۲۴ ساعت گردش در شهر آکسفورد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
۲۴ ساعت گردش در شهر آکسفورد

آکسفورد به حدی جاذبه تاریخی و فرهنگی دارد که مطمئنا باید چند روزی را برای دیدن همه آن‌ها صرف کنید. اینجا تعدادی از مهم‌ترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در ۲۴ ساعت از آن‌ها بازدید کنید.

با اینکه آکسفورد، بزرگ‌ترین شهر انگلستان نیست، اما جاذبه‌ها و تفریحات متعددی دارد که حتی وقت نمی‌کنید در طول ۲۴ ساعت از همه آن‌ها دیدن کنید. اینجا به شما می‌گوییم چطور از وقت خود بهترین استفاده را ببرید و بیشترین جاذبه را مشاهده کنید.

هشت صبح

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

از آنجا که روز شلوغی را در پیش دارید، بهتر است صبح خود را با یک صبحانه عالی شروع کنید. در نزدیکی مرکز شهر، کافه «جریکو» (Jericho) قرار دارد و صبحانه‌های معروف و باکیفیت انگلیسی را پیشکش مهمانان خود می‌کند. انواع وافل‌ها و گزینه‌های متعددی برای گیاه‌خواران و خام‌خواران وجود دارد که همگی با قیمت مناسب عرضه می‌شوند. وقتی برای خواندن روزنامه ندارید و باید به محض صرف صبحانه، ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به مقصد اول خود برسید.

نه صبح

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

سفر به آکسفورد بدون دیدن «اَشمولیِن» (Ashmolean) کامل نخواهد شد. در موزه هنر و باستان‌شناسی دانشگاه آکسفورد، مجموعه‌ی بسیار نفیسی از مومیایی‌های مصری تا نقاشی‌های مدرن در ۴ طبقه نگهداری می‌شود. احتمالا بازدید از این مکان بیش از یک روز زمان می‌برد، اما با دو ساعت هم می‌توانید با آثار معروف موزه آشنا شوید.

ساعت یازده

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

بهترین روش برای گشت و گذار در آکسفورد، با پای پیاده است؛ اما به جای اینکه بدون هدف در خیابان‌ها بگردید، با یکی از تورهای پیاده‌روی دو ساعته همراه شوید. راهنمای شما که اغلب از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آکسفورد هستند، بسیاری از کالج‌های زیبای دانشگاه را به شما نشان می‌دهد. کتابخانه «بودْلیِن» (Bodleian)، «ردکلیف کمرا» (Radcliffe Camera) و... را نیز خواهید دید. اطلاعاتی در مورد تحصیل در یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان پیدا می‌کنید. این تورها قیمت مشخصی ندارند و از شما می‌خواهند هر میزان که تجربه شما ارزشش را داشته، پول بپردازید.

دو بعدازظهر

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

بعد از این همه پیاده‌روی دیگر وقت نشستن است؛ اما با توجه به تعداد جاذبه‌هایی که ندیده‌اید، باید به سمت آب بروید و پاهایتان را استراحت دهید. پایین رودخانه چرول (Cherwell)، یک موسسه قرار دارد که می‌توانید قایق اجاره کرده و ضمن حرکت در رودخانه، به تماشای شهر بنشینید. اغذیه‌فروشی «اولیو» (Olive) با محل کرایه قایق، سه دقیقه فاصله دارد که می‌توانید ناهار آماده بخرید و در کنار رودخانه نوش جان کنید.

سه بعدازظهر

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

حالا دیگر وقت آن است که به علفزار سبز «کرایست چرچ» (Christ Church Meadow) بروید. این منطقه‌ی زیبا حس آرامش را به شما هدیه می‌کند، باورش سخت است که در وسط شهر شلوغ آکسفورد چنین حسی داشته باشید. از جذابیت و سکوت این محل کمال استفاده را ببرید و برای توقفگاه بعدی خود آماده شوید.

چهار بعدازظهر

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد یا موزه «پیت ریوِرز» (Pitt Rivers) در مرحله‌ی بعدی گشت و گذار شما است، البته اگر هنوز خسته نشده‌اید! هر دو موزه در یک ساختمان قرار دارند و به راحتی می‌توانید هر دو را ببینید. موزه تاریخ طبیعی مختص کلکسیونی جهانی از یافته‌های زمین‌شناسی و جانورشناسی است که دایناسورهای آکسفورد و بقایای «دودو» (Dodo) از آن جمله‌اند. در موزه پیت ریورز، بیش از ۵۰۰ هزار شی جالب و جذاب وجود دارد که در ردیف‌هایی از کابینت‌ها و کشوهای شیشه‌ای نگهداری می‌شود.

شش بعدازظهر

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

بعد از بازدیدهای فرهنگی، حالا نوبت نوشیدنی است. «ایگل اند چایلد» (Eagle and Child) از محل‌های سنتی و قدیمی است که تاریخ آن به قرن ۱۷ برمی‌گردد و تاریخی شگفت‌انگیز دارد. کافه‌های متعددی در این شهر یافت می‌شود که می‌تواند اوقات خوشی را برایتان رقم بزند.

هشت شب

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

اگر از مردم محلی در مورد یک رستوران عالی سؤال کنید، رستوران «جیز» (Gee’s) را به شما معرفی خواهند کرد. این محل که درست در مرکز شهر قرار دارد، در واقع یک ساختمان شیشه‌ای ویکتوریایی است که شما را به یک شام باکلاس مهمان می‌کند. غذاهای مدیترانه‌ای در محیطی باشکوه و در عین حال ساده سرو می‌شوند، به همین دلیل ترغیب می‌شوید که همه موارد منو را سفارش دهید. با توجه به میزان کالری که طی چند ساعت گذشته سوزانده‌اید، خوردن این همه غذا مانعی ندارد!

ده و نیم شب

۲۴ ساعت در شهر آکسفورد

بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در شهر، حالا نوبت استراحت است. هتل‌های مجلل زیادی در آکسفورد وجود دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم هتل قدیمی «پارسونژ» (Parsonage) متعلق به قرن ۱۷ را انتخاب کنید که یک هتل ۵ ستاره بوده و شبی به یاد ماندنی را برایتان می‌سازد و گزینه مناسبی برای پایان یک روز طولانی است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه