راهنمای خرید در زوریخ سوئیس

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
راهنمای خرید در زوریخ سوئیس

زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا از نظر اقتصاد و تجارت است. خرید در زوریخ، تجربه‌ منحصربه‌فردی است که نباید آن را از دست بدهید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ به‌روزرسانی شده است.

نام زوریخ در سراسر دنیا به‌عنوان یک شهر موفق از لحاظ تجاری مشهور است و مترادف با بانک‌داری و اقتصاد پنداشته می‌شود. این شهر، از نظر تنوع و تعدد فروشگاه‌ها و مراکز خرید خرده‌فروشی هم بسیار قابل‌توجه است و بهشتی برای دوستداران خرید به شمار می‌رود؛ به‌خصوص برای کسانی که به‌دنبال کالاها و اجناس لوکس و خاص هستند.

این شهر میزبان بهترین و مشهورترین برندهای برتر دنیا است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. از پوشاک و محصولات مد گرفته تا کالای دیجیتال و زیورآلات، در زوریخ می‌توانید بهترین محصولات ممکن را خریداری کنید.

علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن، بوتیک‌های قدیمی و کوچک، با حال و هوای خاص، از دیگر مراکز تجاری شهر هستند که حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بازدید از آن‌ها تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین خیابان‌های خرید و بازارهای زوریخ آشنا می‌شویم.

خیابان‌های خرید در زوریخ

خیابان Bahnhofstrasse

منظره شبانه خیابان ها و مراکز خرید در زوریخ

این خیابان یکی از خاص‌ترین مقصدهای خرید در کل دنیا است و رقبایی مثل خیابان Regent Street و شانزالیزه دارد. این خیابان از ایستگاه اصلی Hauptbahnhof تا دریاچه‌ زوریخ ادامه دارد و در آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برندهای مشهوری مثل منگو و زارا و برندهای لوکس بین‌المللی مثل دیور وجود دارد و در انتهای جنوبی خیابان، مشهورترین طراحان مد جهان شعبه دارند و بوتیک‌های لوکس و جذاب آن‌ها را می‌توانید ببینید و از آن‌ها خرید کنید.

منطقه زوریخ وست (Zurich West)

این منطقه میزبان مجموعه‌ای از برندهای مشهور مد و بهترین جا برای خرید انواع پوشاک است. بیشتر مراکز خرید این منطقه را برندها و بوتیک‌های مستقل تشکیل می‌دهند. در این محله می‌توانید از ترندهای فصلی فاصله بگیرید و به‌جای آن خریدی خاص و نامحدود فارغ از فصل سال را تجربه کنید. اگر برای خرید و گشت و گذار به این منطقه سر زدید، حتما از فروشگاه Freitag بازدید کنید. این برج دیدنی با کانتینرهای بازیافت‌شده ساخته شده است. این فروشگاه خاص یکی از آن مراکز خریدی است که حتما باید ببینید، حتی اگر خرید نکنید.

خیابان Langstrasse

عبور تراموا با سرعت از مرکز شهر زوریخ

این خیابان امروزه به یکی از شلوغ‌ترین و سرزنده‌ترین مناطق شهر تبدیل شده است. علاوه بر بهترین مراکز تجاری و فرصت‌های عالی برای خرید، این خیابان تعداد زیادی رستوران دارد که در آن می‌توانید بهترین غذاهای بین‌المللی را نوش جان کنید. این منطقه‌ جذاب و پرشور و هیجان شهر میزبان هنرمندان، طراحان جوان مد، رستوران‌ داران و جوانان است که به شوق خرید و گشت و گذار و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید این منطقه را انتخاب می‌کنند. حال و هوای جذاب و خلاقانه‌ این منطقه را می‌توانید در تک تک فروشگاه‌های مد، زیورآلات و محصولات خاص آن ببینید که همگی محصولاتی منحصربه‌فرد عرضه می‌کنند و غالبا به برندها و بوتیک‌های مستقل اختصاص دارند.

منطقه قدیمی شهر (Altstadt)

در این منطقه‌ قدیمی و زیبای شهر، سنت و مدرنیته در هم آمیخته‌اند. این منطقه جزو بهترین مناطق خرید زوریخ است و بین میدان‌ مرکزی و میدان Bellevue قرار دارد. این منطقه میزبان دو خیابان از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین خیابان‌های شهر است؛ مناطقی شلوغ و پررفت و آمد که جزو گردشگاه‌های محبوب اهالی شهر و گردشگران است. در این منطقه می‌توانید از بهترین فروشگاه‌های سوغات دیدن کنید و محصولات خاص و متنوعی برای عزیزان خود بخرید.

بازارهای زوریخ

مراکز فروش سبزیجات تازه در زوریخ

زوریخ شهری پیشرفته از نظر تجاری و اقتصادی است و مراکز خرید لوکس متعددی دارد. غیر از این مراکز تجاری لوکس، تعدادی بازارچه هم در روزهای مختلف هفته در این شهر برپا می‌شود. این بازارچه‌ها بیشتر به فروش میوه‌ها و سبزیجات تازه، گل و انواع محصولات محلی و سوغات اختصاص دارد.

  • بازار Altstetten روزهای چهارشنبه و شنبه
  • بازار میدان Burkliplatz روزهای سه‌شنبه و جمعه
  • بازار میدان Helvetiaplatz: روزهای سه‌شنبه و جمعه
  • بازار Milchbuck: روزهای سه‌شنبه و جمعه
  • بازار Oerlikon: روزهای چهارشنبه و شنبه
  • بازار Rathausbrücke: روزهای شنبه

بازار محلی Burkliplatz مکانی عالی برای خرید زیورآلات دست دوم و اشیای قدیمی و عتیقه است و یکی از محبوب‌ترین بازارهای زوریخ به شمار می‌رود. اگر از علاقه‌مندان به هنر و صنایع دستی هستید، بازار Rosenhof در خیابان Niederdorf از مارس تا دسامبر فعالیت می‌کند و یکی دیگر از بازارهای محبوب شهر است.

ساعت کار مراکز خرید در زوریخ

فروشگاه‌ها در زوریخ معمولا از ۹ صبح تا ۸ شب باز هستند و روزهای شنبه کمی زودتر تعطیل می‌کنند. روزهای یکشنبه، بسیاری از فروشگاه‌ها تعطیل هستند. در روزهای یکشنبه فروشگاه‌های نزدیک ایستگاه‌های اصلی و فرودگاه‌ها باز هستند.

در فروشگاه‌های پوشاک، دو بار در سال یکی در ژانویه و دیگری در ژوئیه، محصولات به حراج گذاشته می‌شوند. این زمان بهترین موقعیت برای خرید مقرون‌به‌صرفه است.

بازارهای کریسمس

نورپردازی بازارهای کریسمس و مراکز خرید در زوریخ

زوریخ یکی از زیباترین و ایدئال‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای سفر در کریسمس است. در این شهر هم مثل بسیاری از شهرهای اروپایی، بازارهای کریسمس برپا می‌شود و شهر با وجود نورپردازی‌ها و درختان زیبای کریسمس، حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. اگر این فرصت بی‌نظیر نصیب‌تان شد که در کریسمس به زوریخ سفر کنید، حتما به بازارهای کریسمس سر بزنید و از حال و هوای جذاب و متفاوت آن‌ها لذت ببرید.

بازار کریسمس Wienachtsdorf

این بازار کریسمس محبوب بیش از ۱۰۰ غرفه دارد و در مقابل خانه‌ اپرا در میدان Sechselaeutenplatz هر ساله برپا می‌شود. یکی از جذابیت‌های این بازار برای اهالی و گردشگران، غرفه‌های فروش غذای آن است. پیست اسکیت روی یخ در مقابل خانه‌ اپرا از دیگر جاذبه‌های این بازار است. حال و هوای جذاب بازار با شور و هیجان آغاز سال نو، باعث می‌شود که اهالی و گردشگران حتما برای سر زدن به این بازار دیدنی وقت بگذارند. این بازار از اواخر نوامبر تا اواخر دسامبر برپا می‌شود.

بازار کریسمس ایستگاه مرکزی  Hauptbahnhof

این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده‌ کریسمس در اروپا است که یک درخت کریسمس سواروسکی ۱۵ متری و ۱۵۰ غرفه دارد. موقعیت این بازار در ایستگاه اصلی قطار زوریخ است و از اواخر نوامبر تا اواخر دسامبر برگزار می‌شود.

بازار کریسمس Dorfli

این بازار یکی دیگر از بازارهای محبوب کریسمس در زوریخ است که هر سال در میدان Hirschenplatz در منطقه‌ Niederdorf برگزار می‌شود. زمان برگزاری آن مثل بسیاری از بازارهای کریسمس دیگر شهر از اواخر نوامبر تا اواخر دسامبر است.

نظرات و تجربیات خود را در خصوص مراکز خرید و سوغات سوئیس با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه