مراکز خرید زوریخ، سوئیس

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید زوریخ، سوئیس

زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، از نظر تنوع و تعدد مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری، یکی از بهترین شهرهای این کشور است.

زوریخ، مثل همه‌ی شهرهای توریستی دنیا، مراکز خرید مدرن زیادی دارد که از آن‌ها می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات به خصوص از برندهای مشهور بین‌المللی را خریداری کنید. نام این شهر با اقتصاد و بانک‌داری گره خورده است، بنابراین تعجبی ندارد که از نظر تجاری، بسیار پیشرفته باشد. اگر به دنبال کالاهای لوکس و خاص هستید، در زوریخ ناامید نمی‌شوید.

در ادامه با مهم‌ترین مراکز خرید مدرن زریخ آشنا می‌شویم.

ایرساید سنتر (Airside Center) در فرودگاه زوریخ

مراکز خرید زوریخ

بخشی از فرودگاه زوریخ به یک مرکز خرید بزرگ اختصاص دارد. این مرکز خرید به قدری وسیع است که بیش از ۶۰ فروشگاه دارد و البته فقط توسط مسافران فرودگاه قابل دسترسی است. در این مرکز تجاری، هر آنچه که به دنبال آن باشید، به راحتی پیدا می‌کنید.  از ساعت‌های سوئیسی گرفته تا محصولات مد و سوغات، از برندهای معتبر بین‌المللی و سوئیسی در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. در فروشگاه‌های معاف از مالیات زوریخ می‌توانید تنوع وسیعی از عطر و لوازم آرایش، شکلات از برندهای معروف و پوشاک و متعلقات مد بخرید. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در این مجموعه وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید از بهترین غذاهای سوئیسی و بین‌المللی در فضایی دوست‌داشتنی لذت ببرید. در نتیجه اگر زودتر از ساعت پروازتان به فرودگاه رسیدید، نگران نباشید می‌توانید زمان خود را به خرید و گشت و گذار بگذرانید و یک وعده غذای عالی بخورید.

مرکز خرید Glatt

مراکز خرید زوریخ

این مجموعه‌ی تجاری، محبوب‌ترین مرکز خرید سوئیس است. در این مجموعه، فروشگاه‌های تیپیکال سوئیسی و برندهای بین‌المللی ساعت، زیورآلات و دپارتمان استورهای بزرگ وجود دارد که مجموع آن‌ها به ۱۰۰ فروشگاه می‌رسد و مساحت آن ۴۳ هزار مترمربع است. فرقی نمی‌کند که دنبال فروشگاه خرده‌فروشی مد مثل زارا باشید یا اپل استور، در این مجموعه هر آنچه که نیاز دارید به راحتی پیدا می‌کنید. علاوه بر فروشگاه و مرکز خرید، تعداد زیادی رستوران و کافه هم در مجموعه وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید استراحت کنید و بهترین غذاهای سوئیسی و بین‌المللی را نوش جان کنید. البته این مجموعه خارج از محدوده‌ی شهر قرار دارد، ولی به‌راحتی قابل دسترسی است. با خطوط S3 و S9 و S12 قطار و خط ۱۲ تراموا می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید. در واقع با این بهشت خرید فقط ۲۰ دقیقه ار مرکز شهر فاصله دارید.

این مجموعه از ۹ صبح تا ۸ شب باز است و روزهای یکشنبه تعطیل است.

مرکز خرید Bahnhof Stadelhofen

این مرکز خرید شامل ۲۲ فروشگاه است و زیر ایستگاه قطار Stadelhofen قرار دارد و معمار مشهور اسپانیایی Santiago Calatrava، آن را ساخته است. علاوه بر فروشگاه‌های مد، یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی هم در این مجموعه وجود دارد. بیشتر فروشگاه‌های این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کنند و روزهای یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۸ باز هستند.

پاساژ Europaallee

مراکز خرید زوریخ

این مرکز خرید بخشی از یک منطقه‌ی تجاری است که درست در کنار ایستگاه اصلی قطار قرار دارد. تمرکز اصلی این مرکز تجاری بر ارائه‌ی محصولاتی مثل لباس و فعالیت‌های تفریحی است. انواع فروشگاه‌های عرضه‌ی لوازم و لباس‌های مناسب فعالیت‌های تفریحی خارج از منزل مثل کوهنوردی، پیاده‌روی و سفر در این مجموعه وجود دارد.

بیشتر فروشگاه‌های این مجموعه از ۹ صبح تا ۸ شب باز است. شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۱۸ فروشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و روزهای یکشنبه این مجموعه تعطیل است.

مرکز خرید Im Viadukt

مجموعه‌ی ۳۰ فروشگاه و یک سوپرمارکت بزرگ در یک بنای قدیمی قرن نوزدهمی این مجموعه را تشکیل داده‌اند. این مجموعه‌ی تجاری، یک مرکز خرید کلاسیک نیست، بلکه بیشتر به خیابانی شباهت دارد که کنار آن پر از فروشگاه است. تمرکز اصلی این مجموعه بر عرضه‌ی انواع پوشاک از برندهای محبوب و البته میان‌رده است. در واقع به جای برندهای بزرگ و لوکس، برندهای باکیفیت با قیمت‌های معقول را در این مجموعه خواهید دید. در راهروی بازار، بیش از ۳۰ فروشنده محصولاتی مثل غذاهای تازه و انواع محصولات پروتئینی را عرضه می‌کنند. این مجموعه روزهای یکشنبه تعطیل است.

مرکز خرید Letzipark

مراکز خرید زوریخ

این مجموعه‌ی تجاری، یکی دیگر از مراکز خرید زوریخ است که خارج از بخش مرکزی شهر قرار دارد و شامل بیش از ۶۶ فروشگاه، باغ، سه کافه و دو رستوران و تعداد زیادی غرفه‌های فروش غذاهای فست‌فودی و اسنک است. برای اینکه خودتان را به این مجموعه‌ی تجاری برسانید، می‌توانید از خط ۲ تراموا استفاده کنید.

این مجموعه روزهای یکشنبه تعطیل است و سایر روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

مرکز خرید میگرو سیتی (Migros City)

میگروس یکی از مهم‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی در سوئیس است که این مرکز خرید پنج طبقه در زوریخ، شعبه‌ اصلی آن در این شهر است. در مرکز این مجموعه که در سال ۲۰۱۴ کاملا بازسازی شده، یک بازار مواد غذایی وجود دارد. علاوه بر مواد غذایی در این مجموعه‌ی تجاری، محصولات دیگری مثل لباس و کفش، وسایل الکترونیکی و پوشاک و لوازم ورزشی به فروش می‌رسد. ضمنا داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی هم در این مجموعه وجود دارد. در بالاترین طبقه‌ی این مرکز خرید، یک رستوران سلف‌ سرویس، بهترین غذاهای ارزان و مقرون‌به‌صرفه را عرضه می‌کند.

این مجموعه‌ی تجاری روزهای یکشنبه تعطیل است و در سایر روزهای هفته از ۹ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

مرکز خرید ShopVille

مراکز خرید زوریخ

این مجموعه زیر ایستگاه مرکزی قطار قرار دارد و دارای بیش از ۱۸۰ فروشگاه است. از فروشگاه‌های پوشاک و مد و کفش گرفته تا گل و لوازم الکترونیکی و لوازم بهداشتی و مواد غذایی در این مجموعه‌ی تجاری وجود دارد. در واقع هر آنچه که نیاز داشته باشید، در این مرکز خرید پیدا می‌کنید. ضمنا این مرکز خرید روزهای یکشنبه هم باز است.

ساعت کار این مرکز در روزهای هفته ۹ صبح تا ۹ شب و روزهای یکشنبه از ۹ صبح تا ۸ شب است.

مرکز خرید Sihlcity 

این مرکز خرید، یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. مجموعه‌ای تجاری که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است. معماری مدرن در کنار بیش از ۸۰ فروشگاه مختلف، از جذابیت‌های این مجموعه‌ی تجاری است. در این فروشگاه‌ها هر محصولی که نیاز داشته باشید، از محصولات مد و پوشاک گرفته تا لوازم الکترونیکی و خدمات رفاهی متعددی مثل رستوران، هتل، اسپا و مجموعه‌ی سینمایی پیدا می‌شود. این مجموعه‌ی خرید بزرگ به راحتی از مرکز شهر و با خطوط ۱۳ و ۱۷ و ۵ تراموا و خط ۴ قطار قابل دسترسی است. 

این مرکز خرید روزهای یکشنبه تعطیل است و سایر روزهای هفته از ۹ صبح تا ۸ شب باز است. فروشگاه مواد غذایی این مجموعه تا ساعت ۹ شب فعالیت است.

مطالب مرتبط:

منبع inyourpocket

دیدگاه