی وجود داشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را به فراواقعی‌ترین نقاط این جهان خاکی ببریم. 

کاپادوکیا، ترکیه

کاپادوکیا، ترکیه

«دودکش‌های پری»، نماد سرزمین عجایب آتشفشانی در مرکز ترکیه به نام کاپادوکیا است. این منطقه در گذشته‌های بسیار دور، منطقه‌ای آتشفشانی با آتشفشان فعالی بوده است که آخرین بار حدود ۲ میلیون سال پیش فوران کرده و گدازه‌های آتشفشانی آن، در دره‌های این منطقه نشست کردند و در طول زمان فرسایش یافتند و اشکال مخروطی شکل بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند که به آن‌ها دودکش پریان گفته می‌شود.

سالار دو اویونی،‌ بولیوی

سالار دو اویونی،‌ بولیوی

سالار دو اویونی، بزرگ‌ترین تپه نمک جهان است که از چندین دریاچه پیش از تاریخ تشکیل شده و در جنوب‌غربی کشور بولیوی قرار دارد. این تپه نمکی، بیش از یک منبع آب شور است که حاوی نزدیک به نیمی از ذخایر لیتیوم جهان است و بیشتر شهرتش را مدیون نمک‌های شفافی است که آبی آسمان را روی زمین منعکس می‌کنند، به‌طوری که تشخیص قدم زدن روی زمین یا آسمان برای گردشگرانی که از سراسر دنیا به دیدن این نمکزار آمده‌اند، دشوار می‌شود.

چشمه بزرگ منشوری، وایومینگ

چشمه بزرگ منشوری، وایومینگ

اين چشمه بزرگ‌ترين چشمه آب‌گرم در آمريکا و سومين چشمه بزرگ در دنيا است. نام این چشمه به خاطر رنگ‌هایش است که شبیه تجزیه رنگین‌کمانی نور سفید با یک منشور اپتیک است. این رنگ‌ها به‌صورت حلقه‌هایی به دور چشمه شکل می‌گیرند و ناشی از باکتری‌های رنگدانه‌داری هستند که در اطراف حاشیه‌های آب غنی از مواد معدنی این چشمه رشد می‌کنند. نکته قابل‌توجه در مورد این چشمه این است که این رنگ‌ها در طی فصول مختلف سال، تغییر می‌کنند.

پارک ساحلی هیتاچی، هیتاچیناکا، ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی، هیتاچیناکا، ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی که در استان ایبراکی ژاپن قرار دارد، حدود ۱۹ هکتار مساحت دارد و طیف بزرگی از رنگ‌های رویایی را پوشش می‌دهد و با تغییر فصول رنگ‌های متنوعی را به نمایش می‌گذارد و زیبایی خود را دوچندان می‌کند. در ماه فروردین چهار و نیم میلیون غنچه‌ آبی‌رنگ به‌صورت گسترده در سراسر تپه‌های این پارک پخش می‌شوند و چهره‌ی آن‌ها را با آسمان بهاری ترکیب می‌کنند.

سوسوسولی، نامیبیا

سوسوسولی، نامیبیا

سوسوسولی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های صحرای نامیب در کشور نامیبیا است. درخت‌های اسکلتی و شن‌های قرمز، این منطقه را به مریخ بسیار شبیه کرده‌اند.

کوه های اودل، ایتالیا

کوه های اودل، ایتالیا

این کوه‌های شگفت‌انگیز در بخش شمال‌غربی دولومیتس (Dolomites) کشور ایتالیا واقع شده است. این منظره نفس‌گیر که گویا از یکی از افسانه‌ها یا تابلوهای نقاشی بیرون آمده، یک پارک طبیعی محافظت شده است که بیش از ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد.

 تونل عشق، کلوان، اوکراین

 تونل عشق، کلوان، اوکراین

تونل عشق، نامی است که مردم محلی به یکی از زیباترین نقاط کلوان در کشور اوکراین داده‌اند. سه کیلومتر از ریل راه‌آهن شهر کلوان که به کارخانه فیبرسازی ختم می‌شود، از داخل این تونل می‌گذرد. البته هر قطاری، اجازه عبور از این ریل و تونل را ندارد و تنها قطارهای باربری که مخصوص حمل چوب مورد نیاز کارخانه هستند، مجوز عبور از این تونل را دارند.

کاپادوکیا،‌ ترکیه

کاپادوچیا،‌ ترکیه

کاپادوکیا، یکی دیگر از مناطق بسیار دیدنی جهان در ناحیه آناتولی مرکزی ترکیه است. این منطقه به‌واسطه رنگ‌ها، فرم‌ها و اشکالی که در طبیعت خود دارد، هر ساله مورد توجه گردشگران زیاد قرار می‌گیرد.

تنگه بزرگ ونسو، ونسو، چین

تنگه بزرگ ونسو، ونسو، چین

منظره عجیب این منطقه که از الگوهای مختلف، سنگ‌های عجیب و غریب و رنگ‌های گوناگون تشکیل شده و میلیون‌ها سال پیش در اثر فرسایش باد و باران شکل گرفته است، این منطقه که در کشور چین قرار دارد را شبیه به سیاره مریخ کرده است.

وادی روم، اردن

وادی روم، اردن

اینجا مریخ نیست؛ این مکان «وادی روم» در کشور اردن است که عنوان «دره ماه» را از آن خود کرده است. بیابان‌ها و دره‌های این منطقه از جنس ماسه و صخره‌های گرانیتی است. این مکان به‌قدری به مریخ شباهت دارد که بیشتر لوکیشن‌های فیلم «مریخی» در آن فیلم‌برداری شده است.

گذرگاه غول، آنتریم، ایرلند شمالی

گذرگاه غول، آنتریم، ایرلند شمالی

گذرگاه غول جزیره‌ای عجیب واقع در ایرلند شمالی است. حدودا ۶۰ میلیون سال پیش، بعد از فوران آتشفشانی در این منطقه، مواد مذاب پس از سرد شدن تبدیل به تجمعی از سنگ‌های بازالت شده‌اند.

درخت خون اژدها، سقطرا، یمن

درخت خون اژدها، سقطرا، یمن

درخت خون اژدها،‌ درختی در جزایر سقطرا یمن است که بومی‌ها به خاطر شیره سرخ رنگی که از آن می‌تراود، این نام را به این درخت داده‌اند.

دریاچه های ایسلند

دریاچه های ایسلند

ایسلند به خاطر خیلی چیزهایی که دارد، شناخته شده است، از سواحل سیاهش گرفته تا آبشارهای شیب‌دار و  آتشفشان‌های ویرانگرش این کشور را معروف کرده‌اند، اما جدا از این جاذبه‌ها، ایسلند دریاچه‌هایی دارد که شاید خیلی از گردشگران با آن‌ها آشنا نیستند. بیشتر این دریاچه‌ها از جمله دریاچه اسکجوواتن (Osskjuvatn) در اثر فعالیت‌های تکتونیکی که روی خط گسل صفحات اوراسیا و آمریکای شمالی اتفاق می‌افتند، شکل گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه