تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید

بیرمنگام از شهرهای زیبا و تاریخی انگلیس است که با جاذبه‌ها و تفریحات متعددی نظیر کتابخانه بیرمنگام، کارخانه خردل، کانال آب، باغ گیاه‌شناسی و... اوقات خوشی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند.

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس است که هر سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر است. این شهر با غنای فرهنگی، سایت‌های تاریخی متعدد و رستوران‌های فوق‌العاده‌اش، مقصدی عالی برای مسافرت به حساب می‌آید. در ادامه تعدادی از تفریحات بیرمنگام را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱کتابخانه بیرمنگام

دیدنی های بیرمنگام

«کتابخانه بیرمنگام» در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و فضای داخلی و خارجی آن شگفت‌انگیز است. طراحی این کتابخانه بر عهده معماران هلندی بوده و فضایی خلق کرده‌اند که با تلفیق مجموعه‌های سنتی، تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و برنامه‌های فرهنگی همراه بوده است. این محل ۱۰ طبقه دارد و هر یک به بخش خاصی از کتابخانه، نظیر اتاق یادبود شکسپیر، اختصاص دارد و دو تراس زیبا نیز به چشم می‌خورد.

۲کارخانه خردل

دیدنی های بیرمنگام

کارخانه خردل (Custard Factory) مرکز فرهنگی، خلاقیت و انقلاب دیجیتال بیرمنگام است. اینجا در واقع کارخانه‌ی بازسازی شده سبک ویکتوریایی است که در نزدیکی مرکز خرید اصلی شهر قرار دارد. کسب و کارهای خلاقانه و دیجیتال و مغازه‌های مستقل مانند مغازه‌های طرحی، مغازه‌های غذایی و... را دور هم جمع کرده و علاوه بر این رویدادهای متعددی نیز در این محل اتفاق می‌افتد که تماشایی است.

۳قایق سواری در کانال آب

دیدنی های بیرمنگام

قایق‌سواری در کانال‌ آب از جاذبه‌های شهر است که در طول روز چندین نوبت از مرکز کنوانسیون بین‌المللی واقع در وسط بیرمنگام تردد می‌کنند. این یک راه عالی برای بازدید از میراث صنعتی و گذشته‌ی جذاب شهر به حساب می‌آید. در امتداد کانالی آرام و ساکت حرکت می‌کنید که اولین انقلاب صنعتی را بیش از ۲۰۰ سال قبل آغاز کرد. مسیر «میراث شهر» (City Heritage)، کانال اصلی «جیمز بریندلی» و بخشی از خط اصلی «سِر توماس تلفورد» را نیز پوشش می‌دهد که هر دو جزو گذشته تاریخی شهر محسوب می‌شوند.

۴. باغ گیاه شناسی

دیدنی های بیرمنگام

یک باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرقی شهر قرار دارد که محلی معرکه برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت است. این محل که بیش از ۲۰۰ سال قبل آغاز به کار کرد، موطن میراث طبیعی زیبایی است که به‌صورت ۴ گلخانه، از جنگل‌های مناطق گرمسیری گرفته تا چشم‌اندازهای بیابانی را پوشش می‌دهد. این باغ گیاه‌شناسی محلی برای پرندگان نیز محسوب می‌شود که شامل طیف وسیعی از پرندگان محلی و عجیب و غریب می‌شود، پروانه‌های فصلی زیبا نیز مکمل این مجموعه هستند.

۵گشت و گذار در دنیای شکلات سازی

دیدنی های بیرمنگام

«دنیای کدبری» (Cadbury World) یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شکلا‌سازی در دنیا به‌شمار می‌رود که بازدید از آن واقعا هیجان‌انگیز خواهد بود. بازدیدکنندگان علاوه بر بررسی تاریخچه این کارخانه می‌توانند از فرایند جالب ساخت شکلات بیشتر بدانند. این کارخانه از ۱۴ قسمت تشکیل شده و بازدیدکنندکان می‌توانند مواد مورد علاقه‌ی خود را به شکلات اضافه کرده و شکلات مخصوص خود را خلق کنند. بازدید از این کارخانه حداقل ۳ ساعت زمان می‌برد و انتخابی عالی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

۶بازدید از مرکز خرید بولرینگ

دیدنی های بیرمنگام

بولرینگ (Bullring) بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر است که باید در لیست خود قرار دهید. این مرکز بیش از ۱۴۰ مغازه دارد که قدمتی تاریخی دارد، چرا که اولین بازار شهر بیرمنگام نیز دقیقا در همین نقطه بوده است. از مزیت دیگر این محل می‌توان گفت که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کل انگلستان محسوب می‌شود، پس آن را از دست ندهید!

۷تماشای فیلم در سینما ورکینگ

دیدنی های بیرمنگام

اولین سینمای الکتریک در دسامبر سال ۱۹۰۹ افتتاح شد که هم اولین سینمای بیرمنگام بود و هم قدیمی‌ترین سینمایی است که همچنان مشغول به کار است. در گذشته فیلم‌های صامت سیاه و سفید همراه با صدای پیانو در این محل نمایش داده می‌شد. این روش تا اوایل دهه ۱۹۳۰ ادامه پیدا کرد تا اینکه اولین فیلم مصوت روی پرده رفت. امروزه این سینمای الکتریک به شدت به سنت گذشته خود وفادار است و اخیرا تعدادی جزوه از دهه ۱۹۵۰ منتشر کرده که شامل گلچینی از فیلم‌های خارجی به نمایش درآمده در آن زمان است.

۸کافه یورک

دیدنی های بیرمنگام

کافه و نانوایی یورک (York’s Café And Bakery) یکی از فوق‌العاده‌ترین نقاط برای صرف صبحانه و میان‌وعده صبحگاهی در کل بیرمنگام است. منوی بسیار متنوعی دارد که تیم خلاق این کافه از سفرهای خود به دور دنیا الهام گرفته‌اند. مواد اولیه باکیفیت از مناطق محلی تهیه می‌شود. در یک روز تعطیل به این محل سر بزنید و بوفه معرکه‌ی آن را امتحان کنید که میان وعده‌های خوشمزه‌ای را تقدیم مهمانان خود می‌کند. از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر وقت دارید که از خوراکی‌های عالی آن لذت ببرید.

۹تماشای هنر خیابانی

دیدنی های بیرمنگام

«دیگ‌بِث» (Digbeth) منطقه‌ی صنعتی پیشین بیرمنگام است که به بخش خلاقانه شهر تبدیل شده است و محلی برای عرضه هنرهای خیابانی به حساب می‌آید. در این شهر اهمیت زیادی به هنرهای خیابانی داده می‌شود و تعدادی از شرکت‌ها و پروژه‌ها تلاش خود را وقف پیشرفت این شکل منحصربه‌فرد از هنر کرده‌اند. «شهر رنگ‌ها» قابل توجه‌ترین شرکت در حوزه هنر خیابانی است که به هنرمندان خیابانی با هر نوع استعداد و پیشینه‌ای کمک می‌کند. هدف، تشویق جوانان جامعه است تا به هنر بپردازند و مهارت‌های جدید را یاد بگیرند.

۱۰موزه و گالری هنر بیرمنگام

دیدنی های بیرمنگام

هر گردشگری که برای اولین بار به بیرمنگام سفر کرده، باید حتما از «موزه و گالری هنر بیرمنگام» (Birmingham Museum & Art Gallery) دیدن کند. این موزه در سال ۱۸۸۵ افتتاح شد و در حال حاضر ۴۰ گالری دائمی فوق‌العاده دارد که شامل هنرهای کاربردی، تاریخ اجتماعی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی می‌شود. نمایشگاه‌های موقت متعددی نیز در این موزه برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه