حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018

حتما تاکنون به حمل نقل بین شهرهای روسیه میزبان جام جهانی 2018 فکر کرده‌اید. در اینجا جزئیات انواع حمل و نقل بین شهری موجود در روسیه را بررسی خواهیم کرد.

با توجه به برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2018 در روسیه و تصمیم برخی از طرفداران فوتبال برای سفر به این کشور با تور جام جهانی روسیه سفر به روسیه و تماشای بازی‌ها از نزدیک، بررسی روش‌های حمل و نقل بین شهری در روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در روسیه راه‌های زیادی برای حمل و نقل بین شهری وجود دارد؛ از حمل و نقل هوایی گرفته تا خطوط ریلی بین شهری و اتوبوس‌های بین شهری، آماده سرویس‌دهی به مهمانان جام جهانی 2018 روسیه هستند.

حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی

پرواز بین شهرهای میزبان

در این قسمت راجع به نحوه تهیه بلیت هواپیماها و قوانین آن‌ها، انواع کلاس‌های هواپیمایی و قانون و مقررات مربوط به پروازها و حمل چمدان‌ها صحبت می‌کنیم.

چگونه می‌توانید بلیت پرواز خود را خریداری کنید؟

ده‌ها شرکت هواپیمایی پرواز به مسکو، سن پترزبورگ، کازان، سوچی و دیگر شهرهای بزرگ روسیه از هر نقطه از جهان را انجام می‌دهند. فرودگاه‌ها معمولاً خارج از شهر هستند؛ اما اتوبوس‌ها، شاتل‌ها، تاکسی‌ها و گاهی اوقات نیز قطارهایی هستند که فرودگاه را به مرکز شهر متصل می‌کند.

اگر می‌خواهید تاکسی بگیرید، درصورتی‌که از طریق میز خدمات فرودگاه یا اپلیکشن‌های موبایل سفارش دهید ایمن‌تر است.

خطوط هوایی روسیه از بلیت‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. بلیت پرواز خود را می‌توانید از وب‌سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی مختلف خریداری کنید.

هنگامی که بلیت را از یک شرکت هواپیمایی یا آژانس خریداری می‌کنید، فقط یک نسخه از فرم رزرو بلیت را دریافت میکنید. پیش از پرواز، گذرنامه و برخی از اطلاعات بلیت (شماره بلیت، کد رزرو، شماره پرواز و تاریخ) را هم نیاز دارید؛ اما نسخه چاپی بلیت خود را برای اطمینان بیشتر با خود به فرودگاه ببرید.

خطوط هوایی معمولاً دو کلاس بلیت ارائه می‌دهند: کلاس بیزنسی و کلاس اقتصادی. بلیت‌های ارزان قیمت کلاس اقتصادی غیرقابل بازگشت است و در صورت کنسلی پرواز پول شما باز نمی‌گردد؛ اما کلاس‌های بیزنسی با قیمت بالاتر قابل تغییر و کنسلی هستند و اغلب به شما این امکان را می‌دهند که تاریخ پرواز خود را عوض کنید یا اینکه پرواز را کنسل کنید و پول شما پس داده می‌شود.

سطح خدمات در کلاس‌های اقتصادی برابر با استانداردهای منظم اروپایی است. بر اساس قوانین حمل و نقل هوایی فدرال روسیه، در این خطوط هوایی تأمین وعده‌های غذایی گرم در پروازهای بیش از سه ساعت در نظر گرفته شده است. در پروازهای کوتاه، اسنک و نوشیدنی‌های مناسب نیز سرو می‌شود.

قوانین حمل و نقل چمدان

حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی

در روسیه معمولاً دو سیاست برای حمل چمدان‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ در برخی از آن‌ها محدودیت «1pc» موجود است و تنها یک چمدان می‌توانید به پرواز ببرید. در کلاس‌های اقتصادی و بیزنسی وزن این چمدان متفاوت است. برای کلاس‌های اقتصادی معمولاً تا سقف ۲۳ کیلوگرم و برخی دیگر ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم و متفاوت با قیمت بلیت‌ها است.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی محدودیت‌های چمدان را تعیین می‌کنند: معمولاً ۲۰ کیلوگرم برای کلاس اقتصادی و ۳۰ کیلوگرم یا ۴۰ کیلوگرم برای کلاس بیزنسی است. باید از ایرلاین مورد نظر خود درباره قوانین حمل چمدان بپرسید.

حمل و نقل ریلی به شهرهای میزبان

حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی

در این قسمت راجع به انواع قطارهای موجود و نحوه سرویس‌دهی آن‌ها مانند؛ انواع کوپه‌ها و واگن‌ها صحبت می‌کنیم.

انواع قطار

قطارهای منظم و قطارهای سریع در روسیه وجود دارد. قطار اکسپرس که قطار تجاری نامیده می‌شود، خدمات کلی‌تر و متنوعی را ارائه می‌دهند. قیمت بلیت برای قطارهای اکسپرس ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از بلیت‌های معمولی است. قطار Premium Class نیز با استفاده از ماشین‌های مدرن، تهویه مطبوع و ارائه خدمات بیشتر، پیشرفته‌تر است.

تمام قطارهای مسیرهای طولانی، به استثنای قطارهای اکسپرس، واگن‌های خواب دارند و با توجه به سطح راحتی و قیمت بلیت ممکن است به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند.

واگن خواب در کلاس اقتصادی، platzkart نامیده می‌شوند. در این مدل واگن‌ها، تخت‌ها توسط پارتیشن‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند؛ اما در ندارند و افراد در این فضا تنها می‌توانند بخوابند. کوپه‌های دیگر نیز در واگن‌های مختلف وجود دارند که در آن‌ها ۴ تخت ـ دوتا در پایین و دوتا در بالا ـ قابل استفاده هستند؛ کوپه‌ها دارای درب کشویی هستند. وعده‌های غذایی در صورت تمایل به پول بلیت اضافه می‌شوند.

برخی از قطارها داری کوپه‌های دوتخته هستند که در آن‌ها برای راحتی بیشتر فقط دو تخت وجود دارد. همه واگن‌ها داری تهویه مطبوع هستند.

در قطارها، کوپه‌های لوکس نیز موجود است که دو نفره هستند و می‌توانید یک کودک نیز با خود به همراه ببرید. وعده‌های غذایی در این کوپه‌ها سرو می‌شود. برای گرفتن بلیت‌های این کوپه باید کل کوپه را رزرو کنید.

قطارهای اکسپرس و قطارهای با مسیر کوتاه فقط واگن‌های صندلی‌دار دارند. در قطار Sapsan که بین مسکو و سن پترزبورگ حرکت می‌کند، سه کلاس واگن؛ اقتصادی، تجارتی و فرست کلاس وجود دارد. کلاس تجاری دارای فضای اتاق بیشتری نسبت به کلاس اقتصادی است و وعده‌های غذایی دارد. در فرست کلاس، صندلی‌ها قابل تغییر کردن هستند و وعده‌های غذایی نیز گنجانده شده است.

برخی از قطارها شامل واگن‌هایی هستند که به طور خاص مجهز به نیازهای مسافران دارای معلولیت هستند. این واگن‌ها دارای محوطه وسیع‌تر و آسانسور ویلچر هستند. یک واگن این‌چنینی ممکن است به درخواست مسافر به قطار اضافه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر افراد معلول، از وب‌سایت حمل و نقل ریلی روسیه بازدید کنید.

فروش بلیت و ثبت‌نام آنلاین

بلیت‌های آنلاین قطار در وب‌سایت راه آهن روسیه موجود است. ثبت‌نام آنلاین برای قطارهای ЭР در دسترس است. خرید بلیت تا یک ساعت قبل از خروج قطار امکان‌پذیر است. برای سوار شدن به قطار فقط کافی است شناسه و بلیت خود را نشان دهید.

اتوبوس‌های بین شهری

حمل و نقل بین شهرهای میزبان جام جهانی

اتوبوس‌های بین شهری جایگزین مناسب‌تری نسبت به حمل و نقل ریلی هستند. با اتوبوس، مسیرهای مستقیمی بین تقریباً همه شهرهای میزبان و بین این شهرها و مسکو وجود دارد. در اکثر شهرها ایستگاه اتوبوس در کنار ایستگاه راه‌آهن واقع شده است. اتوبوس‌های راه دور توسط شرکت‌های کوچک منطقه‌ای اداره می‌شوند که جداول زمانی خود را به صورت آنلاین ارسال می‌کنند.

می‌توانید بلیت اتوبوس خود را در وب‌سایت اپراتور اتوبوس خریداری یا رزرو کنید. برای انجام این کار به گذرنامه و کارت بانکی نیاز دارید.

حمل و نقل آبی در شهرهای میزبان

برای همه روش‌های ورود به روسیه، از جمله ورود از طریق دریا، به طور معمول نیاز به ویزا دارید؛ اما استثنا برای کشتی‌های کروز تحت شرایطی وجود دارد؛ آن‌ها می‌توانند مسافران خود را برای ۷۲ ساعت بدون ویزا در محدوده روسیه نگه دارند؛ البته این کشتی‌ها در گروه‌های سازمان یافته حرکت می‌کنند و شب را در کشتی خود می‌گذرانند. 

تمام اخبار و مطالب مرتبط با جام جهانی روسیه را در صفحه جام جهانی 2018 مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع welcome2018

دیدگاه