اقامتی متفاوت در تسخیر شده ترین هتل های لس آنجلس (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
اقامتی متفاوت در تسخیر شده ترین هتل های لس آنجلس (قسمت اول)

اگر ما را در بخش گردشگری وحشت همراهی کرده باشید، قطعا متوجه شدید آمریکا به‌نوعی سرزمین محبوب عاشقان این حوزه است و ظاهرا هتل‌های شهر لس انجلس نیز، جایی خاص در این میان دارند.

لس آنجلس شهری است که جاذبه‌های تسخیرشده متعدد و البته معروفی را در خود جای داده و در این میان هالیوود دست‌کم هم بابت شماری از آن‌ها سرزنش شده و هم در عین حال مورد تشویق و سپاس‌گذاری قرار گرفته است. نکته جالب دیگر در مورد ارواحی است که شائبه‌ی حضورشان در این مکان و آن مکان باعث جلب توجه گردشگران به‌ویژه عاشقان دنیای گردشگری وحشت شده است، ارواحی که از قضا شماری از آن‌ها ستارگان نامدار زمان خود بودند. در این میان می‌توان به ارواح هنرپیشگان معروفی همچون «رودولف والنتینو» (Rudolph Valentino)، «کارول لومبارد» (Carole Lombard) و «مریلین مونرو» (Marilyn Monroe) اشاره کرد.

به‌علاوه شماری از ارواح نه‌تنها یک مکان خاص، که چندین جای مختلف را به تسخیر خود درآورده‌اند. در این میان ظاهرا هتل‌ از جمله مکان‌های محبوب این گروه هستند، جایی که در دوران حیات، روزهای خوشی را سپری کرده و از شهرت و ثروت خود لذت برده‌اند.

هتل تسخیر شده

اما در کنار این اسامی که حتی پس از مرگ نیز به‌نوعی شهرت خود را حفظ کرده‌اند، شهروندان عادی نیز حضور داشته و ارواح گمنام و نه چندان معروف‌شان عاملی برای شهرت و مقبولیت این شهر شده است. از این جمله می‌توان به ارواح کودکان خردسال، نوجوانان عصبی و حتی بزرگسال آرام که در سکوتی خاص فرو رفته‌اند اشاره کرد.

اگرچه ایام هالووین بهترین زمان برای گشت‌وگذار در این شهر و چه بسی اقامتی خاص و فراموش‌نشدنی در این هتل‌های تسخیر شده باشد، اما اگر مایل به تجربه هیجان و ترس در هر زمانی از سال باشید، این فهرست بهترین گزینه‌ها را به شما عرضه خواهد کرد. پس در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم هفت هتل معروف شهر فرشتگان گمشده که از قضا درگیر مسائل ماورایی و پدیده‌های غیر قابل توضیح هستند کدامند؟ هتل‌هایی با تاریخچه‌ای ترسناک که با تجسم و مواجهه‌های متعدد با ارواح و اشباح، شهرتی قابل‌توجه برای خود دست و پا کرده‌اند.

شاتو مارمونت (Chateau Marmont)

هتل های تسخیر شده لس انجلس

این کاخ زیبا در دهه‌ی ۱۹۳۰ تغییر کاربری داده و از آن پس در مقام یکی از قدیمی ترین هتل های جهان مشغول به فعالیت شد. یک هتل انحصاری و پرزرق‌وبرق که مسلما نوید بخش اقامتی خاص و باشکوه است. پس چندان دور از انتظار نیست که به‌محض شروع فعالیت شاهد ورود ستارگان و چهره‌های معروف و شناخته شده‌ای بود که یکی یکی از راه رسیده و مدتی را در آنجا اقامت کردند، از خواننده معروف «بریتنی اسپیرز» (Britney Spears) گرفته تا «جیم موریسون» (Jim Morrison). البته ناخودآگاه این مکان هم صحنه‌ی تمامی مشکلات و رفتارهای خاص این قشر بوده و به‌نوعی تحت تاثیر قرار گرفت.

مثلا «جان بلوشی» (John Belushi)، کمدین، بازیگر و موزیسین کشور آمریکا دوست داشت اغلب مهمانی‌های خود را در این هتل برگزار کند، البته سرانجام دست سرنوشت نیز آخرین لحظات حیات او را در هتل محبوبش رقم زد. واقعیت این است که اینجا جایی است که او در سال ۱۹۸۲ و به‌دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داد و از آن زمان بود که این مکان درگیر اتفاقات عجیب و غیرقابل توضیحی شده است.

جان بلوشی

یکی از جالب‌ترین داستان‌ها در مورد کودک خردسالی است که در سال ۱۹۹۹ همراه خانواده‌اش برای مدت کوتاهی در این هتل ساکن بود. طبق داستان نقل شده از «شبکه تراول» (Travel Chanel)، ظاهرا روزی والدین او متوجه می‌شوند که کودک در تنهایی مشغول خندیدن است، این مسئله برای آن‌ها عجیب بوده و به‌نحوی باعث دل نگرانی آن‌ها شده به‌طوری که از فرزندشان می‌پرسند ماجرا چیست؟ او پاسخ می‌دهد که به کارهای مرد بامزه می‌خندد. مدتی بعد وقتی مادر طفل مشغول ورق زدن کتاب هتل و تماشای تصاویر مهمانان و سلبریتی‌های مشهور بود، کودک ناگهان به جان بلوشی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که او همان مرد بامزه است!


هتل نیکربوکر (Knickerbocker)

هتل های تسخیر شده لس انجلس

دوران حیات هتل نیکربوکر در دهه‌ی ۱۹۲۰ و در مقام یک مجموعه آپارتمانی آغاز شد، اما چشم‌انداز دیگری در انتظار این بنا بود. بعدها این ساختمان به هتل تبدیل شده و رفته رفته به مکانی برای گردهمایی و ملاقات هنرمندان شاخص هالیوودی تبدیل شد. افرادی همچون تهیه کننده‌ی معروف« لوئیس بی. میر» (Louis B. Mayer)، مخترع و هوانورد نامی «هاوارد هیوز» (Howard Hughes)، بازیگر «بتی گرابل» (Betty Grable) و خواننده و ترانه سرا «جانی مرسر» (Johnny Mercer) هرکدام مدتی در نیکربروکر سکونت داشتند.

گفته می‌شود مریلین مونرو و «جو دیماجیو» (oe DiMaggio) قبل از ازدواج و برای آشنایی بیشتر در این هتل قرار ملاقات می‌گذاشتند و حتی در سال ۱۹۵۴ و بعد از ازدواج‌شان، ماه عسل خود را در این هتل سپری کردند. شایع شده روح مریلین مونرو حتی پس از مرگ نیز به‌نوعی به این هتل علاقه‌مند بوده و بخش‌هایی از هتل را به تسخیر خود درآورده است، اما کافه هتل ظاهرا در تسخیر روح بازیگر معروف فیلم‌های صامت از کشور ایتالیا یعنی «رودولف والنتینو» است.

مریلین مونرو و جو داماجیو

یکی از کارگران تأسیساتی به «هالیوود ریپورتر» گفته که در گذشته و به‌دنبال وقوع یک خودکشی در هتل، روح زن مقتول نیز به جمع دیگر ارواح معروف ساکن هتل اضافه شده است. او اشاره کرده که تاکنون بسیاری او را به چشم خود مشاهده کرده‌اند. او نقل می‌کند زمانی که در زیرزمین مشغول کار است، اشباح و سایه‌های را دیده که حرکت می‌کنند و حتی گاهی درها خودبخود باز و بسته می‌شود.

با توجه به این ماجرا به نظر می‌رسد که شاید داستان او اشاره به خودکشی طراح لباس معروف خانم «ایرنه گیبونز» (Irene Gibbons) داشته باشد که ظاهرا در سال ۱۹۶۲ خود را از طبقه دوازدهم ساختمان به پایین پرت کرده و کشته شده است. شرح این ماجرا در تاریخ ۱۶ دسامبر و در روزنامه لس انجلس تایمز همان سال به چاپ رسید.

اما صبر کنید، یک روح معروف دیگر نیز در این فهرست قرار دارد که هنوز شک و شبهه‌های بسیاری در مورد حضورش وجود دارد و بعید به نظر می‌رسد واقعا در این مکان سکونت داشته باشد. روح شعبده باز معروف «هری هودینی» (Harry Houdini) نیز ظاهرا ساکن هتل نیکربوکر است، دست‌کم این باوری است که همسر این تردست خبره به آن ایمان داشته است. او برای یک دهه سعی داشته که به شکلی با روح شوهر مرحومش ارتباط برقرارکند. ظاهرا او هر سال در یک جلسه احضار ارواح روی پشت بام این ساختمان حضور داشته و ناامیدانه به‌دنبال رد و نشانی از هری هودینی بوده، اما در این مدت او هرگز ظاهر نشده و خودی نشان نداده است. 


هتل هالیوود روزولت

هتل های تسخیر شده لس انجلس

روزولت فریبنده و سحرانگیز در سال ۱۹۲۷ افتتاح شده و از آن زمان به تاریخچه‌ای پرستاره خود می‌بالد. این هتل اغلب برای مراسم معرفی فیلم و مهمانی‌های مرتبط با فرش قرمز فیلم‌ها مورد استفاده قرار داشته و همچنین اولین مراسم جوایز آکادمی یا همان اسکار نیز به میزبانی این هتل برگزار شد.

سبک معماری به کار رفته در هتل روزولت به سبک مستعمراتی اسپانیا شباهت داشته و بر اساس تحقیق پیرامون منابع دوران تاریخی هالیوود که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، به باور بسیاری هتل روزولت به‌نوعی تصویرگر افسانه و شکوه هالیوود است، جایی که جذابیت و تجمل درهم آمیخته و شکوهی به‌یادماندنی را به نمایش می‌گذارند.

واقعیت این است که شاید همین وقار و ظاهر لوکس باعث شده که بسیاری از ستارگان هالیوودی نتوانند به‌سادگی از هتل روزولت چشم پوشی کرده و به همین خاطر حتی پس از مرگ نیز پیوند خود را با آن حفظ کردند. در صدر این فهرست باید باز هم به نام مریلین مونرو اشاره کرد که ظاهرا بیش از هر ستاره‌ی فقید دیگری در فکر تسخیر هتل‌های ریز و درشت شهر لس انجلس بوده است. او اتاق قدیمی‌اش را که اغلب در آنجا اقامت می‌کرد را تسخیر در آورده است، حتی بسیاری تصویر مریلین را در آینه‌های هتل مشاهده کرده‌اند. شایع شده که حتی اولین کارهای تبلیغاتی او هم در همین هتل فیلمبرداری شده است و همین مسئله نشانگر دلیل عمق این عشق و علاقه جاودانه است.

شماری از معروف‌ترین ستارگان هالیوود از جمله مریلین مونرو، مونتگمری کلیفت و کارول لومبارد این هتل را تسخیر کرده‌اند

همچنین دختری کوچک در لباسی آبی‌رنگ از دیگر ارواح ساکن هتل است، اما این تمام ماجرا نیست. یکی از کارگران تأسیساتی هتل باز هم در مصاحبه با هالیوود ریپورتر اعلام کرده که تجسمی از بازیگر معروف «مونتگمری کلیفت» (Montgomery Clift) در هتل حضور دارد که ظاهر دوست دارد شانه‌های مهمانان را لمس کرده و در اتاق ۹۲۸ به تماشای خدمتکاران بنشیند، جایی که ظاهرا این بازیگر به‌مدت سه ماه حین فیلمبرداری فیلم «از اینجا تا ابدیت» (From Here to Eternity) در آنجا اقامت داشته است.

مونتگمری کلیفت

روح کارول لومبارد دیگر ستاره فقید این هتل است که معمولا شناور نزدیک سقف مشاهده شده است. در سالن «Blossom Room» جایی که اولین مراسم اسکار در آنجا برگزار شد نیز دو مهمان جاودانه حضور دارند، یکی تجسمی از مردی تاکسیدوپوش است و دیگری مردی ملبس به کت و شلواری سفید رنگ.

هتل روزولت، لس انجلس، کالیفرنیا

به پایان بخش اول این مقاله رسیدیم. تا به اینجا آیا هتل‌های تسخیر شده لس آنجلس توجه شما را به خود جلب کرد؟ نظر شما در مورد مواجه شدن با روح هنرپیشگان و ستاره‌های محبوب فقید چیست؟ 

مطالب مرتبط:

منبع curbed

دیدگاه